sjakiepiet
Ingeburgerd
Denk dat Ramoonus eerder bedoelde dat de combi iphone-K240 vanwege de impedantie resulteert in een lagere geluidskwaliteit.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
nee hoor, in het algemeen ...Denk dat Ramoonus eerder bedoelde dat de combi iphone-K240 vanwege de impedantie resulteert in een lagere geluidskwaliteit.
doe es onderbouwen dan?nee hoor, in het algemeen ...
doe es onderbouwen dan?
http://en.wikipedia.org/wiki/Speaker_wire kopje resistanceResistance is by far the most important specification of speaker wire. Low-resistance speaker wire allows more of the amplifier's power to energize the loudspeaker's voice coil. The shorter the cable and the greater the conductor's cross-sectional area, the lower its resistance. Depending on the hearing ability of the listener, this resistance begins to have an audible effect when the resistance exceeds 5% of the speaker's impedance.
A speaker wire’s impedance takes into account the wire’s resistance, the wire’s path (coiled wire acts as an inductor), and the dielectric properties of local insulators. The latter two factors also determine the wire's frequency response. The lower the impedance of the speaker, the greater a significance the speaker wire's resistance will have.
Dank!
Ik heb net even opgezocht wat voor specs de headphone out van mijn MOTU 828 mk2 heeft:
"The output impedance of the 828mkII's headphone output is 30½ at 200mW. This output can drive any typical pair of headphones without the use of a separate headphone amp."
Dus als ik het goed begijp, heb ik voor de beste performance eigenlijk een headphone preamp nodig?

Mijn Sennheiser HD497 is het aan het begeven, dus ben ik op zoek naar een nieuwe koptelefoon. In tegenstelling tot de meesten hier, wil ik de koptelefoon zowel voor monitoring/mixing (headphones uitgang op mijn MOTU 828 mkII), mijn HIFI (Marantz PM7001) als voor mijn iphone gebruiken (ahum, hier zit hem dus het probleem). Mijn oude sennheiser heeft een impedance van 32ohm, dat ging prima op de iphone. De AKG K-601 is 120ohm, dus dat zal niet gaan denk ik (?). Wat denken jullie van de AKG K240 mkII (55ohm). Gaat dat werken?
). Vooral de bas is wat minder strak aanwezig via de telefoon. Ook gaat ie niet zo heel hard in vergelijking met mn Stanton DJ Pro 2000. Desondanks klinkt de AKG 240 nog altijd heel erg goed over mn telefoon, en is ie prima te gebruiken daarvoor wat betreft geluidsweergave. Echter, ik neem de 240 niet graag mee naar buiten omdat ik niet de indruk heb dat ie gebouwd is om zo los in je tas mee te slepen (als je even geen muziek wilt luisteren, of als t weer niet meezit), en om m de hele tijd om je nek te houden vind ik ook niet zo relaxed..Ik heb er even heel wat over gelezen op internet, en het is echt een duidelijke 2 kamp.. ja zeggers en nee zeggers.
Er is verschil, daarom durf ik die weddenschap ook aan te gaan.![]()

heb je hem op je hoofd gehad voordat je hem kocht ?
Dat is de reden waarom ik een (toch wat duurdere) Cowon D2 mp3-speler heb gekocht. Die zijn echt krachtig en fijn in gebruik ook nogDank!
Ik heb net even opgezocht wat voor specs de headphone out van mijn MOTU 828 mk2 heeft:
"The output impedance of the 828mkII's headphone output is 30½ at 200mW. This output can drive any typical pair of headphones without the use of a separate headphone amp."
Dus als ik het goed begijp, heb ik voor de beste performance eigenlijk een headphone preamp nodig?

Dat is de reden waarom ik een (toch wat duurdere) Cowon D2 mp3-speler heb gekocht. Die zijn echt krachtig en fijn in gebruik ook nog![]()

Bellen doe ik wel met mijn HTC Touch DiamondMaar die belt net wat minder fijn dan mijn Iphone![]()

Hopen dat die combi dan wel te trekken is. Anders kan je altijd zelf nog een preamp maken, op newtone hebben ze een hele simpele en dan ben je voor een paar eurootjes klaar. Moet je wel handig zijn![]()