demo van mijn bandje

bassio

!?
We hebben laatst een nieuwe demo opgenomen en laten masterren bestaand uit 6 nummers . We hebben voor deze zes nummers gekozen omdat het wel redelijk een samenvating geeft van ons repetoire .
Ons repetoire gaat namelijk alle kanten op qua muziek stylen , maar blijft rock georienteerd .

Voor dat we hem op cd laten persen wilde ik hem nog ff hier op het forum langs laten gaan , kijken of er nog op of aan merkingen zijn van jullie kant .
De muziek is rock georienteerd maar er zitten links en rechts wat synths en samples . De demo duurt bij elkaar 22 minuten .

Download de complete demo (26mb)

Of de losse nummers :

01 Favourite
02 Body in my trunk
03 Escape
04 Me
05 Evereyday
06 Modeling

Alle reacties welkom !

:edit: Alles werkt nu .

Laatst gewijzigd:
Muziekaal vind ik het toch redelijk goed hoor :)
Maar ik denk dat de zanger(s) aan hun Engelse uitspraak moeten werken.
Ik kan aan de uitspraak, met name in ''Everyday'', heel duidelijk horen dat jullie Nederlanders zijn.

Verder heb ik niets op de muziek aan te merken :biertje:

lekker klinkende nummers + mooie opnames. Weinig verstand van dit soort muziek, dus iets inhoudelijks ga ik me verder ook maar niet aan wagen. ;) Overigens werkt de laatste link niet...

Zo, ff geluisterd; en bij deze mijn indruk:

'k Vind 't echt zo'n 'plaat' die ik een paar keer moet luisteren, voordat ik 'm goed ga vinden.

Na de 1e keer luisteren vond ik 't over 't algemeen (enkele uitzonderingen) een beetje standaard, zoveelste rockbandje-achtig.

Nu 'k weer aan 't luisteren ben vind 'k 'm al iets beter worden.

De 1e 4 tracks doen me qua zang een beetje aan een typisch Engels bandje denken, maar bij track 5 en 6 hoor je best wel weer goed dat 't meer uit 't Neerlandse komt :D. Maar dat is opzich niet echt storend, hoor.

Track 3 en ook 6 zijn echt goed, vind ik. Vooral gaaf bij track 6 vind ik dat de laatste 2 min. ongeveer instrumentaal zijn (bedoel ik niet lullig tegenover de zanger hoor! :D Maar gewoon muzikaal gezien).

Wat ik zelf ookwel mooi vind bij dit soort muziek is dat er ook af&toe wat efx op de zang wordt toegepast. Bijv. een phasertje, delaytje, of een overdrive, etc.
Maakt 't soms net even aparter en lijkt 't automatisch nog iets minder op de vele andere rockbandjes.
Maar da's smaak en de muzieknummers moeten zich ervoor lenen.

Iig veel succes met de band en de demo! Klinkt zeker goed.

Laat de verdere ontwikkelingen weten, he?!

:biertje:

O ja, hebben jullie al een hoes ontwerp?

Laatst gewijzigd:
Leuk om te horen, vooral tracks Me en Modeling spreken me aan. Mooie synth/gitaar achtige geluiden diep en ruig daar hou ik van :bekdicht: . Ik zou het zelf meer uit het bandje gevoel willen halen door de vocalen wat meer met fx te besmeuren maargoed dat is mijn opinie natuurlijk.

Er zit iets heel internationaals in, maar dat wordt sterker door minder tekst en wat meer fx erover (denk ik)
Maar anders kan het juist ook wel leuk om gewoon dat bandje met Nederlands accent te zijn.

Het klinkt professioneel en veel succes!

Tnx voor de reacties !.

Na twee maanden met de opnames en mix bezig geweest te zijn , hoorden we het op een gegeven moment zelf niet meer . Maar aan de reacties te zien zijn we wel redelijk geslaagd zo . Knapt een mens van op ! We gaan hem snel laten persen .

@ Zoidsity .
Het hoesje is al klaar , maar ik heb hem nog niet hier . Zodra ik hem heb zal ik hem posten .

@MrM .
Een video is er helaas nog niet . We willen ook eerst wat meer optreden om beter te worden . En daarvoor hebben we nu deze demo in de maak .

:erm: sja, echt een mengeling van stijlen vind ik het niet, dus crossover vind ik niet helemaal kloppen.

Wat is er mis met gewoon (evt. alternatieve) rock?

Origineel geplaatst door Zoidsity
:erm: sja, echt een mengeling van stijlen vind ik het niet, dus crossover vind ik niet helemaal kloppen.

Wat is er mis met gewoon (evt. alternatieve) rock?

nee heb je wel gelijk in , 'alternative-rock' of 'indi-rock' zal misschien meer op zijn plek zijn . maar met de aanduiding 'rock' moet ik altijd denken aan stones covers of 'smoke on the water' ofzo .

echt niet slecht. waar ik wel mee zit is dat ik steeds blijf hangen met de gedachte dat het tekst stukken zijn waar op gespeeld wordt ofte wel er zit niet echt een stuk weer je niet echt bij na hoeft te denken ( maaar daar hebben julie vast over nagedacht) maar daarom vind ik het (te) moeilijk om naar te luisteren. Maar zeker leuk. imo lijkt het op de sexpistols en dat is punk. DRe

Origineel geplaatst door dr.DRé
echt niet slecht. waar ik wel mee zit is dat ik steeds blijf hangen met de gedachte dat het tekst stukken zijn waar op gespeeld wordt ofte wel er zit niet echt een stuk weer je niet echt bij na hoeft te denken ( maaar daar hebben julie vast over nagedacht) maar daarom vind ik het (te) moeilijk om naar te luisteren. Maar zeker leuk. imo lijkt het op de sexpistols en dat is punk. DRe

Yah, zekers nummer 2 heerlijk punk nummertje.

dit wordt waarschijnlijk het hoesje . we gaan voor een wallet .

Attachments

• walletv5.jpg
    walletv5.jpg
    64,6 KB · Bekeken: 118
Ik heb ook jullie muziek beluisterd.
En vond het tamelijk voor het gehoor goed liggende muziek.
Ben het wel met Zoidsity eens wat betreft ,misschien om de vocalen wat op te leuken ,maar dat is een persoonlijke smaak toch?
Kortom ik kon de nummers wel waarderen!
Gaat zo door!:okdan:

Niet mijn stijl, maar toch even wat fragmenten beluisterd. Klinkt zeker niet verkeerd, technisch vrij strak gespeeld.
Opmerking over de mix: ik vind de meeste nummers vrij dof klinken, teveel hoog eruit eq'ed?
In het laatste nummer sneeuwen de drums af en toe een beetje onder door de rest van het geluid.

Back