tot dusverre heb ik altijd loops gebruikt voor mijn muziekjes, goed voor de inspiratie maar beperkt. Nu wil ik graag iets van een drum-VST hebben waar ik zelf drumpartijen mee kan inspelen (vanaf een midispoor in Cubase). Een vriend van me heeft BFD en da's natuurlijk geniaal, maar ik heb een dusdanig level van mixmogelijkheden niet nodig (sterker nog...staat me in de weg!) en mijn P-IV 1.8 met 512MB kan het niet aan. Vroeger had ik de bass&drums kaart in m'n JV1080 en daarmee kon ik goed uit de voeten. Zoeits dus!
Qua stijl ligt mijn spul ergens bij jazz, funk, soul, singer-so-wi, misschen wel een tikje fusion en een snufje rock. Ofzo
Ik houd van lekkere snappy snares, niet te grotebassdrums, en een goede rimshot sound is een must! "Gimme a rimsheat eh, digge-dggy, a rimshot yeah, come on!" om Erykah te quoten.
brand new heavies - sade - 70s funk-fusion .....
Wat hebben jullie voor suggesties? Ik heb EZdrummer gezien maar daar zit ik oom te dicht tegen de systeemeisen aan om het werkbaar te krijgen. Midiloopjes hoeven er niet bij. Als het een sampleset is, vertel me dan ook graag wat ik nodig heb als sampleplayer VST!
dank!
Roald
Qua stijl ligt mijn spul ergens bij jazz, funk, soul, singer-so-wi, misschen wel een tikje fusion en een snufje rock. Ofzo
Ik houd van lekkere snappy snares, niet te grotebassdrums, en een goede rimshot sound is een must! "Gimme a rimsheat eh, digge-dggy, a rimshot yeah, come on!" om Erykah te quoten. brand new heavies - sade - 70s funk-fusion .....
Wat hebben jullie voor suggesties? Ik heb EZdrummer gezien maar daar zit ik oom te dicht tegen de systeemeisen aan om het werkbaar te krijgen. Midiloopjes hoeven er niet bij. Als het een sampleset is, vertel me dan ook graag wat ik nodig heb als sampleplayer VST!
dank!
Roald