Koptelefoons

oordopjes/hoofdtelefoon-lekken

oordopjes/hoofdtelefoon-lekken

Zou het iets zijn om oordopjes in te doen en daar over heen een half open/gesloten hoofdtelefoon om lekken tegen te gaan bij zangsessies?
Zou dit kunnen werken? Wanneer er zang wordt opgenomen met een condesator? Geef dit een enigszins rieeel beeld?

Ik heb vandaag naar aanleiding van deze thread de Beyer DT 990 en AKG K240 uitgeprobeerd. Voor ik ze geprobeerd had dacht ik voor de AKG te gaan wegens neutraalheid , maar vond de Beyer veel lekkerder zitten. Ik denk dat de boost in het laag een goede referentie betekent voor mijn KRK RP6'jes, want alles wat ik opneem heeft op HiFi veel teveel laag.

De Beyer is het geworden dus! (en een Yamaha MG 16/6 C ipv die behringer van me. *D)

De DT 990 bevalt mij ook uitstekend. Helaas moet ik wel een beroep doen op mijn garantie omdat de linker schelp stoort bij het bewegen van het draad. Hopelijk is dat snel en goed opgelost, want verder is het echt een super-koptelefoon. Zou niet meer zonder kunnen 8D

AKG 271 studio : heel fijne koptelefoon.

Heb jaren met sennheiser gewerkt. Verslijten zeer snel en matige dynamiek.

Dynamiek en stereo beeld op AKG waren een openbaring. Na 2 jaar ziet ie eruit als nieuw. Dat was bij sennheiser wel even anders.

Na reviews gelezen te hebben (sound on sound e.d., gearslutz) heb ik besloten om voor de AKG 701 te gaan. Eerst wilde ik de Senheisser HD650 halen die overigens geweldig klinkt, maar mijn ervaring met Senheisser is dat de kabeltjes snel kapot gaan. Dit lees je ook hier en daar over de HD650.

Ik had verwacht dat ik de AKG 701 alleen voor mixen zou gaan gebruiken af en toe en voor luisterplezier alleen mijn Senheissers zou gebruiken. Maar ja, wat zat ik ernaast, mijn AKG 701 gaat op en komt er niet meer af. Dat ding is voor mij top. Top voor mixen, top voor luisteren. Gewoon heerlijk.

Sommigen claimen dat AKG snel kapot gaat. Ik ben benieuwd. De AKG 141 die ik al eeuwen heb doet het nog steeds trouw.

701 is bizar. :doei:

Kiek hem, hij haalt gewoon een 701!
Wat heb je er voor betaald incl. btw? Weet je hoe hij klinkt in vergelijking met de K240?
Waarom niet voor de 601 gekozen?

Ik heb ook die 240 maar hij kan echt niet hard qua laag. Gaat bij het minste of geringste analoge kick over zijn nek. Wil je dus goed horen of je kick en basslijn punch hebben en mooi samen smelten adviseer ik toch een oude pioneer dj koptelefoon op marktplaats te scoren.

Na reviews gelezen te hebben (sound on sound e.d., gearslutz) heb ik besloten om voor de AKG 701 te gaan. Eerst wilde ik de Senheisser HD650 halen die overigens geweldig klinkt, maar mijn ervaring met Senheisser is dat de kabeltjes snel kapot gaan. Dit lees je ook hier en daar over de HD650.

Ik had verwacht dat ik de AKG 701 alleen voor mixen zou gaan gebruiken af en toe en voor luisterplezier alleen mijn Senheissers zou gebruiken. Maar ja, wat zat ik ernaast, mijn AKG 701 gaat op en komt er niet meer af. Dat ding is voor mij top. Top voor mixen, top voor luisteren. Gewoon heerlijk.

Sommigen claimen dat AKG snel kapot gaat. Ik ben benieuwd. De AKG 141 die ik al eeuwen heb doet het nog steeds trouw.

701 is bizar. :doei:

Gefeliciteerd met je aankoop! Heb nu ongeveer een jaartje de AKG K701 en ik ben er zo blij mee! Heb 'm destijds gekocht bij Thomann voor rond de 250 euro en het is elke euro dubbel en dwars waard!!

Als ik zo vrij mag zijn om te reageren op de vraag van boeklanoeil; In eerste instantie was ik van plan om de K601 te kopen. Op dat moment had ik wat prijzen in Nederland gevonden van tussen de 200 en de 300 (!!) euro. Toen ben ik veel reviews gaan lezen en daarin kwam naar voren dat de K701 niet alleen op papier, maar ook in de praktijk echt duidelijk beter presteert dan zijn jongere broertje, de K601. Maarja.. in Nederland kon ik 'm in eerste instantie niet vinden voor onder de 300 euro en dat was toch iets boven mijn budged.

En toen ging ik gelukkig even kijken op de site van Thomann en zag tot mijn verbazing de K701 staan voor 259 euro. Ik heb 'm toen gelijk nog dezelfde dag besteld.

Hiervoor had ik een AKG K240 en ben daar ook nog steeds positief over, maar het is duidelijk een andere klasse!

De sterke punten van de K701 ten opzichte van de AKG K240:

• Het geluid is helderder, ruimtelijker.. je kan de instrumenten onderling beter onderscheiden. Je hoort opeens geluidjes die je eerst niet hoorde.
  • Kan ongekend ver door in het laag, maar doet dit altijd zonder het te overdrijven
  • Superieur draagcomfort!
  • Mixen met de K701 geeft duidelijk betere resultaten dan met de AKG 240. (ja ik weet, ideaal mixen is het niet met een koptelefoon, maar de buren willen ook rust en mijn flat is mega gehorig!)

