fx vergelijk ronde de 150 a 300eu

R-ond

Gepokt en gemazeld
overleden lid
yoooh ik wil wat ervaringen en suggesties overde zeg maar bdget en toch bruikbare mid prizable effecten

iik zag deze advert en d8 jaaah en toch ook weer nee
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?threadid=68140
kwee niet
ik begon ooit met zo,n boss rv10 1/2 19"inch fx ie ,..
heb eigenlijk niet zoveel rack fx gehad
ik vindt als iets voor je werkt moet je t houden ,..ik kocht toen dus een alesis quadraverb ,..erg lang gehad vanwege de ok sound en makkelijk werken ,...diver se goedkopere budget fx gehad [digitechs100/lexiconmpx100...vondtk niks]
en toen een keer een m5000 van mn werk geleend [ kwist niet dat ie byna 10.000gld kostte ]
wist niet wat me overkwam ,..er bestond nog een hele andere klasse kwam ik achter haha
soo er moest ook een tc komen ,...tot nu toe nog niet gekocht ...tsja
ik denk dat ik nog eerder een dp-2/dp4 wil kopen dan ...
maar ondertussen dus een digitech studio quad v2 gekocht ...ook redelijk budget maar wat kunje veel instellen en presets zijn inspirirend veel aparte ,..bewgende fx ,..

ik vraag me dus af word ik er eg gelukkiger van als ik bv een tc m-one / dp 4 / of mpx500/1 [ wat heb je nog meer in deze prijsklasse ] ofso koop ,....die dus duurder zijn dan mijn huidige quad
ervaringen please
ik hou me vooral bezig met d&b achtige ritme en elctro achtige vibes

Attachments

• tc m5000.jpg
    tc m5000.jpg
    17,3 KB · Bekeken: 108
Ik zou persoonlijk voor de DP2/4 gaan.

Waarom? Een M*One heeft vrij statische fx, klinkt niet superwarm (zelfs een beetje kil).

De lexicon MPXen vind ik weinig bijzonders behalve de MPX-1. De mpx500 heeft wel een paar leuke reverbs aan boord maar verder ook niet veel bijzonders. Als je voor de lexiverb gaat moet je echt naar de MPX-1 of hoger kijken.... Een mpx-1 zou je toch wel al voor 400-450 moeten kunnen kopen 2ehands.

Een Dp4 is natuurlijk heel vet, echt warme FX. Ik zou er mijn M*One vandaag nog voor verruilen iig!

Laatst gewijzigd:
fx

fx

eerlijk gezegd ben ik erg gecharmeerd van de dp serie...2/4 maar ik heb m nog nooit gehoord
maar asje de verhalen moet geloven ,...kijk naar de thread van ,../ over de asrx ...met dp on board niks dan lof
en idd ensonique maakt ok equipment ...
en de prijs is ook te doen dp 2=200/250ofso
ik zag laatst op belgie een oudere asr zwarte voor 300 gaan dus das wel wat jaaah

ik zou zeker niet gauw een mpx kopen kwam een beetje bedrogen uit met zo,n mpx100 die veel kan [dual engine sp van alles ]maar klonkl niet warm zacht schel schreewerig zou ik bijna willen zeggen tov mn quadraverb die ik had
dat was mn enige vergelijk

ik ben best tevreden voor de cash met mn digitech quad v23 is ook niet een "thermo heating "fx ofso ,..maar er kan verschrikkelijk veel mee aparte fx ,..en das ook wel belangrijk ,..dat je kan moduleren,.../verbouwen zegmaar

en daar is een dp 2 ook goed in denk ik,...
oja ik heb een dep 5 je erg leuk dedicated knobbies voor fx die "live "kan tweaken feedback open en timing langzam oplaten komen ,..is wel een leuk [electro]fx

toch moet ik zeggen dat je met software ook aardig wat kan ,..alleen heb ik nioet sooooon sterke pc ,..
ik bedoel dan de uad kaartjes

actie reacties graag recnties

:halleluja

Vergelijkbare discussies

Back