Koptelefoons

Binnenkort een kijken naar de Beyer Dynamic DT-900/990 (1990?) kijken/luisteren. Gebruik al jaren een DT770 pro, maar heb het idee dat deze wat (audio) druk op m'n oren geeft (geen hard volume). Schijnt met open schelpen minder/niet te zijn, dan kan de 770 vast aan m'n piano en de 900/990 aan m'n interface. Of misschien toch eens een Sennheiser HDxxx proberen
De 770 heeft een gewoon snoer terwijl de 990 een krulsnoer heeft waardoor de balans en draagcomfort niet goed is, er hangt teveel gewicht aan één kant wat mij betreft dus let daar op, qua druk op je oren is ie okay met z'n open systeem.
Ik heb een hele oude Sennheiser en de Beyer maar de laatste zit na wat keren weer in de doos en de oude Sennheiser heb ik maar de pads van vernieuwd want ik kon aan de Beyer niet wennen.
Weet je wat, de mijne is nog als nieuw (ongeveer 10 x gedragen) dus als je 'm wilt overnemen voor 100 euro dan moet je even een berichtje sturen.

Laatst gewijzigd:
Sennheiser was ooit een topmerk en vegeteert daar nu op.
Ze leveren ronduit rotzooi en hun support ...
... Euhm, welk support.

Ik zit hevig te overwegen om deze te kopen.

Noble FoKus Apollo BT​

Ik zweer bij mijn ouwetje Audio Technica ATH-M50x en bij mijn wat nieuwere DT 990 pro.
Na jaren en jaren Sennheisers.

Ik zweer bij mijn ouwetje Audio Technica ATH-M50x

Zijn die draaipunten nog heel dan ? Die van mij ging al na 2 weken stuk, tja daarna 3 maanden wachten op reparatie. Na 3 jaar gingen deze plastic dingen kraken, niet lang daarna (weer) stuk het dezelfde punt.
Daarna een a&h gekocht die er hetzelfde uitzien en klinken, maar (helaas) niet meer te krijgen zijn. Geen probleem met plastic draaipunten, aangezien deze van metaal zijn, gaat nu al 12+ jaar goed.

De sennheisers die voor de 'pro' markt gemaakt worden, zijn wel iets steviger/beter dan die voor de consumenten markt.

Zijn die draaipunten nog heel dan ? Die van mij ging al na 2 weken stuk, tja daarna 3 maanden wachten op reparatie. Na 3 jaar gingen deze plastic dingen kraken, niet lang daarna (weer) stuk het dezelfde punt.
Daarna een a&h gekocht die er hetzelfde uitzien en klinken, maar (helaas) niet meer te krijgen zijn. Geen probleem met plastic draaipunten, aangezien deze van metaal zijn, gaat nu al 12+ jaar goed.

De sennheisers die voor de 'pro' markt gemaakt worden, zijn wel iets steviger/beter dan die voor de consumenten markt.
klop op hout, nooit problemen mee gehad, heeft toch ook een tijdje "geleden" tijdens toeren.
ff op gezocht, wordt 9 jaar de komende 25ste.

Knock Knock.

Ik vond die Sennheiser HiFi koptelefoons vroeger echt heerlijk.

Iemand ervaring met de HD490 Pro?
Lijkt mij wel een goede optie naast m'n Beyer en AKG.
Heb hem al een tijdje maar nog niet intensief gebruikt, draagcomfort is goed, er zitten 2 pads bij voor mixen of masteren. Bij een van de twee ervaar ik wat meer bas, waardoor dat wat meer vermoeidheid geeft bij langere sessies. Qua geluid vind ik het wel goed klinken, maar heb niet echt een andere referentie dus subjectief

Iemand ervaring met de HD490 Pro?
Lijkt mij wel een goede optie naast m'n Beyer en AKG.

Ik heb deze net getest bij Bax, wel alleen op enkele geluidsbronnen dus geen mix. Maar overall was ik ZEER onder de indruk. Ten eerst over het draagcomfort, maar ook dat het geluidsbeeld over de hele linie erg gebalanceerd lijkt. Met synths editten heb je nog wel eens dat je over de scheef gaat met resonante geluiden, maar zelfs die klonken niet 'harsh' ofzo, dit in referentie met de DT770.

Gelijk wat testjes opgezocht en hij heeft in het laag net wat meer beeld dan de HD650 en klinkt wat neutraler in het midden.. schijnt. Het verwarrende met de HD490 vind ik wel dat dit ook toch een gamer crowd aanspreekt, terwijl het vanuit Sennheiser toch echt een productie phone wordt benoemd.

waarom staat de DT 990 niet in t rijtje?
uitgesloten of niet bekend bij je?

klinkt super, zit ook super fijn op je hoofd, en voldoet verder aan alle eisen die je stelde

toen ik zelf een koptelefoon ging kopen werd ik door de meerderheid overtuigd een DT990 te kopen ..
sowieso werd ik aangeraden een open koptelefoon te kopen, de 770 is closed..
en de rest zou ik eigenlijk gelijk schrappen..

http://www.thomann.de/thoiw7_beyerdynamic_dt990pro_prodinfo.html

139 euro dus :)
bij deze komen de lage tonen absoluut niet tot zijn recht vanwege het feit dat ie open is.
afmixen is dus geen pretje met deze headphone. ik heb hem zelf en kicks maken is echt een drama.
ik heb hem ingeplugd op de focusrite scarlett solo.voor kicks beter een gesloten variant.