Inderdaad!

Ik heb de 701 uit Amerika laten komen, maar met de belasting die er nog bij komt heb ik ongeveer 10 euro goedkoper gekregen dan de goedkoopste in Nederland. Ik zou de 269,- voor betalen zodat je terug kunt indien er toch iets met de 701 zou zijn.

AKG 701 vs. ???

AKG 701 vs. ???

Oke, super bedankt Marando voor je toevoeging!
Die prijs valt me super mee! Maar ik durf zo'n ding niet blind te bestellen.
Heb nu een AKG K240 voor 89 euro's. Dacht dat die 701 dik boven 350 euro's was, heb zelfs verhalen gehoord van 400 euro's.
Ook fijn dat je het kon vergelijken met de K240.

Wat zijn nog meer kandidaten vergelijkbaar met de K701? Denk de senheiser HD600 (is ook wat duurder). Welke nog meer?
HD650 van senheiser wist niet eens dat die er was.
Max. budget; 290 euro's.

Oke, super bedankt Marando voor je toevoeging!
Die prijs valt me super mee! Maar ik durf zo'n ding niet blind te bestellen.
Heb nu een AKG K240 voor 89 euro's. Dacht dat die 701 dik boven 350 euro's was, heb zelfs verhalen gehoord van 400 euro's.
Ook fijn dat je het kon vergelijken met de K240.

Wat zijn nog meer kandidaten vergelijkbaar met de K701? Denk de senheiser HD600 (is ook wat duurder). Welke nog meer?
HD650 van senheiser wist niet eens dat die er was.
Max. budget; 290 euro's.

Ik weet niet wat een HD-650 momenteel kost en moet echt even snel reageren, aangezien ik al LANG in bed hoor te liggen, maar ik kan je wel vertellen dat de HD-650, wat mij betreft, in dezelfde klasse zit als de K701. Ik heb 'm vergeleken met de K701 bij een vriend van me (met echt heel mooi spul, zoals een buizen hoofdtelefoon versterker enzo..) en het zijn echt concurenten. Waarom die vriend van me de voorkeur geeft aan zijn HD-650, afgezien van het feit dat hij er 400 euro voor heet neergelegd (blijf dan maar eens objectief), is dat je iets beter merkt dat je een koptelefoon op hebt. Het geluid is wat meer aanwezig, iets meer "in" je hoofd. Maar wel grappig, want juist het ruimtelijke geluid van de AKG K701 is wat mij aantrekt. En hij zit gewoon echt VEEL lekkerder op je hoofd. Je merkt de K701 haast niet!

Maar nogmaals.. beide zijn klasse producten!

Als je in de buurt woont mag je mijn K701 wel beluisteren hoor! Dan ben je vast wel overtuigd! :biertje:

Trusten allemaal!

Neem aan dat je zo'n ding wanneer je hem koopt ook een; ' niet goed geld terug ding hebt' ?

Neem aan dat je zo'n ding wanneer je hem koopt ook een; ' niet goed geld terug ding hebt' ?

Geen idee hoe dat geregeld is bij een product wat je uit de verpakking hebt gehaald. Maar, heel belangrijk, de AKG K701 kan je niet in één dag testen, aangezien hij echt ingespeeld moet worden voor je 'm goed kan beoordelen. Ik had hier al veel over gelezen voor ik 'm had gekocht en had er zo mijn bedenkingen bij.. maar oh wat is het absoluut waar!! De eerste week heb ik 'm op een normaal aanvaardbaar luistervolume zowat fulltime in laten spelen en echt elke dag ging de kwaliteit omhoog! Dus.. geen onzin maar gewoon helemaal waar! Inspelen is noodzakelijk!!

Succes met je keuze! :dj:

Heb altijd Sennheiser gehad en was altijd tevreden over de geluidskwaliteit maar heb de brakke kabels al iets te vaak vervangen. Ga nu voor een AKG of Beyerdynamic gaan...

Weet iemand hoe de AKG K-240 mkII positioneert tov van het oude model? Iemand ergens reviews of ervaring?

AKG is de shit imho, maar toch ik zou gewoon ff winkel binnen lopen en vragen of je zun arsenaal aan koptelefoons mag proberen en dan een kiezen die JOU het beste in de oren klinkt toch ja toch...

Heb altijd Sennheiser gehad en was altijd tevreden over de geluidskwaliteit maar heb de brakke kabels al iets te vaak vervangen. Ga nu voor een AKG of Beyerdynamic gaan...

Weet iemand hoe de AKG K-240 mkII positioneert tov van het oude model? Iemand ergens reviews of ervaring?

Ik ben blijkbaar niet helemaal op de hoogte van de ontwikkelingen want ik wist helemaal niet dat er updates waren.. Niet alleen de K240 is er nu in MkII.. de K701 is opgevolgd door de K702... met andere woorden.. ik heb niet meer de beste AKG koptelefoon..

huil huil.. =(

;)

de K701 is opgevolgd door de K702... met andere woorden.. ik heb niet meer de beste AKG koptelefoon..
Niet noodzakelijk... Soms wordt er een nieuwe versie gemaakt met goedkopere materialen of een ander productieproces om de winstmarge te verhogen zoals bij de VW Golf VI bvb...

Blijkbaar was de marge op een 20k euro kostende Golf V vrij klein. Daarom besloten ze snel een update (Golf VI) uit te brengen die goedkoper in elkaar gezet wordt maar aan dezelfde prijs verkocht zal worden. Dus meer winst voor VW en de aandeelhouders...

En nu terug on topic! Iemand ervaring met de AKG mkII's?

Back