Koptelefoons

Vindt jij niet dat door dat krulsnoer de koptelefoon wat zwaar wordt aan één kant?
Hola Krautrock,
Nee ik heb er geen last van.
Je zou dan het bovenstuk draad met een knijper vast kunnen zetten aan je kleding!
Of je nekspieren trainen:D

Groeten van andreos.

Ik heb naast mijn DT770 voor tracking een Philips X2HR gekocht. Dit is een open koptelefoon, zit comfortabel en komt op mij veel neutraler over als de DT770. Gebruik hem nu ook veel om tijdens werk muziek te luisteren en het is niet vermoeiend om meerdere uren op je hoofd te hebben. Op dit moment in de aanbieding bij de bekende Ama**n voor een schamele €79.

Ik heb naast mijn DT770 voor tracking een Philips X2HR gekocht. Dit is een open koptelefoon, zit comfortabel en komt op mij veel neutraler over als de DT770. Gebruik hem nu ook veel om tijdens werk muziek te luisteren en het is niet vermoeiend om meerdere uren op je hoofd te hebben. Op dit moment in de aanbieding bij de bekende Ama**n voor een schamele €79.
Hola,
Blijft ook smaak en wij horen ook allemaal niet hetzelfde!
Men zou ook een gehoortest kunnen doen en ook zien waar je problemen liggen:D

Groeten van andreos:)

Vandaag de AIAIAI TMA-2 Studio modulaire koptelefoon besteld. Met draad. Heel benieuwd!

Jij had er dus ook last van, dat treksysteem maakt het veels te strak, het was voor mij de reden om de AKG702 die hetzelfde systeem heeft na 2 dagen terug te sturen en een Beyer 990 pro te kopen terwijl die AKG best wel ok klonk vond ik.
Nou heeft die Beyer zo'n k.tkrulsnoer waardoor ie aan één kant wel wat zwaar is, 't lijkt wel alsof die fabrikanten telkens weer iets verzinnen waardoor het niet optimaal is.... :?
Je weet wel: prettig zittende oorschelpen, een comfortabele hoofdband en een normaal snoer wat je ook nog kan in- en uitpluggen in de schelp zodat je het makkelijk kan vervangen...
Ik ben juist ontzettend blij met de AKG K701. Klinkt goed en zit (bij mij) ook heerlijk, maar wellicht heeft t iets te maken met vorm hoofd ofzo. Ik ben juist nooit zo'n vriend van de Beyer's geweest.

Momenteel heb ik een Sennheiser HD 660S. Dit is met afstand de beste hoofdtelefoon die ik langdurig zelf in bezit heb gehad, en heb gebruikt om muziek te luisteren en te maken. Qua comfort is deze heel erg fijn, door de dikke zachte oorkussens. De ring van de oorkussens gaat volledig om de oren heen, en de oorkussens zijn dik genoeg zodat de drivers je oren niet direct raken. Je kunt hem dus urenlang achter elkaar gebruiken, zonder last te krijgen van een drukkend gevoel tegen de oren. Dat was met de voorgaande Sony MDR-7510 wel anders. Die zat iets strakker en had iets te dunne oorkussens. Na ongeveer een uur moest je die toch even afdoen. De drivers zaten ook bijna direct tegen de oren, waardoor een soort luistermoeheid ontstaat na langdurig gebruik. De Sony MDR-7510 was ook een gesloten constructie i.p.v. de open constructie van de Sennheiser HD 660S. De laatsgenoemde heeft iets minder drukkende bastonen, maar klinkt wel een stuk helderder en ruimtelijker. Voor mij is het ook een stuk eenvoudiger om de mix bij tracks in één keer goed te krijgen met de Sennheiser HD 660S. Met de Sony MDR-7510 was het toch vaker "hit or miss" en moest ik nog te vaak wisselen tussen de hoofdtelefoon en een setje kleine Bose speakers dat hier staat. Nu gaat het vrijwel altijd in één keer goed. Het nadeel van die open constructie is wel dat het geluid goed hoorbaar is voor anderen in de directe omgeving.

Overweeg plots de

AIAIAI TMA-2 Studio Wireless+​

ookal ie ie nog steeds 16ms vertraging, liep gisteren weer in de studio mijn hoofdtelefoon draad rond te dragen boven de gear, zo lomp...

Ik herken het...
Leg ik de koptelefoon daar neer...
Krak! Shit ik sta erop.
Ik gooi de koptelefoon maar daar neer....
Krak! Sta ik er wéér op!
Nu pleur ik het koord achter het mengpaneel...grrhhhffft🥵😱
Hang ik me zelf bijna op...🥶

Authentieke kabel leed. 🎧😱

Kabels oprollen en binden, Kabels ophangen dan?
En dat heb ik ook geprobeerd; als ie één keer blijft hangen, trek ie hem van m'n hoofd,
en valt vervolgens op de grond... Niet een keer, maar tig keer.
Die kabel moet altijd vrij kunnen mee bewegen met je bewegingen
en dat valt niet altijd mee.
Misschien je koptelefoon dan maar ophangen ??? :eureka:
Uuuh Ho... Ja! Dat ademt wat beter.:dubbel:;)

Heeft er nog iemand een goede koptelefoon standaard?:eureka:

Overweeg plots de

AIAIAI TMA-2 Studio Wireless+​

ookal ie ie nog steeds 16ms vertraging, liep gisteren weer in de studio mijn hoofdtelefoon draad rond te dragen boven de gear, zo lomp...
Ik heb de mijne binnen, maar dan met draad. Ik durfde het gedoe met latency niet aan, dus het zekere voor het onzekere genomen.

