soft/hard voor acid

jeetn

Stamgast
Welke soft en hardware is tegenwoordig goed voor het maken van acid?!?Dit vraag ik mij al een tijdje af.

Van die live-bakjes of groovebakjes,daar zou ik er ook een aantal willen van kennen...

Laat jullie ervaring en kennis maar komen.

een Roland TB-303 en een gong

nee, echt, waar je de beats uithaald maakt niet veel uit
als je echt wil kan je zowat de hele Roland TR serie gebruiken...

Laatst gewijzigd:
Daar heb ik al veel van gehoord!Ze zijn wel moeilijk te vinden.Er moeten toch wel nieuwere toestellen op de markt zijn die dit ook in huis hebben?!?Of toch evenaren of zo....

FutureRetro - Revolution... best ok Acid geluid... heb hem zelf ook... coole sequencer ook...

alleen echte Acid = Roland TB-303... punt uit

Origineel geplaatst door barn
FutureRetro - Revolution... best ok Acid geluid... heb hem zelf ook... coole sequencer ook...

alleen echte Acid = Roland TB-303... punt uit
Of rebirth ;)

De tb-303 daar is het dan ook allemaal mee begonnen...

Ribirth zou ik wel aanschaffen,de software versie van de roland serie volgens mij.

Een tb zelf lijkt me iets teduur en veel te weinig te vinden.
Of ik zou eens geluk moeten hebben.

Origineel geplaatst door jeetn
Daar heb ik al veel van gehoord!Ze zijn wel moeilijk te vinden.Er moeten toch wel nieuwere toestellen op de markt zijn die dit ook in huis hebben?!?Of toch evenaren of zo....

het antwoord is nee

niets kan het evenaren

tkan er wel op lijken

maar voor degene die weten waar acid om draait is dit niet genoeg 8o)

De tb-303 daar is het dan ook allemaal mee begonnen...

Ribirth zou ik wel aanschaffen,de software versie van de roland serie volgens mij.

Rebirth is tegenwoordig Oficieel gratis te downloaden!!
niet kopen dus!

er is nog hardware waar je mee in de buurt komt, of kan komen.
korg EA11
Roland MC-09
syntecno TeeBee
novation K-station (Oh jawel! er is een hele leuke acid-patch)

en ga zo maar door.

Drums... hmm... zoals Rvooh zegt eigenlijk.

Wat heb je te besteden? speelt ook een rol!

wat ook nog goeie software is veel beter dan rebirth(voor mij toch) is audio realism kan zeer goed mee in het hoge iets minder in dat rauw laag van de tb.

Dan haal je je een x0xb0x (even hier zoeken op 't forum). Of je gaat eens kijken naar de D16 Phoscyon > http://www.d16.pl/index_content.php. Of de AudioRealism Bassline > http://www.audiorealism.se/

Maarreh, is "welke software of hardware is goed voor acid" niet helemaal de foute vraag?
Check de demo's maar eens op http://www.deepsonic.ch/deep/htm/acid.php

Om acid te maken gebruik ik de volgende dingen:
-Akai MPC2000xl voor alle samples van met name roland x0x drumdoosjes,vocals / fx en ook wat akoestische drumgeluiden
-Roland TB-303 (yeah it's the shit) met een gitaarpedaaltje dr achter
-Future Retro 777 voor de wat warmere geluiden / rare realtime tweakbare FX
-mixer + compressor + 2 stuks multieffect

Check hier een jamsessie van me van 66 minuten met deze setup

-C-

Wat volgens mij het dichts bij de echte komt is deze en kan je soms voor heel weinig geld op de kop tikken.
fb-383

die mam bakken zuigen. niet kopen tenzij je genoegen neemt met een heel slap aftreksel van de TB

Ik vond de Acidlab wel lekker acid klinken.. :)

Naast de typische klonen of de originele TB-303 zou je ook kunnen kijken voor vergelijkbare bliepbakken, zoals een Roland MC-202 of SH-101. Voor de ritmes worden inderdaad vaak de oude Roland x0x-drummachines gebruikt. De TR-707 (rond de €150) is bijvoorbeeld een betaalbare drummachine met herkenbare acidhousedrums. Naast de echte drumbakken kun je natuurlijk ook een sampler aanschaffen, zoals een E-mu ESI-2000. Samplers zijn tegenwoordiig prima betaalbaar en daar kun je mooi een flinke voorraad van die klassieke drums ingooien.

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
die mam bakken zuigen. niet kopen tenzij je genoegen neemt met een heel slap aftreksel van de TB

De demos klinken nogal goed volgens mij.Heb je er eentje gehad dan?

heb er redelijk wat demos van gehoord, en wel eens komplete tracks waarin een mam werd gebruikt.. ook heb ik ergens online een vergelijking van verschillende clones gezien en gehoord.. en de mam was echt zo'n beetje de minkukel uit de test.. je kan er opzich wel wat TB geluidjes uit halen hoor als je snel tevreden bent.. maar ga dan iig geen slides en accents gebruiken, en verstop m onder een berg distortion :)

maar goed, zoals in zoveel reviews worden producten vaak beoordeeld om hun prijs/kwaliteit verhouding..
en voor t geld zal t best een leuk ding zijn

Back