footswitch gebruik bij mpc 2000xl

Maarten ©'81

Nieuwkomer
Ik zou graag met drumpads van bijv. Roland m'n mpc willen aansturen via de "midi footswitch assignment" om bepaalde tracks aan en uit te zetten, nu ben ik dit eerst aan t uittesten of het kan met m'n midi keyboard, omdat ik nog geen roland pads heb.
Dit lukt me niet en de gebruiksaanwijzing gaat hier ook niet echt uitgebreid op in =(
Ik heb de midi uit van m'n keys op de midi in van m'n mpc , en dan kun je vervolgens bij de "footswitch setting" bij de Ctrl nmr 1-127 kiezen, maar daar weet ik al niet wat die Ctrl functie precies doet.

Wie weet wat ik kan doen om dit te laten werken, en werkt dit uberhaupt wel met n keyboard of drumpads of heb ik echt n footswitch nodig.

Ook heb ik problemen met m'n "tap tempo" toets die bij lagere tempo's niet het gemiddelde tempo aangeeft wat ik aan 't intoetsen ben, en bij hogere tempo's erg veel afwijkingen toont, terwijl ik toch echt tempo weet te houden, weet iemand waar dit aan kan liggen, ik heb de tap toets ingesteld op 4.

Alvast bedankt!

Stukje uit de gebruiksaanwijzing

Attachments

• snapshot 2006-08-11 17-08-56.jpg
    snapshot 2006-08-11 17-08-56.jpg
    72,8 KB · Bekeken: 98
Ik denk niet dat je een nootnummer kunt gebruiken om een track aan of uit te zetten, maar volgens de handleiding moet het dus wel kunnen met een control change bericht. Als je nu een apparaat hebt dat dat kan uitzenden dan zit je goed. Het zou best kunnen dat zo'n footcontroller dat wel kan, in tegenstelling tot een keyboard dat normaliter nootnummers uitstuurt als je een toets indrukt.

Tap tempo op de MPC is gewoon zo goed niet. Zelf vind ik de tap tempo op m'n Korg Kaoss pad bijzonder nauwkeurig.

De td 10 module van roland kan dat, maar ik neem aan dat er goedkopere opties zijn, maar daar heb ik nog niets over kunnen vinden.

Ik ben aan het kijken naar de roland spd pads, maar kan daar nog geen informatie over vinden of die dat ook kunnen, maar ik ga er van uit van wel.

Back