techno feelgood

fuse

Gepokt en gemazeld
Ha leute,

Weer even aan't knutselen geweest met een vriend van me.
Toch leuk, zo'n 909. :D
Maar eh, het is dus een 'soort' techno geworden. Maar dan met wat meer Underworld elementen en een beetje van onszelf. Maar de bedoeling is dan dat je er een goed humeur van krijgt. Oogjes dicht en lekker dromen. :)

http://mmbase.dyndns.org/peaks/techno_feelgood.mp3

Uiteraard de hele setup gebruikt en als gast een 909. 8P

Jaaaa! I feel good! :)

Mooie geluidjes, lekker zweverig, vooral dat soort fluit-achtige synthje bij 2.30 ongeveer. Wel staat die bassdrum erg hard, en dat snare foffeltje valt ook een beetje te veel op. Het lijkt ook een beetje of er alleen maar hele brede geluiden in zitten.
Ik denk dat als je de bass-synth wat harder zet, en de kick zachter (of wat minder lange decay) dat het dan wat lekkerder gaat klinken.

verder best okay...zweeeeef.....:)

Hehehe, klopt wel ja.
Krijg je ervan als je om half 2 snachts nog even op de hoofdtelefoon die je nog niet helemaal goed onder knie hebt even een mix 'afraffelt'.
Hij is kitschy, maar denk wel dat we hem nog serieuzer gaan afmaken. Nog teveel cut/copy/paste gevoel.

Cool dit nummertje....
Leuk verhaaltje, lekker 'floaten' ;)

Alleen zou ik de percussie-geluiden weglaten... vind ze niet passen in het geheel...vind ze nix toevoegen... of heel andere geluiden minimaler gebruiken...
Clap-lijntje vind ik cool... misschien af en toe een verrassend extra clapje tussen het ritme door of er eentje weglaten...

En als je een 909 gebruikt, verbaas ik me dat je niet met de snare meer hebt gedaan incl. tweaken met parameters.... daar krijg je zoveel energie uit...

Maar goed, dit is mijn mening...;)

Als ik later groot ben!

Als ik later groot ben!

Heerlijk. Wat je ook vind van deze muziek, je smaak/niet je smaak, Fuse produceert gewoon hoge kwaliteit muziek. Ik hoop echt ooit deze kwaliteit te bereiken. Mooie geluiden, mooie compositie, uitgebalanceerde track. Voor mij dus niets te veel of te weinig. Mooi nummer!

Eric

Hehe, hoe Wouter hoe fouter. :D

hehe, in dat clap-loopje zou je de claps misschien wat doffer kunnen maken hier en daar
verder erg vrolijke track! is weer 's wat anders dan al die duistere muziek

Aargh, wat is dat voor een server fuse, apache zeker? :D

Goed geproduceerd nummertje, deed me aan derrick may denken.. Het toffe aan dit soort melodie-techno zijn de melodie en bas lijnen die los mooi klinken, maar samen weer een andere melodielijn vormen. Ik vind die clap juist erg okee.. maakt het een beetje detroit. In de intro vind ik de bas kick minder klinken, beetje droog. Meer beweging in de percussie en de clap (filter en/of pan) zou het nog levendiger maken. Goed gemixed bij 4.10!

Back