Koptelefoons

Nou, ik heb de mijne binnen hoor.. thanx voor de feeback. Hij ziet er idd erg degelijk uit.. een hoofdtelefoon zonder poespas qua design.. Ik heb hem pas 5 mins op gehad maar het geluid klinkt mooi.. ivm met mn cheapo hd-202 al een heel verschil t.o.v. bassweergave...

Ik gebruik al jaren 4 stuks Beyer DT250's. Nog nooit stuk gegaan (plm 15 jaar in gebruik) en klinken echt heel erg goed tov andere veel duurdere hp's. Kosten rond de 140E ps. Heb ook een AKG K240 gehad maar vond ik een stuk minder. De beyers zijn ook gesloten.

Net ook nog uitgebreid een aantal koptelefoons getest. De sennheiser hd 600, 650 en 800 en de beyerdynamic dt 880. Helaas hadden ze niet de 880 pro, maar volgens mij is het enige verschil de hoofdband.

Anyway, de sennheisers vond ik lekkerder zitten en hadden meer bas dan de beyerdynamic. Ik vond het verschil tussen de 600 en de 650 niet zo groot, maar ik stond versteld van het verschil tussen de 650 en de 800. Eerst dacht ik nog dat het misschien aan de versterker lag, maar ook nadat ik ze beide had aangesloten op dezelfde was het nog een groot verschil.

Ik heb echt een tijd geluisterd en neig nu het meest naar de hd 600. Maar ik ben niet helemaal zeker of ik ze wel juist beoordeel. Ik heb tot nu toe altijd op hifi spul afgemixed (en op mijn dj koptelefoon hd25, maar die is op nu) Op soundonsound zeiden ze wel dat de beyerdynamic iets minder bas had, maar dat het wel juist gedetailleerder was. En ook omdat ik het verschil tussen de 600 en 650 niet goed kon merken (misschien iets meer bas bij de 650) ben ik bang dat ik ze nu misschien teveel beoordeel als hifi koptelefoons ipv op hun mix kwaliteiten.

dat is inderdaad een valkuil. Ik liet mijn akg k701 horen aan de buurman, het eerste wat hij zei was dat er niet veel bass inzat. Ik gezegd dat er juist meer bass inzat alleen minder hard, veel eerlijker. Daar was hij het dan wel mee eens.

Het is een beetje lastig te omschrijven. Maar het leek alsof het geluid van verder weg kwam (dan de oorschelpen). Klonk veel natuurlijker daardoor. Verder als ik hem opzette vlak na de hd 600 of 650 dan leek hij minder bas te hebben op het eeste gezi... euh oor. Maar uiteindelijk kwam ik tot de conclusie dat je de bas evengoed kon horen, maar dat het minder opdringerig was.

Nu ik dit verhaal zo typ bedenk ik me dat dit dus misschien wel de manier is om ook die andere koptelefoons te beoordelen. Kan ik alles goed horen zonder dat er iets specifieks opdringerig is. Maar ik moet wel zeggen dat het een stuk moeilijker beoordelen is tussen de 600's sennheisers en die 880. Ook omdat ze een stuk uit elkaar hingen en je dus niet meteen de ene af kon zetten en de andere op kon zetten.

T is toch wat met dat basverhaal. Moet aan onderstaande track denken. Hoor daar heel eerlijk gezegd geen bassdrum in......Niel wat zeg jij ervan ist das bassdrum korreckt 8D

Nu ik dit verhaal zo typ bedenk ik me dat dit dus misschien wel de manier is om ook die andere koptelefoons te beoordelen. Kan ik alles goed horen zonder dat er iets specifieks opdringerig is.

net als bij speakers dus ;)

Kan iemand mij een nieuwe gesloten koptelefoon aanraden?
Ik heb nu de Audio Technica ATH-M40fs. Op zich een goede koptelefoon maar ik heb nu al 3x nieuwe earpads gekocht omdat ze zo snel stuk gaan. Iemand een alternatief die dit probleem niet heeft?

Hi, ik ben opzoek naar nieuw in-ears die ik van plan ben te gaan gebruiken met een sony xperia S telefoon die eraan komt.

ik kwam de shure SE115 en Se215 tegen. Heeft iemand hier ervaringen mee of weet iemand een ander goed product in deze prijsklasse (95€)?

edit: Ze zijn dus voornamelijk bedoeld voor onderweg, maar ik zou ze af en toe ook willen gebruiken voor muziek productie. zijn ze daar ook geschikt voor?

kan iemand goeie oordoppies aanraden van max 50 euro. voor "i-pod gebruik" ik zoek voor die prijs de best mogelijke, evenwichtige gedetailleerde weergave.

let me know

Op dat gebied is natuurlijk heel veel te koop.............
Zelf heb ik een paar jaar geleden een setje Sennheisers gekocht (in de aanbieding) voor het hardlopen. En die zijn echt heel goed! Was een setje van ca. € 30.

Of zoiets.

Ja sennheiser's heb ik een keer gehad, daar was ook tevreden mee. Ik zat zelf te kijken naar sennheiser, sony en akg. Juist omdat er veel keus is in deze prijsklasse vraag ik me ff af of er iemand tips heeft. Thanks voor de input.

Punt is natuurlijk wel dat ze ook vooral fijn moeten zitten. Dus ik weet niet wat je wat dat betreft opschiet met de tips van anderen. Het lijkt me toch vooral een individuele keuze.
Ik zou gewoon een winkel zoeken waar je de door jou genoemde merken kan proberen, kwa klank en vooral kwa comfort.

ben op zoek naar een hoofdtelefoon met een budget van 100 tot 150 euro's.
suggesties?

Mijn dochter heeft zich recentelijk een Beyerdynamic DT-660 aangeschaft en ik moet zeggen dat ik die heel goed en eerlijk vind klinken. En hij zit ook heel prettig. Gesloten systeem, dus zeer geschikt voor in de studio. En netjes binnen je budget. Bij Hobo Hifi was hij € 159, maar daar kon ik er nog een tientje afpraten. Bij Thomann is hij iets over de € 140.

Back