Koptelefoons

Bedankt voor je uitgebreide verhaal :okdan:

Gisteren heb ik na een paar dagen de 701 weer eens op mijn hoofd gehad, en ik moet zeggen dat ik al iets positiever ben over het geluid. Het verhaal van het inspelen wil ik bovendien ook wel geloven, dus ik ga er van uit dat het alleen maar beter wordt. Qua aansturen zit het wel goed; ik heb thuis twee verschillende versterkers staan die flink wat aankunnen. De ene is ook een C350 en de andere een van Rotel (typenummer weet ik niet uit mijn hoofd).

Ik zal even kijken vanavond op de website van Thomann hoe dat gaat met eventueel terugsturen. Ik stoor me inderdaad wel aan die foutjes, maar op een of andere manier voel ik me wel een zeikerd om hierover te vallen. Aan de andere kant is het wel duidelijk zichtbaar en mag je op zich een perfect product verwachten….

Thomann is een goed bedrijf en ze zullen niet moeilijk gaan doen als je ze uitlegt wat het probleem is! :)

Succes! (en je hebt een pm straks)

Wat is eigenlijk de meest gebruikte koptelefoon onder SFers? Ik had zelf eerst een sony MDR CD450 en een AKG Rox. Helaas zijn van allebei de kussentjes versleten (en ook niet meer te krijgen) dus ben ik op zoek naar een nieuwe.

ehmm nee, de AKG701 is op dit moment de referentie in het sub 500 euro segment voor studio monitoring, heeft een hele lineaire weergave en een neutrale diepe bassrespons.

Ziet er goed uit. Als ik hem koop, neem ik er gelijk 2 sets oorkussens bij zodat me dat niet weer overkomt. Die Sony MDR CD450 was nl. geen goedkope destijds..

Heb hier ook een k701, kun je daar idd. kussentjes voor bestellen?
Das eigelijk noiit verkeerd alleen zullen die wel 100 euro zijn of meer (de 2).
En tegen die tijd dat ze wat versleten zijn (+ 2-5 jaar) zal de K701/K702 wel een stuk goedkoper zijn, kun je net zo goed een nieuwe kopen.

Wordt tijd dat alle toekomstige headphones vervangbare kabels optie krijgen.

K701 wordt hier gebruikt voor: monitoring en mixing en nauwkeurig langer sessie gedeaiteerd werk.
De akg 240 wordt hier gebruikt voor als het wat lekkerder mag en ietwat meer lay-back en 2de headphone referentie kader.
De Exterme Isolations headphone (tip) voor het anti-bleed in werk bij recording.

Heb hier ook een k701, kun je daar idd. kussentjes voor bestellen?
Das eigelijk noiit verkeerd alleen zullen die wel 100 euro zijn of meer (de 2).
En tegen die tijd dat ze wat versleten zijn (+ 2-5 jaar) zal de K701/K702 wel een stuk goedkoper zijn, kun je net zo goed een nieuwe kopen.
http://www.thomann.de/nl/akg_k701_ohrpolster.htm

Om precies te zijn: €10,90/paar, zover zal de prijs van een K701 niet zakken lijkt me ;)

[..]Wordt tijd dat alle toekomstige headphones vervangbare kabels optie krijgen.[..]

de K702 is voor zover ik heb kunnen nagaan technisch identiek aan de K701, met als enige verschil de kleur en het feit dat de kabel makkelijk los te maken is, zoals bij bijvoorbeeld de AKG K240. *D

Ik heb op t moment dus een AKG 240 liggen voor als k iets wil controleren bij t mixen of als ik 's avonds laat nog bezig ben.

Voor mn draaitafels heb ik een Stanton DJ Pro 2000, die ik ook regelmatig gebruik bij t afmixen van iets, omdat ik in feite alle andere muziek over hoor en dus ook weet hoe iets anders daar goed op klinkt. Een DJ koptelefoon kan dus handig van pas komen bij t afmixen! Volgens mij was deze ook relatief goedkoop in vergelijking met merken als Beyer en AKG, dus voor t geld hoef je t niet te laten, handige aanvulling...vraag me af of ze veel geluid lekken, anders heb ik ook gelijk een koptelefoon voor als dr iemand hier vocalen op komt nemen

Ja dat is ook mijn vraag. Wat zijn nog meer populaire merken/modellen voor zangopnames waarbij er zo weinig mogelijk geluid de microfoon in lekt? Volstaat elke closed back headphone of zijn er enkele modellen die er boven uit steken?

Ja dat is ook mijn vraag. Wat zijn nog meer populaire merken/modellen voor zangopnames waarbij er zo weinig mogelijk geluid de microfoon in lekt? Volstaat elke closed back headphone of zijn er enkele modellen die er boven uit steken?
Het beste is natuurlijk je zanger/zangeres in een aparte ruimte.

Dat is waar, maar ik bedoel meer dat het geluid van de koptelefoon die de zanger/zangeres op heeft niet in zijn of haar mic lekt, dat kan dus net zo goed in een aparte ruimte gebeuren.

speciaal voor zang/vocalen opnamen

speciaal voor zang/vocalen opnamen

Anti -bleed in. Specifiek merk en ik ben nog geen ''betere'' tegen gekomen ( ook geschikt voor bijv. drums):

http://www.extremeheadphones.com/

heb ook meteen duurste model. Is een Amerikaans merk met fijne service. Te bestellen ik meen in Duitsland by cyberstore thomann of music store koeln.
even kijken.

Prijzen een 50-80 euro's voor duurste model meen ik incl. verzending = een ruime indicatie.

Doe er je voordeel mee.

om even op de originele vraag terug te komen:
sennheiser hd650 , maar ik ben een uitzondering

voor zangers gebruik ik goedkope gesloten, niet veel soeps

Anti -bleed in. Specifiek merk en ik ben nog geen ''betere'' tegen gekomen ( ook geschikt voor bijv. drums):

http://www.extremeheadphones.com/

heb ook meteen duurste model. Is een Amerikaans merk met fijne service. Te bestellen ik meen in Duitsland by cyberstore thomann of music store koeln.
even kijken.

Prijzen een 50-80 euro's voor duurste model meen ik incl. verzending = een ruime indicatie.

Doe er je voordeel mee.

bedankt boeklanoi, die hou ik in het achterhoofd!

Back