Gain van microfoon veel te hoog maar deze kan niet lager :|

XiNO

Ingeburgerd
Ik hoop dat hij hier goed staat anders maar naar een ander gedeelte van dit forum :)

Ik neem mijn DJ-sets thuis altijd op via mijn laptop, echter nu heb ik een andere laptop en bij elke opname is de volume van de set veeeel te hoog, dus je hoort onwijs gekraak bij lage tonen.

Nu kan ik dit niet wijzigen bij mijn volume settings van windows omdat microfoon simpel zat op zijn laagst staat :o

Via mijn mixer kan ik het ook niet instellen dus dit gaat ook al niet door, het opneem programma wat ik gebruik is niet in te stellen wat betreft inputvolume. Het moet dus te regelen zijn via mijn laptop.

Mijn geluidskaart is onboard en het merk/type is: Intel 82801BA/BAM AC'97 Audio Controller.

Deze driver is automatisch geinstalleerd bij de installatie van Windows XP...

Wie weet hoe ik dit kan oplossen? :dj:

Je kunt in de Windows Mixer twee dingen instellen: opnameniveau en afspeelniveau. Als het afspeelniveau op nul staat, kan het opnameniveau nog steeds te hoog staan.

Kijk eens in de Windows Mixer bij opties -> eigenschappen -> opname -> OK. Staat je microfoonvolume hier minimaal?

No offence maar jouw reply had ik verwacht ;) Maakt niet uit maar nee, ik zit wel bij opname te kijken ;D

Maar begrijp ik het goed dat je een lijnsignaal in een microfooningang probeert te stoppen? Lijnniveau is over 't algemeen een stuk 'heter' dan het signaal van een microfoon namelijk.

Nou ja, er is maar 1 ingang, namelijk de microfoon... op mijn andere laptop kan deze ook prima als line-in gebruikt worden...

is er geen software die na mijn soundcard de volume nog een keer omlaag schopt ofzo? Of heeft dat geen zin omdat het geluid dan toch al verrot is?

Ja, als je te heet binnenkomt, zal padding in software niet helpen.

Voor apparaten die weinig gain kunnen hebben gebruik ik altijd
een variable pad (Shure A15AS) om wat gain terug te nemen.
Volledig transparant in geluid...

Anyway, in principe zou ik je aanraden om iets te kopen met een
externe ingang die dat soor levels wel aankan... Een heet signaal
is in principe niets mis mee, and als je het gaat verzwakken neem
je waarschijnlijk toch wat resolutie weg...

Mvg.

Coolrunning

Heb het al opgelost, ik heb naast mijn master en rec nog een uitgang genaamd zone op mijn mixer... deze gebruik ik niet en is qua volume in te stellen. Deze heb ik nu op een dermate volume gezet dat hij even hard klinkt als de input

Gelukkig geen gekke dingen aanschaffen dus :D

Back