Korg Electribe S MKII probleem !

Je lult er omheen, ik wil gewoon een link zien aangezien het toch zo makkelijk te vinden is.
maar ik val nu een beetje in herhaling dus heb besloten dat dit het laatste is wat ik er over zeg .

Ik heb er 1 :)

25 € .

En maar is kijken of het dan gaat werken .

Maar dat moet haast wel .

Laatst gewijzigd:
ik krijg maar geen geluid uit mijn electribe smk2 via een novation x-station naar mijn computer.
iemand enig idee?
x-station werkt goed en is correct aangesloten via usb naar comp.
electribe is via midi (out) aangesloten naar x-station (in).
Iets in het menu van de x-station mischien veranderen?

ik zit helemaal in beirut dus laat aub wat jullie horen!!!

greets romax

:stupid

Novation via usb naar pc
Midiout van novation naar midi-in van Electribe
Audio-out van Electribe naar Audio-in novation (mits mogelijk)

midi geeft geen audiosignaal door maar midisignaal.

suc6

thanx...
dus ik moet nog een kabeltje halen bij ali electronica.
call me stupid, ik heb dus maar 1 midi kabel van korg (out) naar x (in).
midi is dus nooit en te nimmer audio?....cool.....weer wat geleerd!!
thanx man.....r

Audio-out van Electribe naar Audio-in novation (mits mogelijk)....had ik dus al..
electribe heeft ook een midi thru. is dat wat?
of toch gewoon twee midi kabel aansluiten.
als het lukt met midi thru (korg electribe) )moet ik dan midi out of in pluggen in mijn novation?
cheersss

ga ik effe testen....

ik krijg dan wel me geluid uiteindelijk in me pc right?

dope dat je me feedbacked bro... .. .

aaarghhh!!!!
nog steeds niks.....kabel van x-station (midi out) naar electribe (midi in).
is dat wel genoeg....hoe krijgt de electribe zijn geluid naar de x-station en comp.?
...

Kan je de samples in een mapje eropzetten of moeten ze in een es1 file zitten.
Als ze in een es1 file moeten, hoe ga ik dat doen met een mac?
Ik zie alleen maar windhoos tooltjes...

Je kan gewoon wav-files op een SM-kaart zetten, en die inladen op de ES1. Je moet wel de nummering van de ES1 aanhouden, dus van 00 tot 99. Het enige wat die programmatjes doen is de naam van het bestand aanpassen ;)

Nee je kan gewoon Wave sampels gebruiken .

Je moet eerst je Wave veranderen naar 01 ,02 ,03 enz.

En dan Omzetten naar Mono ,16 bit , 32.0 HZ .

Origineel geplaatst door infrasonics
Kan je de samples in een mapje eropzetten of moeten ze in een es1 file zitten.
Als ze in een es1 file moeten, hoe ga ik dat doen met een mac?
Ik zie alleen maar windhoos tooltjes...

Origineel geplaatst door Mini-Error
Nee je kan gewoon Wave sampels gebruiken .

Je moet eerst je Wave veranderen naar 01 ,02 ,03 enz.

En dan Omzetten naar Mono ,16 bit , 32.0 HZ .
Mono hoeft niet, je hebt ook een aantal stereo parts. 32 kHz is ook niet per se nodig, maar is wel makkelijker. 44.1 kHz samples worden wel gelezen, maar de pitch is wat hoger. Meestal ben ik te lui om alles in 32 kHz te zetten, en stel ik de pitch handmatig bij op de ES1.

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Mono hoeft niet, je hebt ook een aantal stereo parts. 32 kHz is ook niet per se nodig, maar is wel makkelijker. 44.1 kHz samples worden wel gelezen, maar de pitch is wat hoger. Meestal ben ik te lui om alles in 32 kHz te zetten, en stel ik de pitch handmatig bij op de ES1.
Nee klopt Mono hoeft niet percee .

Maar als je de sampel op stereo houdt en vult hem in op part 1 begint part 2 te knipperen.

Dus kan je die niet meer gebruiken .

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Je kan gewoon wav-files op een SM-kaart zetten, en die inladen op de ES1. Je moet wel de nummering van de ES1 aanhouden, dus van 00 tot 99. Het enige wat die programmatjes doen is de naam van het bestand aanpassen ;)

Van de filenames wist ik al. Maar moet je die samples in een mapje zetten, of gewoon in de hoofdmap? En het inladen gaat dat sample voor sample of kan je direct zeggen dat hij alles pakt? (dus ook: waar druk ik op, op m'n sampler)

En ik heb omslachtig via het pakket CrossOver (zorgt ervoor dat je .exe kan draaien op de Mac) wel van die renamers aan de praat gekregen, maar is inderdaad verder niet onwijs nuttig...

En dat van mono/stereo, bit rate en sample rate had ik intussen al begrepen ja :)

Origineel geplaatst door infrasonics
Van de filenames wist ik al. Maar moet je die samples in een mapje zetten, of gewoon in de hoofdmap? En het inladen gaat dat sample voor sample of kan je direct zeggen dat hij alles pakt? (dus ook: waar druk ik op, op m'n sampler)

En ik heb omslachtig via het pakket CrossOver (zorgt ervoor dat je .exe kan draaien op de Mac) wel van die renamers aan de praat gekregen, maar is inderdaad verder niet onwijs nuttig...

En dat van mono/stereo, bit rate en sample rate had ik intussen al begrepen ja :)
Samples moet je in de hoofdmap zetten van je SM, de ES1 kan niet door andere mappen heen bladeren.
Samples inladen doe je via 'Card': shift 15. Zie pagina 56 van de manual (kun je op www.korg.com downloaden).

Hehe oh ja, zie het nu staan ja. Kon geen duidelijke step-by-step uitleg vinden, zie nu inderdaad dat het geen ik zocht bij de uitroeptekens staat als extra opmerking :stupid
Misschien was ik er niet helemaal bij met m'n hoofd. In ieder geval bedankt! :)

Back