Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Origineel geplaatst door infrasonics
Kan je de samples in een mapje eropzetten of moeten ze in een es1 file zitten.
Als ze in een es1 file moeten, hoe ga ik dat doen met een mac?
Ik zie alleen maar windhoos tooltjes...
Mono hoeft niet, je hebt ook een aantal stereo parts. 32 kHz is ook niet per se nodig, maar is wel makkelijker. 44.1 kHz samples worden wel gelezen, maar de pitch is wat hoger. Meestal ben ik te lui om alles in 32 kHz te zetten, en stel ik de pitch handmatig bij op de ES1.Origineel geplaatst door Mini-Error
Nee je kan gewoon Wave sampels gebruiken .
Je moet eerst je Wave veranderen naar 01 ,02 ,03 enz.
En dan Omzetten naar Mono ,16 bit , 32.0 HZ .
Nee klopt Mono hoeft niet percee .Origineel geplaatst door ProtoHuman
Mono hoeft niet, je hebt ook een aantal stereo parts. 32 kHz is ook niet per se nodig, maar is wel makkelijker. 44.1 kHz samples worden wel gelezen, maar de pitch is wat hoger. Meestal ben ik te lui om alles in 32 kHz te zetten, en stel ik de pitch handmatig bij op de ES1.
Origineel geplaatst door ProtoHuman
Je kan gewoon wav-files op een SM-kaart zetten, en die inladen op de ES1. Je moet wel de nummering van de ES1 aanhouden, dus van 00 tot 99. Het enige wat die programmatjes doen is de naam van het bestand aanpassen![]()

Samples moet je in de hoofdmap zetten van je SM, de ES1 kan niet door andere mappen heen bladeren.Origineel geplaatst door infrasonics
Van de filenames wist ik al. Maar moet je die samples in een mapje zetten, of gewoon in de hoofdmap? En het inladen gaat dat sample voor sample of kan je direct zeggen dat hij alles pakt? (dus ook: waar druk ik op, op m'n sampler)
En ik heb omslachtig via het pakket CrossOver (zorgt ervoor dat je .exe kan draaien op de Mac) wel van die renamers aan de praat gekregen, maar is inderdaad verder niet onwijs nuttig...
En dat van mono/stereo, bit rate en sample rate had ik intussen al begrepen ja![]()