Focusrite Saffire Pro gebruikers gezocht

JimmySX

Hangend lid
Hallo allen.

Zijn er al mensen die de Saffire Pro gebruiken?
Ik zit zelf nog te twijfelen tussen en RME FireFace400 en de Saffire Pro.
Ik weet wat de RME kan, maar ik ben benieuwd naar de klank van de Saffire Pro.

Ik wacht de reacties met spanning af 8)

Gr. Jimmy

Gooi maar dicht. Ik heb een FireFace 400 gekocht. Heb ik uiteindelijk iets meer vertrouwen in dan in de Saffire! 8)

:slotje:

..

..

Heey dat is toevallig .

Tussen die 2 kaarten zit ik ook net te twijfelen , dus voor mij ook een handig onderwerp ..

Ik weet dat Rme goeie kaarten levert , aangezien de fireface 400 2 preamps heeft en de focusrite 8 zit ik daartussen te twijfelen . de meeste dingen komen eingelijk wel overeen alhoewel .. 24 bit / 192 khz zijn ze allebij !

JOngens barst los a.u.b

Groetjes,

Arjan

Ik heb het helemaal naar m'n zin met de Fireface 400. Ik ben nog steeds benieuwd naar reacties van Saffire Pro gebruikers. Die ben ik nog niet tegengekomen.

..

..

Ok , maar mijn vraag is dan ...

Wat voor mogelijkheden bied de fireface zoal (en meer als focusrite ??) , en nog een vraag buitenaf :
ik wil met z'n kaart vocals, gitaren , arcordeons en bas gitaar en akoustische instrumenten opnemen , Aangezien de fireface 400 2 preamps heeft is dat niet helemaal genoeg volgensmij , of heb ik dit mis en kan ik eingelijk weinig met de preamps ?? is 8 dan een beetje overbodig ?

Groetjes,

ARjan

Heb die saffire hier een lang weekend (lees kerst) ter test gehad en vond het een prima apparaat. zit er zelf wel inmiddels wel over te denken om fireface 400 te kopen, maar heb daar mn handen nog niet op mogen zetten. Saffire Pro is prima apparaat, maar naar mijn idee te veel bestuurd vanuit de software, en heb zelf geen 8 pre's nodig, en voor mij geldt: minder is meer, dus fireface.
Maar toch even mijn impressie kort van de saffire pro:
plus: 8 pre's, 2* adat, solide behuizing, relais geschakelde phantoom
min: schakelen tussen verschillende samplerates gaat met veel geweld op de audio outputs gepaard. veel functies zijn alleen vanuit de software te besturen.

Mogelijkheden die je hebt om meer dan twee pre-amps op een fireface te zetten:
externe analoog uitbreiden met bv een quadmic van rme, of iets in die geest
apparaat met mic-pre's en adat, adat aansluiting naar je fireface.

dat "minder is meer" is dan vooral wat betrefd de omvang bedoelt, ben een mobiel persoon...

Heb er sinds kort 1 moet wel zeggen dat het wel een veel betere geluids kwaliteit heeft alleen heb nog last van clicks en pops weet nog niet wat dat is ..........iemand een idee???

Klikjes en dat soort dingen heeft vaak met de tijdscode te maken ik heb nooit een saffire pro gehad maar weet dat je verschillende instelleingen mbt de tijdcode in de software kan instellen

Origineel geplaatst door Mystic
Heb er sinds kort 1 moet wel zeggen dat het wel een veel betere geluids kwaliteit heeft alleen heb nog last van clicks en pops weet nog niet wat dat is ..........iemand een idee???

Klinken als sync prolblemen. Check in de software of je Saffire als master staat. Dat gaat waarschinlijk al helpen. Zoniet, check dan je aansluiting met je computer, helpt ook dit niet, ga dan naar je raam en pleur dat ding naar buiten :D

hehe ja ik gooi hem weg ............ heb het opgelost die clicks en pops ...en vind het een vet apparaat ....zijn hier nog meer gebruikers???

Heb hem vorig weekend weer gebruikt (geleend weleenswaar) tijdens wat opnamen. Was in t donker totaal niet te doen om te lezen welke knop nou welk pre-amp kanaal was omdat die gasten zilvere letters gedrukt hebben op een lichtblauwe achtergrond (AAAAHHHD), en vind het iedere keer kwijt raken van de firewire connectie als je iets in de settings verandert ook nogal irritant. Verder raar dat ze voor de input channels zowel TRS op de voorkant als XLR op de achterkant hebben ziiten. Iedere zichzelf respecterende fabrikant gebruikt daar combi pluggen voor, zodat je op de voorkant wat meer ruimte voor knoppen hebt enzo.
Opzich wel bruikbaar, clean klinkende pre-amps, gewoon focusrite, maar ik zou 'm toch niet kopen. Iets meer centen en je hebt een RME.

heb de drivers opnieuw geinstalleerd...en toen was het over ...vraagje waar moet je wezen in de control panel voor op master te zetten??

Grebruiker

Grebruiker

Ik heb recent een Saffire Pro/10 gekocht als interface voor mijn MacBook Pro. Fijn apparaat. Heb er onlangs een live-set mee gedaan (in combinatie met de nodige analoge synth-hardware.. MPC als master) en dat ging prima. Audio vanuit Ableton was loepzuiver en syncte prima met de rest.

In eerste instantie waren er wel wat problemen met de inputs, maar het schijnt dat nieuwe Firewire Audio-drivers plus een update van de Saffire Pro zelf dat verhelpen. Ga ik vanmiddag maar eens mee aan de slag.e

Ik moet zeggen dat als hardware mannetje ik er tóch niet helemaal tevreden over ben dat het niet gewoon in één keer helemaal 100% werkt. Het was een verademing om te zien dat mijn Mac zonder enige vorm van installatie meteen de midi-poorten en alle in en outputs 'zag'.. maar dan vind ik wél dat het allmaal perfect moet werken.

Als het zich door de updates oplost, post ik dat hier nog wel even.

Heb hem ook sinds paar weken. Enige waar ik mij erg aan stoor is de overall vollume regeling van dat kreng. Die werkt gewoonweg niet. Ik heb de laatste driver gedownd en nu werkt ie wel alleen met nogal een vertraging. Daarnaast moet je de bijgeleverde software eerst openen. Anders doe de volumeknop het alsnog niet. Active monitoring heet het geloof ik.

Iemand hier ervaring mee?

nog meer gebruikers hier? wil deze interface icm een fiwi poco gebruiken maar lees veel over problemen met de firewire bus.heb een asus p5be mobo met intern TI chipset fw aansluiting en een via pci chipset kaartje.iemand ervaringen?

ik heb de 26i/o

Ik heb vaker problemen om het ding opt e starten.. normaal als je hem aanzet hoord die meteen op firewirestand te springen. Ik meot hem vaker stuk of 5 keer aanzetten en tijdje later springt die pas aan in firewirestand.

Sound is goed, maar gebruikers vriendelijk vind ik hem dus totaal niet!
Tip spaar door voor een rme of kijk eens naar motu!

Denk dat de saffire nog te nieuw is om echt zonder kinderziektes te werken.

Ik heb hem sinds kort ook. Sinds vandaag ook in een nieuwe PC (vorige PC gaf geen problemen). Volledig schone XP installatie, en ik krijg clicks, ook als ik niets afspeel. Ik heb alle suggesties van deze thread al geprobeerd. (Pc is trouwens een Acer Aspire L3600). Iemand nog suggesties?

Back