acid lab bassline tune problem

the tall lad

https://soundcloud.com/ge
hoi iedereen ...ik heb een probleempje met de tuning van mn acidlab

de octave switch (onderaan de tuning control) komt helemaal niet ove"reen met de octave switch in de pattern section ...snap je waar ik heen wil ?

dus ik programmer bv een pattern in de acid lab met de global octave switch op zero maar in de pattern section met de octave switch 1 octaaf hoger ,als ik nu dezelfde pattern programmeer maar in de pattern section de octave switch op 0
en ik verander dan de global octave switch (terwijl die afspeelt )dan is er duidelijk een verschill te horen ...(terwijl dit eigenlijk identiek zou moeten klinken .....een octaaf is een octaaf he?)

ik had hier vroeger helemaaal geen last van ....

thanks

hmm kom ik onduidelijkover ????

dus octave switch in de pattern section komt niet overeen met de global ioctave shift ...denk dat het ongeveer een verschil is van een semitoon

een truukje bij de acidlab is dat als je t tuning knopje net niet helemaal naar links of rechts zet, of juist in t midden zet dat je een effect krijgt dat ertussen in zit, of misschien zelfs wel een beetje out of tune.. zit t knopje wel helemaal naar links of rechts?

wel ik heb de bassline helemaal opengemaakt om die eens grondig te kuisen en het probleem is dan eigenlijk ontstaaan ,
had er eigenlijk helemaal geeen last van .....de tuning knop heeft er eigenlijk niks mee te maken ...(het gaat hem enkel om de octave shift switches )dus de positie waarin de tuning knop zich bevindt doet er helemaan niet toe .....komt er gewoon op neer dat de de beide octaven niet overeeenstemmen met elkaar .....
en ja hoor de tunong knop zit helemaal naar links of rechts .....maar zoals ik al zei de posiotie van de tuning knop heeft niks te maken met de octave shift .....als een toon 550 hertz is dan zou een octaaf hoger 1100 hertz moeten zijn en dat is het probleem met die 2 switches ....

kzal klaus wel een mailtje sturen ...

thanks

ik bedoelde ook eigenlijk de octave switch, knoppie onder de tuning knop bedoelde ik..

ja weet ik ,als je de switch in het midden zet( met wat fijngevoeligheid )krijg je iets tussen de 6 en 7 semitonen

niemand last van gehad ?

ok dan maken we gewoon out of tune acid ....geen kat die het verschil hoort :W

Back