Koptelefoons

ik heb nu een Sennheiser HD280 Pro en daar ben ik niet laaiend enthousiast over. (gezien de prijs)
Hij ontbreekt erg in het laag, maar dat ligt misschien aan het feit dat ie zich als een "monitor headphone" profileert.
Sowieso schijnen gesloten phones daar minder goed in te scoren. De reden is me niet geheel duidelijk.

Deze headphone scoort wel erg goed in demping (zowel van binnen als van buiten, 32 dB als ik de doos mag geloven), wat voor mij van hoge prioriteit was.

Geen slecht ding hoor, maar ik denk dat prijs/kwaliteit-gezien Sennheiser wat betere modelletjes in z'n assortiment heeft zitten.

een aantal weken terug is mijn Beyerdynamic DT990 kapot gegaan. En ik ben eigenlijk opzoek naar een gelijkwaardig model koptelefoon. Maar liever niet van het met BeyerD.. omdat ik niet ben te spreken over die service van hun.
Ik heb gekeken naar de AKG K601 of naar de AKG K701, zijn deze modellen ongeveer vergelijkbaar?

Als het je toch niet zoveel uitmaakt, zou ik gewoon voor zo'n sub-20-euro Behringer gaan (MA400, HA400 of HA4).

K-240 mk2 vs k-171 mk2

K-240 mk2 vs k-171 mk2

Ik wil een nieuwe headphone gaan kopen... Ik ken geen een zaak waar ze allemaal naast elkaar hangen en ik dus even 1 op 1 vergelijkingen kan gaan doen.

Ik heb wat recensies gezlezen op internet en synthforum geraadpleegd.. en nu lijkt me de AKG K-240mk2 wel okay..

Probleem is alleen dat hij half open is.. en geluid schijnt te 'lekken'. Nu wil ik op locatie gaan werken af en toe.. en ik wil niet dat mensen last van me hebben.

Nu zag ik de K-171mk2 die wel gesloten is.. zn range is wat minder qua bas. Zou dit een goede keuze zijn?

Ik maak btw dance en hiphop.. dus ben wel lekker met beat bezig..

HD650 lijkt me ook wel wat.....

...

als ik 3x zoveel budget had :-)

Ik ben REUZE blij met mijn AKG K701!
Nog nooit zo'n goede gehad en gaat steeds beter klinken!:okdan::okdan:

rob

Ik wil een nieuwe headphone gaan kopen... Ik ken geen een zaak waar ze allemaal naast elkaar hangen en ik dus even 1 op 1 vergelijkingen kan gaan doen.

Ik raad dan toch mediamarkt aan, in Amsterdam Arena is het vrij rustig in die hoek en dr hangen echt VEEL phones. Voordeel is dat je best nog tot verrassingen kunt komen, de duurste hoeven niet per definitie voor jou persoonlijk het best te klinken.

Maargoed, met AKG kun je eigenlijk geen miskoop doen. Ze zijn allemaal gewoon goed.

bij de saturn hing een k701, maar die was daar wel 400 euro .... dus als je bij die media markt bent en Ze hebben 'm, ga dan geen bedrag boven de € 240 uitgeven denk ik.

Ik zie dat ie bij thomann nu 189 euro is !
http://www.thomann.de/gb/akg_k701.htm

€189,= is echt niet veel geld voor zo'n goede koptelefoon. Heb er volgens mij 3 jaar geleden zo'n €280 voor betaald, was toen al een koopje (ook bij Thomann) vergeleken andere winkels. Echt erg dat er winkels zijn die er nog €400,= voor vragen.

Ik gebruik al jaren 4 stuks Beyer DT250's. Nog nooit stuk gegaan (plm 15 jaar in gebruik) en klinken echt heel erg goed tov andere veel duurdere hp's. Kosten rond de 140E ps. Heb ook een AKG K240 gehad maar vond ik een stuk minder. De beyers zijn ook gesloten.

200 euro betaald ( 2de hands maar als nieuw ) voor m'n hd650 's.
zijn nieuw ook niet zo duur als je een beetje zoekt..

Als iemand zijn Sennheiser HD650 wilt ruilen tegen een AKG Q701 (Quincy Jones edition) hoor ik het graag. Ik heb er de hoofdprijs voor betaald (330 euro). Mijn koptelefoon verkeert in uitstekende staat. Dit moet ook voor de Sennheiser gelden..

Mag ik bij iemand een (goede) headphone amp testen? Ik ben benieuwd of de koptelefoon daarmee beter klinkt.

klinkt ie niet dan, jou 701? Ik heb de mijne nu ook een week of twee maar hij klinkt, rechtstreeks op synths en dergelijke tenminste (heb nog geen headamp), wel lekker. Is ie wel al goed ingespeeld, bij mij niet nodig want hij was tweedehands hé?

Ik vind hem niet klinken nee. Er zit helemaal niks geen laag in. De midden en hoge tonen doen het goed, maar de lage tonen zijn rampzalig (je hoort ze niet eens :D).

Oja, dat had ik al gelezen wat eerder in dit topic. Wel raar, bij mij merk ik er niets van namelijk. Heb je geen garantie?

Oja, dat had ik al gelezen wat eerder in dit topic. Wel raar, bij mij merk ik er niets van namelijk. Heb je geen garantie?

Het ligt denk ik gewoon aan welke muziek je luistert. Bij een pop nummer zonder al teveel bas klinkt hij heel goed. Maar als je iets met veel sub luistert klinkt het voor geen meter. Dit kan ook aan mijn geluidskaart liggen, vandaar dat ik een amp wil proberen.

Back