Creamware Interpole en Vinco

spdk

ech wel
Ik zit er over na te denken om de Vinco en Interpole van Creamware aan te schaffen. Is dat wel wat?

Ik gebruik op dit moment de standaar compressor van Creamware als sidechainer, ik hoopte dat die Vinco nog wat extra z'n best doet zeg maar, hij moet vooral pompen.a

En die Interpole lijkt me een gaaf effect, tenminste de naam klinkt cool :D Ik gebruik nu de filters uit de ModularIII maar die zijn verder ook niet echt spannend of zo.

Wel wijs al die plugins, maar je kan bij Creamware nergens een demo'tje vinden, je moet zelf een beetje inschatten wat ie kan en dan maar hopen dat de plugin is wat je verwacht.

Ik hoop dat iemand mij wat kan vertellen over deze twee plugins.

Thanks!

pompen doet de Vinco als de beste vind ik, alhoewel ik 'm zelf meestal vrij subtiel gebruik. Ik ben niet zo van de harde pomp compressie... maar klinkt gewoon erg lekker, en in de RMS modus kun je 'm ook subtieler inzetten op subgroepen of zelfs op je eindmix. Je kunt er drums lekker mee laten knallen. Moet er bij zeggen dat ik niet veel ervaring heb met andere comps, maar het is zeker een ander beestje dan de standaard compressor van Creamware.

Interpole is ok, gewoon de geemuleerde moog filter van de minimax met modulatiefuncties en envelope follower en zo. Hij klinkt gewoon lekker, maar wel enigszins beperkt door het feit dat je ook echt maar 1 filtertype hebt. Keuze uit meerder filters zou hem net wat interessanter hebben gemaakt.

Als je moet kiezen tussen de twee zou ik gaan voor de Vinco.
Als je iets specifieks wilt horen kan ik (of 1 van de andere creamware gebruikers hier) wel iets van een demotje maken misschien.

Dan heb ik nog een vraag, als mijn LunaII kaart het begeeft, kan ik dan de plugins die ik aangeschaft heb weer gebruiken op een andere creamware kaart? Kun je die over laten schrijven of zo?

Alvast bedankt!

ik vind de vinco juist minder pompen.Is voor het 'subtiele' werk goed inzetbaar.De interpole vond ik net als king of snake niet echt denderend.Alleen een 24db filter, wel leuk niet super.Er zijn leukere gratis devices te krijgen.
Ik ben zelf wel te spreken over de transient designer en de attacker.

Plugins naar een andere kaart overzetten (die ook op jouw naam staat) is volgens mij gratis. Er staat me iets van bij dat ik dat ook gedaan heb. zou ik nog even informeren als ik jou was.

Origineel geplaatst door cream
ik vind de vinco juist minder pompen.Is voor het 'subtiele' werk goed inzetbaar.De interpole vond ik net als king of snake niet echt denderend.Alleen een 24db filter, wel leuk niet super.Er zijn leukere gratis devices te krijgen.
Ik ben zelf wel te spreken over de transient designer en de attacker.

Plugins naar een andere kaart overzetten (die ook op jouw naam staat) is volgens mij gratis. Er staat me iets van bij dat ik dat ook gedaan heb. zou ik nog even informeren als ik jou was.

Thanks voor de info, dan hou ik die centen mooi in mijn zak :biertje: Ik ga es ff tussen die gratis devices neuzen. Nogmaals bedankt!

Het begon goed die site met gratis devices, maar alle links lijken dood.

Origineel geplaatst door cream
ik vind de vinco juist minder pompen.Is voor het 'subtiele' werk goed inzetbaar.

als je de input gain flink opschroeft gaat 't toch wel pompen hoor. Maar zoals ik al zei doe ik dat zelf ook niet zo gauw. Ik gebruik 'm voornamelijk op drums om meer power te geven en meer te "knallen".

is tegenwoordig niet meer gratis. (door het feit dat de beveiliging hier eigenlijk niet voor ontworpen is kost het erg veel tijd voor Creamware om de licenties naar een andere kaart te verplaatsen).
Je moet nu dus een "plugin activation transfer" kopen a 35 euro voor 1 plugin of 55 euro voor meerdere plugins.

Back