MPC60II i.c.m. S950??

Quest

Ingeburgerd
Question, veel oldschool hiphop cats gebruiken een MPC60 of 60II i.c.m. een S950. Ik dacht dat die eigenlijk al in de 60 was verwerkt. Waarom dan toch dubbelop, graag gedetailleerd antwoord. Thanks.

ik ken de mpc60 niet door en door maar de mpc2000(XL) heeft een ander systeem van samples toewijzen. dus als je op pad 1 toets c1 doet en logischer wijs op pad 2 toets d1 dan zal je met een toetsenbord niet dezelfde volgorde hebben. dan zit dus pad 1 (met toets c1) op bv plek e4 en pad 2 (met toets d1) op bv plek g2. Zo kan je dus niet lekker spelen.
Een s950 (of s900) werkt dan weer wel "lineair" en zo kan je makkelijker een "synth" spelen op je sampler. Ik heb ook daarvoor een s900 gekocht. bovendien is het natuurlijk een uitbreiding met eigen outputs, soms ook handig.

Re: MPC60II i.c.m. S950??

Origineel geplaatst door Soulitaire
Question, veel oldschool hiphop cats gebruiken een MPC60 of 60II i.c.m. een S950. Ik dacht dat die eigenlijk al in de 60 was verwerkt. Waarom dan toch dubbelop, graag gedetailleerd antwoord. Thanks.

eeen s950 kan timestretchen en meer van dat soort dingen die een mpc60 niet kan. de mpc60 heeft ook een ietsje hardere sound omdat ie speciaal voor drums is afgesteld

en niet te vergeten, de sample tijd natuurlijk

Met de oudere mpc60 o/s had je maar 4 sec sampletijd per pad (of minder dacht ik)
Ook klinkt de MPC meer Hifi dan de 950
de 950 kon echt ranzig klinken.
Ook is de Mpc alleen oneshot, en de S950 meer een normale sampler

sorry maar de mpc60 en de s950 hebben dezelfde engine. dus gewoon 12bit sampling... dat de 950 dan ranziger is?

De converters van de mpc60 zijn verbeterd waardoor die wat meer hifi klinkt
engine is nagenoeg hetzelfde
Ook watbetreft sampling kon je met de 950 in samplerate varieren (straks even checken op mn 60, is alweer tijd geleden)

toch maar gelijk dan:

MPC60
Specifications:

Polyphony - 16 voices
Sampling - 12-bit, 40kHz, Stereo
Memory - 768KB (13.1 seconds) expandable to 1.5MB (26.2 seconds)
Filter - No filter
Sounds - 32 Drum sounds
Keyboard - 16 soft pads (w/ velocity & aftertouch)
Arpeg/Seq - Sequencer: 20 songs, 99 sequences, 99 tracks, 60,000 note capacity
Control - MIDI, MTC, SMPTE, FSK24, Pulse 96, click in
Date Produced - 1988
Est. Value - $600 - $900

easy mo be (bekend van notorious big etc) zegt hetvolgende

How are you using the SP1200 with the Akai S950?

I like to use the SP1200 a lot for my drums. I use the SP1200 for my main sounds and definitely for my bass sounds. I don't play any bass through my S950. I use the AKAI S950 for filtering my sounds and fillers. I dress the beat up with the S950.

ja de filter ook nog
maar groot verschil zat er met die converters
bij de 60 werd er extra hoog bij het signaal gezet voordat het digitaal werd en als het weer analoog werd dat extra eraf, om het wat beter te laten klinken

ik heb ze beide, en hoor wel het verschil ertussen

Got em both, MPC60II OS 3.01 met 4.5 sec sampletijd en een S950 met bijna 40 sec...
Hoe gaat de wiring, ik wilde de MPC voor drums gebruike en S950 voor andere samples (horns, 2bars of soul ofso). Hoe laat ik die twee samenwerken, is er een mogelijkheid om ze te syncen, of de S950 door de MPC60 aan te laten sturen.

Van SL1210 naar S950 naar MPC60??? Someone?

Patchbay achter je DJ mixer
en gewoon patchen
en beide apparaten (950 en 60) naar mengpaneel

Kan ze dus niet syncen met elkaar, S950 aansturen met MPC?

S950 heeft zwaar lange sample tijd en TS, dan zou ik de 60II puur voor drums kunnen gebruiken. Mo'Phatt van E-mu ernaast en klaar.

je gebruikt midi om de s950 vanuit je mpc60 aan te sturen (net als mophatt)
de audio van je platenspeler kun je dus via patchbay naar of je mpc of naar je 950 sturen

Ik heb een tijdje een mpc2000 icm een s950 gehad. Via midi triggerde ik gewoon noten. Op de s950 zit een soort "test midi" mode waar je kunt zien welke noten hij ontvangt. Je audio signaal idd via een patchbay doen en je zit geramd.

Back