welke knusse vocoder?

Microwave D

correct lid
Welke Vocoder moet ik aanschaffen? ik heb werkelijk geen idee. ik wil van die space geluiden maken met mn stem en natuurlijk de robot stuff. Er is nogal wat keus en weet niet welke het beste is voor mij als onprofessioneel huis tuin en kleuter producer.

waarom geen software vocoder? zoals de orange plugin...

Ik wil juist hardware en als er dan niks anders op zit dan maar orange. Weet je, Ik heb het namelijk echt gehad met die verdomde muis krijg er echt een tennisarm van en word volledig neurotisch van dat onschuldig oogend dingetje.
en als ik het wil gebruiken op partijtjes, Raves, huwelijken, bar mitswa's en andere festiviteiten is het natuurlijk makkelijker om ipv je computer alleen de vocoder zelf mee te nemen.

Clavia MicroModular...

Gaat je waarschijnlijk evenveel kosten als een andere hardware
vocoder, maar je krijgt er veel meer bij :)

Mvg.

CoolRunning

Origineel geplaatst door CoolRunning
Clavia MicroModular...

Mvg.

CoolRunning

yep en hij klinkt geweldig!

ik heb een lekkere vocoder te koop
maar die gaat eerst ff naar de mannen van interface voor een stukje in het tijdschrift. mischien dat je als ie terug is interesse heb.

Origineel geplaatst door CoolRunning
Clavia MicroModular...

Mvg.

CoolRunning

Idd een uitstekende keuze, staat bij mij ook hoog op de verlanglijst.

Kijk eens op marktplaats.nl, daar staat nou een Russische!
Ziet er wel een beetje spooky uit maar misschien jou taste?

BTW, ik zie wel vaker effectbakken met 11 band vocoder en dat soort shit> hoe werkt dat in het kort en are they any good?

micromodular.....een van de best klinkende vocoders die er zijn, en je kan er nog VEEL meer mee doen

Electrix Warpfactory klinkt ook best wel goed.
Maar voor het geld is er inderdaad eigenlijk geen alternatief voor de Clavia Micro Modular! Klinkt goed, zeer flexibel en is natuurlijk veel meer dan alleen vocoder.

Vocoder

Vocoder

De Digitech Talker is ook erg goed, blijft altijd verstaanbaar en je kan en hoeft er weinig aan in te stellen, heb hem regelmatig gebruikt.

vocoder

vocoder

Ik zou een multifx met vocoder funtie niet aanraden,ik zou kijken naar een 'dedicated' vocoder.

Korg MS2000 heeft een ingebouwd en schijnt wel ook te zijn.

Verder

Synthon
Korg
Roland
Paia
VCS
MAM

Een vocoder werkt simpel,je hebt een klank die als drager (carrier) fungeert (gitaar of synth) en een modulator (je stem).

Het spec. van de vocoder is opgedeeld in banden die je individueel kunt instellen (denk aan een eq.) Hoe meer banden hoe meer mogelijkheden in het editen (flexibeler dus)

Vocoders met weinig banden (11 of minder) klinken vaak onverstaanbaar ALTIJD PROBEREN VOOR JE KOOPT

Low budget vocoder zit in de Boss SE50 multifx bruikbaar maar na 2x begint het al op je zenuwen te werken.

Succ6

ik heb een boss vt 1 maar dat is toch niet echt wat ik zocht maar die micromodular hoor ik veel positieve dingen over en kan hem 2dehands kopen wat het voor mij alweer een stuk aantrekkelijker maakt.( heb namelijk klein budget) nog paar weekjes sparen en dan moet ik hem maar kopen dan.. :kimono:

Re: Vocoder

Re: Vocoder

Origineel geplaatst door Tactic
De Digitech Talker is ook erg goed, blijft altijd verstaanbaar en je kan en hoeft er weinig aan in te stellen, heb hem regelmatig gebruikt.

als iemand hem wil ik heb hem hier staan , je moet wel zelf een adapter regelen (9.5 volt).want die ben ik kwijt

Mijn oplossing is een Korg Wavestation A/D met een SAM1.
Hij is breedbandig genoeg en klinkt "vintage".

Vooral als je polyfone vocodertracks wilt maken is hij erg mooi.

Normaal houd ik helemaal niet van dit type surrogaat maar hij is echt mooi, een beetje Synton achtig.

Luister op mijn site naar hoe ik hem gebruik.

Zeg dan ook even wat je er van vindt.

En de D-Coder voor de TC PowerCore. 100 bands!! Die TC-Works weet steeds leukere plugs te lanceren:) Nu eindelijk een goeie software plugin. Veel beter dan orange;)

Back