Timing Cubase SX2 en Reason 2.5

Lotuz

quantizise kneusje
Na een muzikale time-out van zo'n anderhalf jaar heb ik m'n software weer geïnstalleerd om weer lekker met muziek bezig te gaan. :) Helaas constateer ik nu voor het eerst dat de timing van Cubase (SX2 versie 2.2.0 Build 39) en Reason (2.5 Build 312) niet strak is. :erm:

Om dit te testen heb ik twee keer een Redrum geladen met dezelfde drumkit. Redrum 1 met alleen de linkeruitgang verbonden stuur ik aan met de Reason sequencer. Redrum 2 met alleen de rechteruitgang verbonden stuur ik aan met Cubase. Allebei uiteraard met dezelfde MIDI programmering. Bij het afspelen hoor ik duidelijk dat de twee niet perfect synchroon lopen. Wanneer ik beide Redrums aanstuur door of Reason of Cubase, loopt het mooi strak. Na een audio export lijkt het verbeterd te zijn, al is hier en daar nog een minimaal flange-effect te horen.

Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

Gisteren even een audiobestandje als voorbeeld gemaakt: http://home.wanadoo.nl/marcreijnhoudt/Timing Cubase Reason realtime.mp3

Ik heb zojuist Reason vervangen door een Scope project (niet in XTC mode dus) en speel dezelfde sample nu af met één van de STS samplers tegelijk met Battery. Het blijkt dat ook nu de timing niet strak is. Soms goed, maar regelmatig niet precies tegelijk. En helaas is er geen constant verschil dat je met MIDI delay kunt corrigeren. Wanneer ik nu de STS vervang door bijvoorbeeld de RM III VSTi, dan is de timing weer perfect. Dus er is duidelijk verschil tussen de timing binnen en buiten Cubase.

Je begrijpt dat ik hier niet vrolijk van word. :frons:

Suggesties? :confused:

Ook met Cubase 4 heb ik helaas dit probleem. Ik zou graag willen weten of dit ligt aan mijn PC of dat het iedereen overkomt. Zou iemand die net als mij gebruik maakt van Cubase en Reason, dit eens willen uitproberen?

AOpen Midi Tower Case HQ48Pro A 300 Watt Blue / P4 2.0 GHz FCPGA 512K Socket 478 Boxed / 2 x 512 MB PC2100 DDR-SDRAM / Asus P4B533 mobo / Maxtor 6L060J3 harde schijf / Maxtor 6Y080P0 harde schijf / Matrox Millennium G550 grafische kaart / 2 x Philips 150S monitor / Asus DVD-E616P3 / AOpen CD-RW / 3Com Ethernet kaart / WinXP Home SP2 / Cubase SX2 (2.2.0 Build 39) / Cubase 4 (4.0.1 Build 2074) / Reason 2.5 (Build 312) / CreamWare Scope 4.5 (2 x 6 DSP) / Yamaha YST-MS55D speakers / M-Audio Axiom 25 / Behringer BCF2000 / Behringer BCR2000 / X-keys keypad / Microsoft Wireless Desktop 700

Laatst gewijzigd:
Back