toneport ux1 probleempje

rickrock

Leergierig lid
Ik heb al een tijdje een toneport ux1 om op te nemen enzo.

Het is een perfect kassie voor recording en een lange tijd kwam er ook een goed geluid uit vanaf mn pc.
maar nu, als ik muziek beluister van bv. mediaplayer door de toneport naar mn mixer krijg ik een krakend en haperend geluid.

heb van alles geprobeerd, ligt niet aan mn geheugen, mn comp zit ook niet te vol.

Iemand ervaring met dit geval en/of dit probleem..??? Helluuuupppp

alvast bedankt.

helluppp, of is ie gewoon kapot dat kan natuurlijk ook,lol.

He Rickrock, ik heb ook een UX-1, maar nooit problemen mee gehad. Ik gebruik hem niet als geluidskaart trouwens, ik ga met de lineouts in mijn andere kaart. Op de Line6 forums zie je wel regelmatig USB problemen opduiken; kan dat het zijn? Heb je misschien een USB hubje liggen (met adapter gepowered), kun je checken of -ie het dan (via hub in computer ipv direct in computer) ook nog doet?

Gebruik je hem dus alleen om te recorden of voor andere doeleinden?

Ik kan vanavond ff een usbhub met adapter regelen, das toch gewoon een kassie om van 1 usb-uitgang meerdere te maken?

Yep, zo'n kassie bedoel ik. Ik gebruik hem vooral om gitaar doorheen te spelen, af en toe bas of iets anders. Ik speel dan over de koptelefoon of vanuit de line-out in mijn dsp-factory geluidskaart (heeft een soort direct-monitoring zonder merkbare latency) en dan over mijn monitors. Ik heb al twee geinstalleerde geluidskaarten, heb de ux1 er niet bij nodig voor geluidskaart doeleinden.

Back