to preset or not to preset-gelul; carlcraig maalt er niet om (DSI evolver)

markaugust

Stamgast
je moet ff een paar keer de pagina openen voordat je m krijgt (verschillende startpagina-sequences), maar daar is dan toch echt nummer 30 van bank 1 uit de evolver zonder ook maar 1 tweak.
hehe; niemand die t erg vindt. Ik i.i.g niet.

http://www.planet-e.net/
;)

Grappig.

Maar geen presets gebruiken vind ik echt iets voor nerds. Als het geluid er al in zit, waarom nog maken? Het wordt pas triest als je het alleen van presets moet hebben.

Origineel geplaatst door bikkel
Grappig.

Maar geen presets gebruiken vind ik echt iets voor nerds. Als het geluid er al in zit, waarom nog maken? Het wordt pas triest als je het alleen van presets moet hebben.

EENS!

Hoewel aanpassen toch bijna altijd nodig is. Maar dan blijft het in feite een preset. Je moet al lang blij zijn dat je een keer een bruikbare preset tegenkomt. :)

dan maar een nerd, maar ik heb veel meer voldoening van mijn eigen brouwsels :D maar toch zijn presets makkelijk en inspirerend, dus ik gebruik ze wel

Origineel geplaatst door Roel
dan maar een nerd, maar ik heb veel meer voldoening van mijn eigen brouwsels :D maar toch zijn presets makkelijk en inspirerend, dus ik gebruik ze wel

Natuurlijk is het leuk om zelf een unieke patch te bouwen, maar je bent in de eerste plaats bezig met muziek maken....

Origineel geplaatst door bikkel
Natuurlijk is het leuk om zelf een unieke patch te bouwen, maar je bent in de eerste plaats bezig met muziek maken....

was het maar waar (ik spreek voor mezelf).
met name in de evolver kom ik trouwens heel veel geluiden tegen waar ik nou niet direct veel aan zou willen veranderen.
preset 36 (slome sequence) is voor mij de basis voor een nederlandstalig nummer. ik zit nu wel te twijfelen over de credits: l gelderland/d smith ??! ;)

bedoelde ook vooral dat carl erom bekend staat af en toe recht toe recht aan presets te gebruiken; waar dit een leuk en slap voorbeeld van is, maar ook in zn tracks is af en toe onmiskenbaar een preset te horen (k2000).
maar in mijn opinie legt de beste man zoveel van zichzelf daarnaast in zn producties dat t niets afbreekt van t eindprodukt. tuurlijk moet je niet alleen presets gebruiken, maar ik vind carlcraig een mooi tegengas-voorbeeld voor je ik-bouw-echt-alles-van-scratch-op-(zelfs mn drum geluiden)-type puristen. Ook prima, maar even wat gerelativeerd tegenwicht. ;)
denk dat er namelijk niet veel zullen zijn die carlcraigs orginaliteit betwijfelen.

Back