Verschillen Korg MS-20 VCFs uitgelegd

Thanx Joost!

Het is helaas nog wat oppervlakkig; een beetje diepgang had geen kwaad gekund. Maar een leuke poging.

Wat een verhaal zeg, ik snap er nog geen 5% van. Maar ik ben natuurlijk geen zelfbouwer; slechts een eenvoudige gebruiker. Dat het filter van een MS-20 lekker klinkt, daar ben ik het natuurlijk wel mee eens :okdan:

Nou, niet metMS10/20 want die heeft -ie nooit in het echt gezien "I’ve not yet seen either an MS10 or MS20 in the flesh,..."

Origineel geplaatst door Loki
Ik vraag me af op welke versie de Korg legacy MS20 dan gebaseerd is.

Als ze het ueberhaupt geprobeerd hebben denk ik dat ze de 35 alsvoorbeeld genomen hebben, die klinkt wat milder/voller dan de OTA. De Legacy is ook niet zo wild.

Origineel geplaatst door vinnieq
Als ze het ueberhaupt geprobeerd hebben denk ik dat ze de 35 alsvoorbeeld genomen hebben, die klinkt wat milder/voller dan de OTA. De Legacy is ook niet zo wild.

Ik heb het net gevraagd op het Korg Forum en het is direct door iemand van Korg Japan beantwoord:
By the way, which of the two MS20 filters does the Legacy (officially) emulate, the Korg 35 one or the OTA one?
Good question. We did Korg35.

There is a story. Fortunately, the original MS-20 engineer owned 2pcs of Korg 35 chip that never used, dead stock chip. So we could repair the original MS-20 by original's engineer!

Masa

Wat z'n tweede opmerking ermee te maken heeft ontgaat me een beetje...

Back