Koptelefoons

gesloten hoofdtelefoon voor s'nachts

gesloten hoofdtelefoon voor s'nachts

Idd. voor zangopnames volstaat een (wat) goedkopere helemaal gesloten hoofdtelefoon en die extreme headphones is daar een prima voorbeeld van.

Ik heb net nog eens getest met die exterme headphones en een wat andere modellen en wanneer je de kussens tegen elkaar drukt (zonder je hoofd er tussen) en je zet de koptelefoon goed hard dan hoor je het gewoon goed lekken (opzich vrij logisch bij open/half open types), bij de extreme headphones hoor je dan echt een heel stuk minder. Er ontsnapt bijna niets meer.

En wel laat ik dat nu net zoeken voor het volgende. Ik ben opzich prima te spreken over de akg k701, alleen lekt hij toch echt wel veel, dusdanig veel dat ik s'nachts mijn werk niet goed kan doen en al wat klachten heb gehad.
En dan draai ik nog niet eens echte flikke stapmuziek ala: hardcore of zo. Of iets met veel bassen.

Ik ben nu opzoek naar iets van nog wat trapjes hoger.

Ik bevind me nu en voor de komende 1-2 jaar in een situatie waarin ik veel (zowel overdag als s'nachts min of meer genoodzaakt) ben om met een goede hoofdtelefoon te gaan werken. Iets wat erg weinig lek heeft.

Ik ben dan ook opzoek naar een helemaal gesloten hoofdtelefoon maar die wel zeer betroubaar is en elk detail geeft zoals het moet zijn. Ik wil alles kunnen horen en hij moet ook erg geschikt zijn om op af te mixen zelfs. Iets wat ik op een akg 701 best wel zou aandurven (tot op zekere hoogte).

Ik zoek dus iets met de betrouwbaarheid,accuratie in de sfeer van de Akg k701, maar met de geslotenheid en anti-lek (voor mijn omgeving) van de extreme headphone ex29. Ik begrijp dat dit wat tegenstrijdig met elkaar is normaliter en begrijp volkomen dat ik automatisch een een velen malen hoger price-range kom (300-500 euro's). Ik ben daar eventueel bereid om daar wat dingen voor te verkopen/inruilen, maar goed das mijn eigen pakkie an. Ik begrijp dat ik me op best wel tegenstrijdig (gesloten en accuraat en betrouwbaar in een zin) ijs begeef, maar toch.

Ik heb begrepen dat er een Sony zou zijn (groter en wat robuuster) ding die eventueel aan mijn criteria voldoet?

Andere mogelijke opties en kandidaten?

K271 I vs. k271 II

K271 I vs. k271 II

Wat is het verschil tov van de oudere versie?

Heren,

Sindkort ben ik ook de gelukkige eigenaar van een K-701 headphone. Heerlijke phones en doet waarvoor hij gemaakt is, neutraal en mooi weergeven voor een mooie prijs. (211 euros bij thomann).

Ik heb deze thread doorgelezen en meerdere mensen ervaren hetzelfde wat ik ook ervaar, namelijk, de headphones gaan wel hard (als ik bijna aan het einde zit van de volume knop) maar ik heb toch het idee dat hij niet helemaal tot zijn recht komt. Ik heb tot nu toe geen oplossing gevonden in deze thread of nemen mensen genoegen met iets minder sap om aan te sturen?
Ik heb even de specs van de headphone uitgang van mijn tascam FW-1884 opgezocht en deze stuurt het volgende uit:

Max output
power:
52 mW + 52 mW (32 ohm)

Dit lijkt me te weinig prik om de 701 goed aan te sturen? Daar de impedance 62 Ohms is van de AKG?
Nu heb ik al gezocht naar headphone amps uit nieuwsgierigheid en wat er mogelijk is, maar nu zit ik met wat vragen,

- Is zo'n headphone amp inderdaad geschikt om op de headphone out van mijn tascam FW-1884 (firewire geluidskaart en mixer) aan te sluiten en zo voor extra sap te zorgen om de 701 aan te sturen?
- En dan uiteraard, welke is daarvoor geschikt als dit uberhaupt verstandig is om zo aan te sluiten.

Begrijp me niet verkeerd, de k701 klinkt goed, mijn oren zijn prima. Het is meer dat op hogere volumes ik het idee krijg dat de 30 ohm niet voldoet en uiteraard wil ik graag de maximale kwaliteit uit de 701 halen. Verder heb ik nul ervaring met headphone amps of het werken met headphones.

Mijn akg 701 krijgt sap van de headphones uit van een TC electronics konnekt 6 firewire card. Is meer dan genoeg, zelfs met hardcore :D

Moet even zoeken hoeveel ohm die is

EDIT= TC konnekt 6 heeft 80 ohm op de headphones out, dus ik heb toevallig een mooie match.
Verder gebruik ik hem op een mackiebig knob, die is 150 ohm.

Dus kan je helaas niet verder helpen

Wat is eigenlijk het grote verschil tussen de akg 701 en 702, gezien het behoorlijke prijsverschil?

Wat is eigenlijk het grote verschil tussen de akg 701 en 702, gezien het behoorlijke prijsverschil?

De kleur en het losse koord. De 701 ziet er snel gehavend uit wanneer die de hele dag door door meerdere mensen wordt gebruikt. Dus de 702 is de 'studio' versie qua bouwkwaliteit, qua geluid zijn ze identiek.

Ok, voor een hobby thuisstudio met maar 1 gebruiker is de 701 dus goed genoeg?

Google: de 702 heeft meer bas(???).. als het alleen kleurverschil en plugbare kabel zou zijn zou het toch niet meer dan 100 euro prijsverschil zijn, lijkt me.
Bij Thomann 211 euro.

Google: de 702 heeft meer bas(???)..

Neen

graphCompare.php

Heren,
[..]

- Is zo'n headphone amp inderdaad geschikt om op de headphone out van mijn tascam FW-1884 (firewire geluidskaart en mixer) aan te sluiten en zo voor extra sap te zorgen om de 701 aan te sturen?
- En dan uiteraard, welke is daarvoor geschikt als dit uberhaupt verstandig is om zo aan te sluiten. [..]

Een headphone amp sluit je aan op de line-out van een geluidskaart, dus niet op de headphone out van je tascam.

Je hebt trouwens wel gelijk.. een goeie headphone amp zal er voor zorgen dat je koptelefoon veel meer tot zijn recht komt!! De K701 vraagt behoorlijk wat prik, daar ben ik ook achter gekomen.

Misschien kan je voor weinig geld een musical fidelity x-can v2 op de kop tikken. Ik was erg onder de indruk van deze koptelefoon versterker toen ik daar een luistersessie mee heb gedaan. Het is alleen niet een heel erg neutrale versterker, houd daar wel rekening mee.

Heb de AKG K-701 besteld bij thomann, met een paar reserve earpads. Ben zeer benieuwd.

is 24 uur niet genoeg?

aan een stuk wel lijkt me

is 24 uur niet genoeg?

Nee.. je merkt na 24 uur zeker dat hij lekkerder gaat klinken, maar pas na 200+ uur is hij echt in vorm.

Ik heb 'm nu iets meer dan 2 jaar en ben er nog elke dag super blij mee! Gaat ie kapot, koop ik zonder enige twijfel gelijk weer een K701. :)

Ik zit zelf te kijken naar die AKG 242 hd. Lijkt mij erg mooi.
Voor produceren zou ik zowiezo een semi-open/open koptelefoon nemen of iig niet een closed/gesloten.

Back