Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Origineel geplaatst door Hans de Vries
Ik wil niemand afvallen, maar ik heb ook de indruk dat dit wel een behoorlijk gortdroog stuk proza is. Niet echt uitnodigend om je in die wonderschone wereld van de electronische muziek te storten. :confused:
Voor de gevorderde theoreticus wel prima.![]()
...is handig?? Je vindt de informatie handig... maar of ie dat is.....Origineel geplaatst door Kat Yidaki Nee, de informatie is handig voor iedere electronische musicus. [/B]
Origineel geplaatst door Hans de Vries
...is handig?? Je vindt de informatie handig... maar of ie dat is.....

Mooi in jouw betoog is dat je praat over geluid. Vanuit mijn achtergrond kan ik geluid niet los zien van muziek, hoe ik het ook wend of keer. Mijn invalshoek is dan ook altijd een muzikale en ik kan daarom geluiden nooit los zien van hun muzikale toepassing. Daarom vind ik dan ook de theorie altijd slechts een middel. Ik kan me, als ik de posts van sommige leden hier lees, vaak niet aan de indruk onttrekken dat de theorie achter geluid - en geluid achter de theorie - vaak wordt verheven tot méér dan als ik het ervaar: een middel.Origineel geplaatst door Phontaq
Ik kan me voorstellen dat het een document is, maar de vele praktische voorbeelden maken het een stuk begrijpelijker. Hoe dan ook, het is voornamelijk interessant voor mensen die zich wat verder willen verdiepen in de theorie over hoe geluiden gemaakt kunnen worden. Sommige mensen vinden het interessant om vanuit zo'n theoretische invalshoek geluid te bekijken, andere mensen gaan liever op hun gevoel en gehoor af en hebben meer het motto van 'als het goed klinkt is het goed'. Voor beide is wat te zeggen.

Ik probeer muziek te brouwen en doe dat onder andere met behulp van kennis die ik opdoe in pdf jes als deze, dus of dit alleen door theoretici wordt gebruikt vraag ik mij af.Origineel geplaatst door Hans de Vries
Ik wil niemand afvallen, maar ik heb ook de indruk dat dit wel een behoorlijk gortdroog stuk proza is. Niet echt uitnodigend om je in die wonderschone wereld van de electronische muziek te storten. :confused:
Voor de gevorderde theoreticus wel prima.![]()