1820M nu 299 euro bij thomann

nomore

Lintage Vid
vorige week de 1820M besteld bij thomann voor 369. Wat schetst mijn verbazing, op de bon wordt maar 299 in rekening gebracht! In eerste instantie dacht ik aan een foutje maar nadere bestudering van de site wijst uit dat de prijs gedaalt is (uitfasering 1820m?)

anywie, wat is dat toch een goede service van thomann, niet alleen krijg je je spullen snel en netjes verpakt bezorgt. Maar ik heb toch echt voor 369 besteld, de prijsverlaging is desondanks wel doorberekend in prijs! klasse!

Heel netjes idd.....en een hele mooie prijs voor een dergelijke interface. Waren alle winkel maar zo!

:(

Ik heb hem daar ook net aangeschaft voor 299 euro +8 euro verzendkosten. (Op de website stond overigens 298 euro). Het is natuurlijk een koopje maar de 1820(m) wordt al uitgefaseerd... De 1616(m) neemt zijn plaats in. Belangrijkste voordeel: betere pre-amps. Nadeel: midi sync card is optioneel niet standaard meegeleverd.

de 1616 is toch uitsluitend voor notebooks? lijkt me niet dat de 1616 de plaats in neemt van de 1820 serie en dat daarom de 1820 ineens goedkoper wordt

tenzij ik iets gemist heb

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
de 1616 is toch uitsluitend voor notebooks? lijkt me niet dat de 1616 de plaats in neemt van de 1820 serie en dat daarom de 1820 ineens goedkoper wordt

tenzij ik iets gemist heb

volgens mij hebben ze de 1616 nu ook in pci versie.

Net te laat

Net te laat

Op de Thomann site staat dat ze uitverkocht zijn. Weet iemand toevallig nog waar ik de 1820m (of liever nog - het audiodock) voor een schappelijke prijs kan vinden?

(Hmpf... 2 maanden geleden kocht ik de 1212m met de intentie 'm later uit te breiden. Dat was toen ook nog gewoon mogelijk bij die grote zaak in R'dam. Als ze me daar nou even verteld hadden dat-ie er uit ging :frons: )

De 1820 zonder M is er nog wel bij Thomann voor 269 euro. Voor deze 1820M had ik de 1820 zonder M, dus geen mastering grade converters en geen midi sync kaart. Destijds was het prijsverschil 150 euro, vandaar dat ik de 1820 nam. Losse docks vind je nauwelijks en zijn meestal net zo duur, liever de 1212 op marktplaats zetten dan ben je goedkoper uit. www.feedback.nl heeft de 1820m nog voor 399 euro.

Whoehoee!! was ik dus nog net op tijd 2 weken geleden :)

Maare, bdat verhaal over die XTC vs FTpro pre-amps, is dat ergens te vinden? Vraag me af wat er dan precies beter moet zijn aan die e-mu preamps

Origineel geplaatst door Origin X
mmm oke, ik wilde de 1212m misschien gaan aanschaffen, nu niet meer doen dan?
jawel
hoezo niet

en ik mag hopen dat je emulator x bundle bedoeld :D

Origineel geplaatst door Mikula
Whoehoee!! was ik dus nog net op tijd 2 weken geleden :)

Maare, bdat verhaal over die XTC vs FTpro pre-amps, is dat ergens te vinden? Vraag me af wat er dan precies beter moet zijn aan die e-mu preamps

Dit was wat Ichi op het Emu forum beweerde. Heb daar even geen link van. Verder viel het me op dat de meningen over de XTC vaak positiever leken dan van de TFPro, ik vind de TFPro ook niet zo super, maar kan het niet met een 1616 vergelijken.

Specs

1820m:
Type: TFPro™ combination microphone preamp and line input
Gain Range: +10 to +50dB
Dynamic Range (A-weighted, 1kHz min gain): 100dB
Signal-to-Noise Ratio (A-weighted, min gain): 100dB
THD+N (1kHz at -1dBFS, min gain): -94dB (.002%)

1616:
Type: E-MU® XTC™ combo mic preamp and Hi-Z/line input w/ Soft Limiter
Gain Range: +60dB
Frequency Response (min gain, 20Hz-20kHz): +0.0/-0.1dB
EIN (20Hz-20kHz, 150ohm, unweighted): -127dBu
Signal-to-Noise Ratio (A-weighted, min gain): 112.5dB
THD+N (1kHz at -1dBFS, min gain): -103dB (.0007%)
Soft Limiter: 5dB max compression (software selectable)

zie https://www.synthforum.nl/forums/printthread.php?threadid=50998&perpage=63

Wat misschien wel de meest dwingende reden is om die kaarten zo snel uit te verkopen: er zit lood in en dit mag niet meer in Europa(!) - info ook van het unoffical forum. Dit zou verklaren dat ze in Amerika niet sterk worden afgeprijsd.

Nomore nog erg bedankt voor de Thomann tip!

Origineel geplaatst door Ramoonus
niet bij de thomann of MSK

Vage shit, bij Thomann kost de 1212m + emulator x nu net zo duur als een losse 1212m, namelijk 149 eurie :confused:

Alleen wel dit:

There no delivery time available for this product and our suppliers can't give any further information. Please check with our experts for the latest situation.

hmmm, dat gedoe met die 1820/1820m en 1616 docks....... zou het dan heel misschien zo kunnen zijn dat je een 1820(m) + kaartje ook op je laptop kunt aansluiten...... ? aangezien die 1616 en 1820(m) gewoon op de(zelfde) 1010 lijken te passen.

Back