Roland SP-808

Status
Please reply by conversation.

SunDown

Nieuwkomer
Ik ben een beginneling to-the-bone en een Roland SP-808 leek me wel een aardig instapmodel voor een beginneling.

Dus vandaar nu gezocht een goed werkende Roland SP-808, wie heeft er eentje te koop voor niet te veel ?

Extra's zijn leuk maar niet perse nodig, mocht je andere opties/suggesties hebben dan hoor ik dat ook graag natuurlijk. Het maximum dat ik wil uitgeven is 300 euro ongeveer.

Mvg,

Stefan.

ik zou de sp808 overslaan en voor wat anders gaan. Heb er zelf ook 1 gehad, was er niet heel blij mee, maar ik was toen net als jij een beginner en wist niet wat er nog meer te koop was en wat er mogelijk was.

Hoe ziet je setup eruit? misschien kan ik je nog een tip geven?

:W

Als je ff doorspaart kan je met een beetje geluk voor 350-400 euro een MPC2000 classic kopen, veel leuker om het op te leren, en het blijft op de langere termijn ook interessant.
ASR-10 is misschien ook een idee, ik noem maar wat.

Ja de MPC series van Akai is inderdaad mooi en die heeft ook zeker mijn voorkeur maar tja, budget wise moet je ERG je best doen om een betaalbare versie van te vinden is mijn ervaring (iets met floppies wil ik namelijk niet meer).

Zou iets als een Akai MPD 16 met een Akai S2000 of andere 19" sampler ook iets zijn ?

Mvg,

Stefan.

Aan een MPC 2000 kan je gewoon een zipdrive of HD hangen, dus floppy's heb je dan niet nodig (bij de S-serie is dit volgens mij vanaf de S1000). Als je alleen een MPD + sampler hebt, heb je natuurlijk nog geen sequencer. Een leuke optie is een Akai ASQ-10 (sequencer van de MPC60) i.c.m. een sampler en eventueel een MIDI controller. Maar je kan natuurlijk ook voor een groovebox a la Yamaha Rm1x of iets dergelijks gaan. Als je een MPC voor een eerlijke prijs wil moet je gewoon het verkoopgedeelte van deze site regelmatig in de gaten houden, want als ze er zijn, zijn ze vaak binnen no time weg. Het is mij zelf onlangs nog gelukt om er een voor 350 (MPC 2000 dus) op de kop te tikken, maar het sleutelwoord is: geduld. Als je onmiddellijk een MPC wil scoren betaal je hoogstwaarschijnlijk te veel.
Hoe dan ook, als je nog geen benul hebt van de manier waarop je muziek wil gaan maken zou ik toch zeker wat verschillende dingen uitproberen (bij winkels of vrienden ofzo), misschien is een groovebox wel wat je zoekt, en in dat geval is het een stuk makkelijker en goedkoper om er een te krijgen.

Ik zal gewoon eens rondkijken en waar mogelijk eens iets proberen.
D'r is ook zoooooooooveeel "speelgoed" ;)
Ik weet wel dat ik, voorlopig toch iig, niet zelf complete nummers wil gaan maken ofzo, het blijft DJ werk (nahja werk, hobby) denk ik.

(Vorig feestje dat ik en een goede vriend hebben gegeven was een groot success en nu moet er natuurlijk een nieuw feestje komen weer maar tja, dan heb je 2 van die knopjes en apparatuur geile personen en dan word er natuurlijk gelijk weer extra spul aangeschaft hahaha, zoals bijvoorbeeld een Panasonic MX12 voor wat vj werk.)

Kijk anders even naar een roland sp303, erg leuk voor dj werk en loops. De sp808 niet goed inzetbaar voor dj/live werk.

succes

Status
Please reply by conversation.
Back