1820M nu 299 euro bij thomann

"The new 1010 PCI card will only work with newer MicroDocks. IT WILL NOT WORK WITH 1820/1820 AudioDocks."
en
"The 1010 PCI for the 1820/1820M AudioDock is of a different design then the new 1010 PCI card for 1616/1616M MIcroDock. The two big differences is that 1) the older original 1010 PCI card required power from the PC power supply to power the AudioDock while the newer 1010 PCI does not as a dedicated external power supply is needed for the MicroDock. 2) The MicroDock and newer 1010 PCI card are now lead free products."

zie
http://www.productionforums.com/viewtopic.php?highlight=1820m+1616m&t=6848

als ze er nou ook eens bij zeggen hoe je het kunt zien :stupid

ik vermoed (als ik de manual lees) dat ik dus een nieuwe heb van de thomann

Het verschil wat je kunt zien is de witte floppy power connector op de oude kaart. De nieuwe is (schijnbaar) zonder. De 1616m heeft een "universal power adapter" de 1820m een pc power cable (het Y kabeltje): maw de 1616m heeft een externe voeding, een aardig nadeel vind ik. Dit maak ik uit de beschrijvingen op ik heb ze niet op de plank liggen(!).

Als verschil tussen de 1820 en de 1820M, worden de blijkbaar betere AD/DA converters van de 1820M genoemd.

Mijn vraag is of iemand weet of dit werkelijk zo'n groot verschil is?

Origineel geplaatst door Abe
Het verschil wat je kunt zien is de witte floppy power connector op de oude kaart. De nieuwe is (schijnbaar) zonder. De 1616m heeft een "universal power adapter" de 1820m een pc power cable (het Y kabeltje): maw de 1616m heeft een externe voeding, een aardig nadeel vind ik. Dit maak ik uit de beschrijvingen op ik heb ze niet op de plank liggen(!).
correct
de mijne heeft GEEN powerconnector
en dus maakte ik er ookal uitop dat het een nieuwe is

Origineel geplaatst door Origin X
Als verschil tussen de 1820 en de 1820M, worden de blijkbaar betere AD/DA converters van de 1820M genoemd.

Mijn vraag is of iemand weet of dit werkelijk zo'n groot verschil is?

Ik heb eerst de 1820 gehad en dus kort geleden de 1820m gekocht. Als je naar de prijs van de losse docks kijkt is de 1820m dock maar een $30 duurder. Het grootste prijsverschil zit in de midi sync card die alleen bij de 1820m zit. Maar het ging mij ook om de betere converters. Het verschil is echt niet groot, de 1820m is iets neutraler maar ik hoor eigenlijk geen verschil. Dwz er zaten wat maanden tussen en de 1820 vond ik erg goed.

@Abe
de SNR van de M-versie zou toch ook groter moeten zijn?

Ja, het stond er wat matig/Cruijf-achtig :dubbel:.
"Het verschil wat je kunt zien" moet zijn "het zichtbare verschil"

Back