Hooihuis
Acta est fabula
Nee nee, geen nieuw avontuur van Suske en Wiske
, maar een vraagje voor de techneuten onder ons.
Mijn geliefde Odyssey vertoont de laatste tijd helaas wat stemmingsproblemen en voor zover ik kan nagaan ligt het probleem puur bij oscillator 1. Deze is volgens mij wel stabiel, maar de scaling is niet meer helemaal zoals het hoort. Met andere woorden, hij verloopt naarmate je hoger of lager op het keyboard speelt, gerekend vanaf de noot waarop hij zuiver gestemd is.
Osc. 2 werkt helemaal goed volgens mij, dus ik kan dit niet oplossen met de scaling instelling van mijn Kenton Pro 2000.
Nu is mijn vraag: kun je de scaling van de afzonderlijke oscillators in de Odyssey ook inregelen, bijvoorbeeld met interne potmeters? Wie weet heeft iemand hier ervaring mee…..in het andere geval zal ik er maar eens mee naar de synthdokter moeten.
Alvast bedankt voor eventuele reacties.
, maar een vraagje voor de techneuten onder ons. Mijn geliefde Odyssey vertoont de laatste tijd helaas wat stemmingsproblemen en voor zover ik kan nagaan ligt het probleem puur bij oscillator 1. Deze is volgens mij wel stabiel, maar de scaling is niet meer helemaal zoals het hoort. Met andere woorden, hij verloopt naarmate je hoger of lager op het keyboard speelt, gerekend vanaf de noot waarop hij zuiver gestemd is.
Osc. 2 werkt helemaal goed volgens mij, dus ik kan dit niet oplossen met de scaling instelling van mijn Kenton Pro 2000.
Nu is mijn vraag: kun je de scaling van de afzonderlijke oscillators in de Odyssey ook inregelen, bijvoorbeeld met interne potmeters? Wie weet heeft iemand hier ervaring mee…..in het andere geval zal ik er maar eens mee naar de synthdokter moeten.
Alvast bedankt voor eventuele reacties.