zélf zoek ik ook een 2e koptelefoon omdat mn kicks niet tot hun recht komen.. ik moet het volume op max zetten willen de kicks nog een beetje klinken.
en die max... is ook nog eens niet erg hard. ik heb de 250 ohm versie

is ruim buiten zijn budget.
ik geloof wel dat senheiser echt wel dikke shizzle is..mag ook wel voor die prijs...
Ik heb deze net getest bij Bax, wel alleen op enkele geluidsbronnen dus geen mix. Maar overall was ik ZEER onder de indruk. Ten eerst over het draagcomfort, maar ook dat het geluidsbeeld over de hele linie erg gebalanceerd lijkt. Met synths editten heb je nog wel eens dat je over de scheef gaat met resonante geluiden, maar zelfs die klonken niet 'harsh' ofzo, dit in referentie met de DT770.

Gelijk wat testjes opgezocht en hij heeft in het laag net wat meer beeld dan de HD650 en klinkt wat neutraler in het midden.. schijnt. Het verwarrende met de HD490 vind ik wel dat dit ook toch een gamer crowd aanspreekt, terwijl het vanuit Sennheiser toch echt een productie phone wordt benoemd.is

Ik gebruik nu een oude Sony gesloten hoofdtelefoon. Werkt goed, alleen gaat de boel al snel rammelen bij een zwaar akkoord terwijl het signaal op zich nog niet vervormd is voor zover ik kan zien.

Hebben de betere hoofdtelefoons zoals dt990 hier ook last van?

ik moet het volume op max zetten willen de kicks nog een beetje klinken.
en die max... is ook nog eens niet erg hard. ik heb de 250 ohm versie
Pas maar op voor je oren, ik heb ook tinnitus opgelopen omdat ik dacht dat mijn headphones harder moesten.

Pas maar op voor je oren, ik heb ook tinnitus opgelopen omdat ik dacht dat mijn headphones harder moesten.
heb ik al. maar niet door te luide muziek.. mijne is veroozaakt door kneuzen die niet met vuurwerk konden omgaan waardoor ik nu constant een sinus waveform hoor op +4 octaven

Ah, dat is vervelend. Maar goed, je wilt het ws ook niet erger maken. Ik vind koptelefoons bij intensief gebruikt toch wel een beetje tijdbommen en ben er een stuk voorzichtiger mee geworden (als het kalf verdronken is...).

Dat en op hoog volume krijg je ook niet de juiste weergave.
eens. ik moet gewoon een beter headphone kopen. via mijn monitoren is helaas vanwege gehorigheid van mijn huis niet meer mogelijk. en investeren in isolatie staat mijn budget niet toe helaas.
de keuze is reuze en aangezien mijn maandelijkse inkomen niet zo hoog is, en ik wil een écht goede headphone wil ,is het dus wel serieus mn huiswerk doen door ervaringen te lezen hier en elders

Laatst gewijzigd:
Ik gebruik nu een oude Sony gesloten hoofdtelefoon. Werkt goed, alleen gaat de boel al snel rammelen bij een zwaar akkoord terwijl het signaal op zich nog niet vervormd is voor zover ik kan zien.

Hebben de betere hoofdtelefoons zoals dt990 hier ook last van?
de mijne absoluut niet.
ik heb de dt990 pro 250 ohm de open versie ( wat niet geweldig is voor kicks).
geen rammelen of kraken of whatever

Ah, dat is vervelend. Maar goed, je wilt het ws ook niet erger maken. Ik vind koptelefoons bij intensief gebruikt toch wel een beetje tijdbommen en ben er een stuk voorzichtiger mee geworden (als het kalf verdronken is...).
ik begrijp je volkomen. en idd ... ik wil het absoluut niet erger maken tinitus is echt een f*cking ramp voor je innerlijke rust.. het is gewoon NOOIT stil.... en daar verlangt een mens van tijd tot tijd toch wel eens naar. mediteren helpt mij enorm. en als ik er écht veel last van heb zet ik een muziekje op met draadloze oortjes zodat je aandacht daarnaar toe gaat ipv naar de piep/ruis (uiteraard op een niet te hoog volume)

Ik moet gewoon een beter headphone kopen. De keuze is reuze en aangezien mijn maandelijkse inkomen niet zo hoog is, en ik wil een écht goede headphone wil ,is het dus wel serieus mn huiswerk doen door ervaringen te lezen hier en elders
Ik heb zowel de Focal Clear MG Pro (die met de rode oorschelpen) en de Sony Wh-1000xm4. Er zit zeker wel verschil tussen deze twee, maar om eerlijk te zijn is die Sony prima om mee af te mixen. Wellicht ook te maken met ervaring, maar ik kan alles goed horen op de Sony en genoeg laag voor je kicks. Is niet super duur en er zit noise cancelling op. Dit is ideaal als je geluiden om je heen hoort wanneer je muziek maakt/afmixed. Ongetwijfeld dat men dit niet hoort te doen, maar ik krijg altijd goede feedback over m’n mixen en met een of twee referentie tracks tijdens het afmixen zit ik goed.

Back