Gear met Z-plane morphing filters

Origineel geplaatst door r.5
Draait hij op eigen hardware (DSP) of op de hoofd CPU?
Zou hij eventueel als VST op de Muse Receptor kunnen draaien?

Hij draait op de CPU maar leunt wel enigzins op de E-MU hardware. Oftewel, zonder die geluidskaart doet hij het niet, en dus waarschijnlijk op de Receptor ook niet.

Origineel geplaatst door etaoin
Hij draait op de CPU maar leunt wel enigzins op de E-MU hardware. Oftewel, zonder die geluidskaart doet hij het niet, en dus waarschijnlijk op de Receptor ook niet.

Dus die Emu SoundBlaster is eigenlijk een enorm grote PCI dongle?

Origineel geplaatst door vinnieq
Ik dacht dat X2 niet afhankelijk is van Emu hardware, dit itt de X"1"

Als je het hele X2 pakket koopt zit er een USB/MIDI interface bij. Volgens mij is dat de nieuwe verkapte dongle. Alhoewel ze in de requirements niet helemaal duidelijk zijn, maar er staat wel dat als je die USB interface niet hebt, een "installed E-MU digital audio system" moet hebben. Dus volgens mij is hij nog steeds afhankelijk van de E-MU hardware.

Zou die midi-interface ook in het upgrade-pakket zitten trouwens? Ik wilde eigenlijk niet upgraden, maar aangezien ik nog wel een 2x2 interface kan gebruiken en die ook al snel een euro of 40 kosten wordt het dan misschien nog wel interessant.

Ik ben ook in gevecht met specificaties en requirements van dit pakket. Dat komt vooral doordat het extra aantrekkelijk lijkt om via een omweg van updates emulator X2 te kopen in plaats van direct het pakket.

Bij de emu 1212m (~150euro) krijg je emulator X versie 1.5 kado. Voor versie 1.5 heb je nog de geluidskaart nodig. Een update naar versie 2 kost ~80 euro, de bij de standalone versie horende midi interface kost 50 euro. Opgeteld kom je ongeveer op de prijs van de standalone versie van X2 uit, alleen heb je dan nog een emu 1212m over. Nu is de vraag of je na de update naar versie 2 de 1212m kaart kan vervangen door de midi interface. Een geluidskaart heb ik namelijk niet echt nodig. Maar voor de 'heb' natuurlijk een mooie bonus :D. Ik heb deze vraag voor de grap maar eens neergelegd bij emu zelf. Ben erg benieuwd :)

met mijn e5000 kan het ook (morphen tussen verschillende filters)
weet niet of alle andere emulators het ook kunnen

vind de interface overigens wel lastig uit te vogelen
kom er enkel met trial & error achter hoe het nu precies werkt
(als ik er al ooit achtrer kom)

Vraagje aan de emulator gebruikers. Ik ben wel beniewd hoe je de audio outputs van emulator kunt gebruiken in je sequencer. In VSTi modus dus. Is elke output van emulator te gebruiken in je host om daar externe effecten op toe te passen (net als NI Battery bijvoorbeeld).

@mc_kwok

@mc_kwok

met dank aan dione
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=31201&perpage=20&pagenumber=2

- No Mono channels:
With the EMU Ultra it was no problem panning Drums sounds hard left or hard right to separately EQ/Compress them on a hardware mixer.

The Emulator X just has Stereo channels as a VSTi, but you can't use different plugins for the left and right channels in most Audio sequencers.
Workaround: Raised the number of Audio buses to 16, but a lot of plugins use more CPU when used stereo.

vaag stond me er wel iets van bij maar zeker weten deed ik niet

Back