Koptelefoons

Ben erg blij dat ik ooit de AKG 240 mk 2, heb gekocht. Ben er erg content mee. Bijkomstig voordeel kunnen niet heel erg hard uit zichzelf en kabeltje is te wisselen :)

hoor hier toch veel die akg voorbij komen welke serie is daarvan een van de beste?

Heb laast een senheiser gekocht van 20 euro past perfect op de oren en geluid is goed te pruimen!

Heb al jaren en jaren de senheiser hd 25. Ik ken de koptelefoon erg goed dus afmixen gaat er perfect mee.

staat niet in je lijst, maar is naar mijn mening echt de onovertroffen winnaar
( en iets van een 10tje boven je budget)
Sennheiser HD25-II

ik gebruik m zelf al tijden in de studio ( maak vooral techno & prog. house) maar ik vindt m echt fantastisch.

ook lekker om te mixen btw!

edit:

ooww 1st post stamt al uit de vorige eeuw:P

niet opgelet

Laatst gewijzigd:
Hey loecloec,

Het is erg afhankelijk van waar je de hoofdtelefoon precies voor wilt gebruiken, om te bepalen wat de beste keus is.

De Beats by Dre hoofdtelefoons van Monster zijn over het algemeen redelijk luxe hoofdtelefoons die zijn gemaakt om de muziekbeleving te verhogen. Je ziet veel mensen er daarom eentje hebben voor bij hun stereo of iPod. De Beats hoofdtelefoons kleuren het audio signaal, waardoor de bas en het details beter uitkomen. Bovendien hebben een aantal van de Beats modellen ook een noise cancellation functie waardoor je bijvoorbeeld in een vliegtuig of in de trein weinig tot geen achtergrond geluiden hoort. Dit betekent wel dat het oorspronkelijke signaal wordt aangepast en dus zijn deze hoofdtelefoons veel meer geschikt om muziek mee te luisteren dan om muziek mee af te mixen.

De door sunny pedaal en pmx aangehaalde Sennheiser HD-650 is een veel neutraler klinkende hoofdtelefoon, die veel meer geschikt is om tracks op af te mixen. Veel danceproducers en deejays gebruiken deze hoofdtelefoon om onderweg hun tracks te mixen op hun laptop. Deze hoofdtelefoon kun je al vanaf 264 euro vinden, dus de prijs is redelijk.

Het beste kun je naar een winkel gaan waar je verschillende merken en types kunt testen om te kijken welke hoofdtelefoon het beste voor je werkt.

Succes met je aanschaf!

Groeten,
Danny

Ik zoek een koptelefoon waarbij de bass goed wordt weergegeven (40 tot 100 hz). Hij zal met name gebruikt worden voor het produceren/luisteren van dance muziek.

Op internet lees ik dat de AKG k701 de bass niet voldoende weergeven. Welke merken/modellen doen dit wel? Budget ligt tussen 200 en 300 euro..

Ik zoek een koptelefoon waarbij de bass goed wordt weergegeven (40 tot 100 hz). Hij zal met name gebruikt worden voor het produceren/luisteren van dance muziek.

Op internet lees ik dat de AKG k701 de bass niet voldoende weergeven. Welke merken/modellen doen dit wel? Budget ligt tussen 200 en 300 euro..

Sennheiser HD650

bass weergave via de oren is zowiezo moeilijk. deels ook via bot en lijf , speakers daarom betrouwbaarder dan koptelefoons

Ik blijf ook gewoon met speakers werken horen. Alleen merk ik dat hoofdtelefoons soms iets meer detail geven. Leuk dus voor een tweede referentie.

Ik blijf ook gewoon met speakers werken horen. Alleen merk ik dat hoofdtelefoons soms iets meer detail geven. Leuk dus voor een tweede referentie.

Oh maar dat is een ander verhaal..
Dan zou ik niet echt de HD650 aanbevelen, dat is een van de minder gedetailleerde hoofdtelefoons in zijn prijsklasse. Er zijn hoofdtelefoons met een stukje meer detail (die AKG K701 bijv)

Echt goeie speakers goed opgesteld in acoustisch behandelde studio etc hebben trouwens meer detail dan welke 200-300 euro hoofdtelefoon dan ook (mijn Klein+Hummel O96 lopen echt met gemak over bovengenoemde hoofdtelefoons heen op elk gebied)
Dus misschien is je geld wel beter besteed aan je monitor setup nog eens onder de loep te nemen?

Bedankt voor je tip. Ik ga beiden proberen. Op de koptelefoon wil ik de details van de kick horen. De ruimte waarin ik mij begeef moet nog akoestisch aangepast worden. Maar om het probleem tijdelijk op te lossen koop ik een koptelefoon.

Bedankt voor je tip. Ik ga beiden proberen. Op de koptelefoon wil ik de details van de kick horen. De ruimte waarin ik mij begeef moet nog akoestisch aangepast worden. Maar om het probleem tijdelijk op te lossen koop ik een koptelefoon.

Aah zo.
Dan zou ik toch weer de HD650 aanbevelen haha :P
Die heeft lekker laag voor dance muziek en kun je enigzins de kick mee beoordelen en hoe het laag in de mix zit (en ook of je er te veel in stopt).
De K701 schiet voor dat doeleinde niet echt op (verschrikkelijk zelfs in mijn mening, laag staat totaal niet in verhouding vind ik, maar anderen denken er weer anders over)

De AKG K701 heeft niet te weinig bas, de koptelefoon is gewoon eerlijker dan vrijwel elke andere koptelefoon en mensen die gewend zijn dat er veel bas wordt "verzonnen", die zijn het gewoon niet gewend dat het zo eerlijk klinkt met een AKG K701.

Ik heb de K701 en ik heb 'm vaak vergeleken met de HD-650. De HD-650 klinkt iets meer in je hoofd, de K701 klinkt wat breder, het stereo beeld is ruimer. Sinds ik de K701 gebruik bij het mixen (naast mijn nearfields) vertalen mijn mixes zich veel beter op andere systemen.

Als mijn K701 nu kapot zou gaan, dan komt er sowieso weer een K701 (naja.. misschien de K702, maar die klinkt hetzelfde)

Ik ga gewoon beide koptelefoons proberen :okdan: Ik verwacht dat de HD 650 mij beter bevalt. De bass mag dan wel opgepompt worden, wel kan je hierdoor beter horen hoe het op andere systemen klinkt. Door alleen maar op neutrale speakers/hoofdtelefoon te werken hoor je niet hoe het 'opgepompt klinkt'. En juist dan hoor je goed of het verzuipt of niet. Maar dat is mijn mening.

In ieder geval bedankt voor de tips. Eerst wilde ik alleen de HD 650 testen (vind maar eens een winkel in de buurt waar je ze beide kan testen). Nu ga ik het toch vergelijken met de AKG k701.

Back