• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Jp8000 ruilen voor JD800??

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Bass

Gepokt en gemazeld
Hallo,

Tja ik heb al een aantal jaren een JP8000, maar ik vind een JD800 ook wel een beest...
Nu zit ik te twijfelen om eventueel mn JP te ruilen voor een JD800...

Heeft iemand suggesties of advies voors en tegens over wel of niet??

Thankx..Bass.

Het zijn heel verschillende machines met hun eigen geluiden en mogelijkheden. Probeer de JD-800 eerst eens uit en maak dan een keuze.

Heb jaren plezier van mijn slagschip (jd-800) gehad en mis hem nog steeds een beetje... :(

Ja ik heb hem al geprobeerd maar mn probleem is eigenlijk de ruimte....
Hij is ook al wat ouder dus je weet nooit hoe de staat is van het toetsenbord enz...

Maar hij klinkt gewoon vet en heeft knoppen en ik koop niets meer zonder knopppen ha ha...

de JD800 is het vervolg op de D-serie, alle golfvormen zijn op deze bak dus ook weer sample based.
grootste voordeel zijn de knoppen/buttons en sliders, je zou het kunnen zien als een dubbele D-50 incl. PG1000 met vele extra's.
qua uiterlijk is de JD800 een superieure bak, ik zou het zeker overwegen 8)

Ik heb o.a. een JP-8080 en een JD-800, maar iedereen doet zo geweldig over die JD-800 ...

Ik vind m niet zo mega super zoals de meesten zeggen ...
(gebruik ik m misschien verkeerd ?? :confused: )

Ik gebruik m om nu en dan eens een strings-klankske uit te halen ...

Meer krijg ik er eigenlijk nie uit ...
Ik moet wel zeggen dat ik niet zo ne sound-freak ben die uren aan een sound kan werken ...

Greetz Bart !

P.S. : Ik moet wel zeggen dat hij der ongelooooflijk knap uitziet met al die knoppen enz hè, maar als je die dan gebruikt is dat goed hè .... maar anders ... :frons:

Als je zoiets wilt overwegen, kan je toch beter een JD-990 nemen? heeft meer mogelijkheden en klinkt nog vetter ook.

Origineel geplaatst door Beatbrother

Ik vind m niet zo mega super zoals de meesten zeggen ...
(gebruik ik m misschien verkeerd ?? :confused: )

Ik gebruik m om nu en dan eens een strings-klankske uit te halen ...

Meer krijg ik er eigenlijk nie uit ...

Zonde, de JD-800 heeft erg veel potentie. Niet alleen voor strings!
Ook bassen, ambient pads, drones, geluidsbehang etc etc...

Het is alleen geen kant en klare housebak die een instant nummerke af doet leveren...

Als je niet into tweaken bent zou ik de jp8k gewoon houden.

Als je zoiets wilt overwegen, kan je toch beter een JD-990 nemen? heeft meer mogelijkheden en klinkt nog vetter ook.
Of beide, de 990 en de 800.
Kan je je 990 editten met de behulp van de schuiven en knoppen van de 800.
Is ideaal (vind ik).
Rini

Bart als je die jd 800 ooit weg doet dan ben ik erg geinterseerd.pb me dan

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back