E-MU esi 2000 probleem!?

Grooveboy

Stamgast
Hai hai. ik heb laatst een esi 2000 sampler gekocht en vraag me nu sterk af of ik niet een
beetje opgelicht ben: krijg namenlijk met geen mogenlijkheid de geladen samples van diskettes
opgeslagen in het intern geheugen,.... terwijl er 32 mb ofzo in moet zitten? bekend probleem?

Bij drive select staat op D0 diskette.... en D1 esi 4000 (local) <---- neem aan dat ik die moet nemen toch?

Zodra ik dan op save druk en hij vraagt waar de bank te saven (waarom ik dus zeg: D1) staat er:
D1: Not a valid drive!

Hmmzz.... helluuppppp.... want alleen maar met discettes werken = :S

he? sorry voor de domme vraag maar uhm... waar is dat hele interne sample geheugen dan goed voor? die 32 mb?

samples saven doe je naar schijf. Als je de sample in je geheugen wil krijgen moet je m juist loaden.

aaahaaaa, kijk, .... dank je ! logisch dan, soort tijdelijk geheugen dus... alleen bedoelt om samples te kunnen verwerken
.... soort werkgeheugen dus?!

Maar uhm, liefst zou ik er dan wel een harde schijf (of eventueel zip) in bouwen.... zeker dure of moeilijke grap..?
weet jij misschien meer van wat voor type enzo, en hoe dat te doen!?

bvd

Origineel geplaatst door Grooveboy
aaahaaaa, kijk, .... dank je ! logisch dan, soort tijdelijk geheugen dus... alleen bedoelt om samples te kunnen verwerken
.... soort werkgeheugen dus?
Niet alleen verwerken; voornamelijk afspelen. Het ding kan niet van CD, harddisk of floppy streamen, maar troost je, dat kunnen er sowieso niet veel.

Maar uhm, liefst zou ik er dan wel een harde schijf (of eventueel zip) in bouwen.... zeker dure of moeilijke grap..?
Onmogelijke grap. Harddisks voor de ESI series zijn er alleen in externe smaken. Niet alle harddisks werken ook nog eens, dus je moet een oudere externe SCSI harddisk proberen op te snorren. Een andere optie is om met een zipdisk te gaan werken, maar elke zipdrive gaat uiteindelijk dood, dus da's ook niet echt betrouwbaar.

Nog een optie is om iets als http://www.emulatorarchive.com/Samplers/ESI32Overview/ESI32Software/esi32software.html te regelen in combinatie met een Adaptec SCSI PCI kaartje ( 2409 o.i.d. - dit lid heeft er een - https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=67215 )

weet jij misschien meer van wat voor type enzo, en hoe dat te doen!?
De lijst van compatible harddisks staat in je handleiding; heb je die niet, dan moet je die even op de E-mu website downloaden. Ik heb voor mijn ESI-4000 (vrijwel identiek apparaat) wel een compatible CD-drive weten te vinden en een zipdisk, maar de harddisk wil 'ie niet pakken. Een USB-SCSI-kabel bestaat wel, maar ik denk niet dat ik die zou vertrouwen, zeker niet voor zo'n ouder apparaat.

Maar goed, dit is dus een van de redenen dat ik op software sampling ben overgegaan :P.

Back