Lexicon MPX-550 vs. MPX-1 vs. MX-200 voor (vooral) REVERB

Nou heb ik beide, zowel MPX1 als de LXP15 (1e versie). Moet zeggen dat die LXP al weer een tijdje in de kast staat ivm te weinig inputs/outputs. Heb toch het idee dat de MPX de betere is, simpel omdat deze meer effecten heeft. Qua galm doen ze weinig voor elkaar onder. Voor galm ala Vangelis is een galmtijd van 7 sec (of meer) geen uitzondering. Wat dan belangrijk is, is de staart van de galm. Wordt deze niet blikkerig of metalig? Maar de definitie, hoe herkenbaar is nog het geluid als het al een heel eind weg is in de galm, is ook belangrijk. En juist daarin schieten, mijn mening althans, beide tekort. Het is niet slecht ofzo, maar een PCM90 scoort wat dat betreft beter. Maar als ik moest kiezen, dan de MPX1. En ook daarmee is Bladerunner geen probleem. :D

Wordt dan hoogstwaarschijnlijk de MPX-1...
Maar eh... ik wou nog enkel even vragen naar gebruikerservaringen met de Roland SRV-330 als dat mag.
Die Roland SRV-330 schijnt hele goeie lange galmen te maken, klopt dat ?
En dat 3D-gedoe, in hoeverre is dat er uit te halen ?
:halleluja

itt tot de latere srv3030 kun je de 3d effekten in de srv330 via midi besturen. werkt best okee.
over de klank heb ik weinig te klagen. is gewoon goed.
maar misschien moet je eens wat verschillende reverbs kopen? als je tweedehands spul koopt kun je het meestal tegen dezelfde prijs weer verkopen ook.

Koediman - dank voor deze tip !!!
Mss. moet ik het idd. wel zo gaan aanpakken; ik ga m.a.w. waarschijnlijk beginnen met een Roland SRV-330 Dimensional Space Reverb ; vind ik die goed, dan houd ik 'em gewoon; is die maar zo-zo, dan verkoop ik hem en ga ik toch voor de MPX-1.

Dank iedereen voor alle tips & bevindingen !!!! :biertje:

PS: ik laat jullie binnenkort weten wat ik finaal binnengehaald heb & wat ik erover denk...

Ik heb ondertussen de Roland SRV-330 Dimensional Space Reverb module binnen & deze geeft idd net wat ik zocht: algemeen warme reverb klanken, mooie lange reverbs (o.a. schitterende "Big Cathedral" en "Dark Cathedral" patches !!!!), en wat leuke extra fx zoals de 3D algorhytms, phaser en chorus.
Ik ga er me natuurlijk nog wat meer moeten mee bezig houden om alles eruit te halen, maar dit lijkt me op het eerste zicht een heel goeie keuze.

Dank voor alle tips iedereen !! :biertje:

sos

sos

As a replacement for the already fine MPX500, the MPX550 has a lot going for it, not least its extremely good reverb algorithms and its friendly user interface. Good reverb makes a lot of difference when mixing, so choosing to use something like the MPX550 in place of a plug-in or budget unit could make more difference to your music than you might think. The sound of the MPX550 is significantly better than the budget MPX100 and its direct offspring. Although it won't fool a 480L user, it comes closer to the sound of the PCM80s and PCM90s than you might expect, and its reverb quality is every bit as good as the MPX1. If you already have an MPX500, I don't think there's any pressing need to rush out and upgrade, as the basic reverb quality seems to be exactly the same, but given that the MPX550 costs no more in the UK than the MPX500 used to, the extra memories and dynamics algorithms are worth having if you're in the market for a new effects unit that does serious reverb

Back