welke drum plugin?

Stage73

elektromechanisch lid
tot dusverre heb ik altijd loops gebruikt voor mijn muziekjes, goed voor de inspiratie maar beperkt. Nu wil ik graag iets van een drum-VST hebben waar ik zelf drumpartijen mee kan inspelen (vanaf een midispoor in Cubase). Een vriend van me heeft BFD en da's natuurlijk geniaal, maar ik heb een dusdanig level van mixmogelijkheden niet nodig (sterker nog...staat me in de weg!) en mijn P-IV 1.8 met 512MB kan het niet aan. Vroeger had ik de bass&drums kaart in m'n JV1080 en daarmee kon ik goed uit de voeten. Zoeits dus!

Qua stijl ligt mijn spul ergens bij jazz, funk, soul, singer-so-wi, misschen wel een tikje fusion en een snufje rock. Ofzo :D Ik houd van lekkere snappy snares, niet te grotebassdrums, en een goede rimshot sound is een must! "Gimme a rimsheat eh, digge-dggy, a rimshot yeah, come on!" om Erykah te quoten.

brand new heavies - sade - 70s funk-fusion .....

Wat hebben jullie voor suggesties? Ik heb EZdrummer gezien maar daar zit ik oom te dicht tegen de systeemeisen aan om het werkbaar te krijgen. Midiloopjes hoeven er niet bij. Als het een sampleset is, vertel me dan ook graag wat ik nodig heb als sampleplayer VST!

dank!

Roald

Sja, met die specs wordt het al pittig wat fatsoenlijks te adviseren.

Ik zou in ieder geval je ram wat op gaan krikken en daarna FXPansion BFD met expantion Jazz & Funk aanschaffen.

Er zijn veel mensen die Drumkit from hell beter vinden, en daar was ik het mee eens tot BFD met de deluxe versie en de Jazz&Funk expantion kwam.

Wel lekker trouwens als je deze VST's triggert dmv een electronisch drumstel. Want wat is het nut van een natural-sounding drum-vst als je niet natural-sounding in kan spelen

Battery VSTi met samples van Drumkit from hell zou moeten werken met je pc specs.

heb even Battery2 gechecked, 200euri, de jazz en soulkits klinken niet slecht! misschien moet ik daar dan maar mee beginnen. Aan de andere kan kan iok voor 200 ook -en- EZdrummer -en- een memoryupgrade doen.

maar ik heb het liever simpeler en goedkoper! MAW: het hoeft niet tot hebikjoudaar-level gemultisampled zijn. Zoals gezegd was ik met de Roland al vrij happy en dat was 1997....

Ik kan battery2 echt aanraden, bijgeleverde kits zijn goed bruikbaar, en je kan natuurlijk nog alle kanten uit met je samples.
[schaamteloze plug]
deze track
is met drums 'old jazz kit' uit battery2
[/schaamteloze plug]

Anders kan je misschien uit te kijken naar 2e hands battery1?
Deze had niet veel nodig qua specs, maar multi-samples vragen natuurlijk altijd wat geheugen.

oooof bodo! lekkere track! zeer dikke groef :D mijn stem heb je (haha ik ben geboren in brussel...toevallig...jaja dat voor een in duitsland wonende nederlander...)

schaamteloze plug naar mijn muziek: www.soundclick.com/jointfunkture zodat je theoretisch je advies daarmee kan stroomlijnen en als je wilt (hint hint) andere tips en op en aanmerkingen op de tracks jkunt geven

Origineel geplaatst door bobaphat
Zit er bij die BFD ook een soort sequencer inbegrepen trouwens??

Nee wel een midi loop player achtig iets.
Maar als je voor de midi loops gaat is EZdrummer beter...vind ik.

ik heb zelf dfh superior met een yamaha dtxpressIII s en dat klinkt erg realistisch!!

check het bovenste proef stukje maar eens op deze link (van mijn soundclcik) ik wilde een echte live kroeg sfeer krijgen en wat de drums betrefd denk ik wel aardig gelukt.....

http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=333861

ezdrummer heb ik ook gehoord bij een vriend van me en is zeker beter als je weinig van je pc vraagt hahaa en is makkelijk in het gebruik maar minder te tweaken omdat de sounds allemaal al zijn voorbewerkt.

in de hypersonic zit ook een goeie simpele drumkit (niet zo realistisch als bfd en dfh maar wel ok)en die vraagt weinig van je pc...(heb je gelijk meerdere sounds)

yawhooo..heb batterij twee gekocht! heb nog niet al te lang mee geknoeid maar de jazzsets erin zijn alvast -exact- wat ik nodig heb...simpel programma, goede sound, ik ben happy.

dank voor jullie hulp!

Back