Pulsar 1 geluidskaart, ouwe troep?

Djones

Stamgast
Sinds jaren werk ik met mijn Pulsar 1 geluidskaart.
Heb nog steeds last van die 13 ms latency, en de ingebouwde synths gebruik ik niet.
Speel graag Piano met NI Akoustik dus die latency zit mij behoorlijk dwars.

Dus ik zat eigenlijk te denken, misschien een Firewire geluidskaart aan te schaffen.
Maar mijn vraag is eigenlijk ook, of de goedkopere van 100-200 euro wel behoorlijk van kwaliteit zijn.
Of moet ik toch echt wel wat meer uitgeven?

Nou oud is die wel,maar troep zou ik het nog niet noemen hoor..

Waarom koop je niet een 2dehand Luna2/Scope Home kaartje en koppel je die aan je Pulsar1 ?

Deb je 7 DSP´s en een veel betere Latency door de nieuwere DSP techniek die deze kaarten hebben..
(tussen de 0 en 7 ms latency)

De kwaliteit vd goedkopere firewire kaarten kan ik je niks over vertellen helaas,maar daar kan iemand anders vast wel een antwoord op geven.

Suc6

Alles is toch SCOPE geworden.. incl. de (?) 3ms asiodrivers. ? Kwestie van software installen opnieuw..

Kan het overigen fout hebben hoor.. ik had iig een kaart met 6dsp..

Origineel geplaatst door Marc
Nou oud is die wel,maar troep zou ik het nog niet noemen hoor..

Waarom koop je niet een 2dehand Luna2/Scope Home kaartje en koppel je die aan je Pulsar1 ?

Deb je 7 DSP´s en een veel betere Latency door de nieuwere DSP techniek die deze kaarten hebben..
(tussen de 0 en 7 ms latency)

De kwaliteit vd goedkopere firewire kaarten kan ik je niks over vertellen helaas,maar daar kan iemand anders vast wel een antwoord op geven.

Suc6

Ik heb dit ook gedaan, gestart met een pulsar 1, toen nog zoeentje erbij gekocht en uiteindelijk
een pulsar II. Latency gaat dan flink omlaag :) Kaarten van Creamware zijn nog steeds topspul vind ik zelf..

2ms met de dsps klinkt goed. hoeveel vertraging heb je als je met vsti gaat werken? (asio drivers neem ik aan?)
Ik heb het over de versie 2

Ik ben van mening dat je tot ±7 ms latency niet echt merkbaar vertragingen gaat horen..

Het ligt er maar net aan hoe erg je daar op gaat letten,maar let wel...je kan met deze kaarten de 2 ms latency makkelijk halen mits je computer het trekt..

Dus een moederbord met een chipset die zeer goede communicatie met de pci poorten heeft is een pré.

Daar heb ik iig in het verleden problemen mee gehad al zullen hedendaags moederborden daar veel beter in presteren.

Origineel geplaatst door Jazper
Alles is toch SCOPE geworden.. incl. de (?) 3ms asiodrivers. ? Kwestie van software installen opnieuw..

Kan het overigen fout hebben hoor.. ik had iig een kaart met 6dsp..

Nee dat is alleen met een pulsar2. Pulsar1 heeft idd veel/hoorbare latency (13ms)
Ik heb hem ook en heb een m-audio kaart voor asio, anders heb ik zoveel latency. m-audio is overigens vergelijkbaar met de pulsar kwaliteit.

Back