Ik vind hem heel mooi in zijn schijnbare eenvoud. Het idee van modulair spreekt me erg aan, dat je wat kunt vervangen mocht het stuk gaan. De geluidskwaliteit klinkt wat mij betreft prima, maar ik heb niet veel referentiemaeteriaal, behalve dan de sehnheiser HD25 die een DJ ooit heeft liggen na een huisfeest en nooit meer heeft opgehaald (klinken ook goed.)

Oorkussens voelen prettig en niet vermoeiend. Komt ook met een kabel zonder krullen als alternatief.

Ik vraag me dan wel weer af hoe deze zich verhoud tot bijv. de Sennheiser HD 660S als het om geluidskwaliteit gaat.

Laatst gewijzigd:
De draadloze kan je gewoon inprikken met draad. Als ie echter teleurstellend is draadloos zal bax m snel terug krijgen. Ik hoop dat ie er half januari is… is nog nt leverbaar. Blijkbaar zijn er 2 versies: “studio” en “dj” - de afwerking vd oren is anders. De studio lijkt meer ademend. Ik hekel plakkende oren (als t warm is) wil ik geen waterafstotend spul op mujn oren. En anders ook niet :) - had trouwens nog n kortingscode van 10% 😁

Ik verwacht er niet veel van eigenlijk. Ik heb de eerste aiaiai hier en gebruik m als reserve als de reserve in gebruik is. Ik vind m slechte oren hebben. Soort van harde foam. En dat krulsnoer is nogal stug. Hopelijk is de nieuwe veel beter.

Mijn favo hoofdtelefoons zijn de hd25 (heb er 2 nu) en de 595 (of zoiets, een open model, geweldig)

Laatst gewijzigd:
De hd25 klinkt veer voller en in your face, en de tma-2 veel rustiger en kalmer, in mijn ervaring. Best een mindfuck om ze naast elkaar te vergelijken.

Als een koptelefoon een minimum fase apparaat is, dat wil zeggen dat als je bij frequentie X een bandbreedte van Y veranderd je dat exacte ook terug hoort in je oren, en dat zijn koptelefoons totdat je natuurlijk vervorming hoort.

Dan kan je de frequentie curve van een koptelefoon gewoon aanpassen, naar je eigen smaak of naar een neutrale frequentie karakterestiek.

Scheelt weer geld.

Jup ik heb nog zitten lezen, en voor vocals is die Sony wel ok. Je hoort vieze dingen in de mids enz ... die je met andere headphones niet zo goed hoort.
Aangezien ik niet mooi kan zingen, dus die extra vieze dingen dus veel sneller opmerk en de boel kan redden door pitching en EQ en voice overs enz ...

Maar de Sony ga ik niet kopen, ATH M50X of Beyer 990 Pro denk ik
Ik heb Apple oortjes dus ... moet ook eens kijken wat die kapotte tweater kost, da's normaal zelf iets dat ik kan.
Maak me meer zorgen om mijn Crumar. Heb ondertussen een oude topic gevonden ook iets met de switch.
En op ebay kan je service manual B wel kopen voor 10 euro. Ik snap dat dan wel niet, maar tzal handiger op te lossen zijn daarmee.

De SH-2 + Casio 3000 + JV - 2080 + GP-8 FX + Crumar Performer + DD-20 Giga Delay
En mijn Modular heeft nog parts tekort maar da's voor een topic daar.
Momenteel kabels tekort, Atlantis kan zelf niet meer meedoen.
En als SH-2 die taal spreekt liefst eeb Dark Link met die portamento knop. Geen Pro solo
En ik wil graag een van die vocoder dingen, stemvervormers, robots, autotune, pitchers en formant en talkbox vin ik cool sommige bakjes zit dat bij al de rest en een megafoon zo
Er zijn ook talkboxen appart en veel mensen krijgen er enkel een stemband aan hun gitaar geplakt, maar als je het goed doet
"extended expended never ending life flow in relax gogogong slowowomotiotion ever lounging chilling hohohhohoholy hollidays are never over" nono I'm just joking

En stiekem wil ik een gitaar. De goedkoopste fender kost maar 130, kweet niet of dat zonder amps enz kan.
Zag wel een module voor eurorack met gitaar input.

Maar heb gezien dat er een barst in zit. Onderaan als je die snaren raar laat doen en fx chained heb je vlug iets clockwork orange futuristisch vreemd.
Mijn harmonium kan hier niet binnen.

En workflow, ergonomie

330 euro headphone, weet niet hoe je korting doet bij bax.
Ma da's headphone zonder dark link ofzo
Ik wil nu wel aan iets beginnen.
Ben al aan iets begonnen. Ma denk datk eerst een photo expo ga samenstellen, ma video door voor live gig was.
Omzetten in bewegend landschap met minder flitsen enz ... en van geluid moe da te repetitief zijn en raar om echt nummers te zijn.

Hola.
Ikben zanger en gebruik de pro 990
Heel goed met alle frequenties.
Groeten van Andreos.

Ho, koptelefoon standaard probleem opgelost...
Kijk maar.
20220517_100707.jpg

Zo hang 'm daar maar op!:D:eureka:
20220517_100715.jpg

Back