Verschil Korg TR en Triton

zynth

Nieuwkomer
Ik vroeg me af wat nou eigenlijk het grote verschil is tussen de nieuwe Korg TR, en de oude Triton Classic.
Behalve dan de obvious dingen: touchscreen, sampler, geheugen.

m.a.w. Waarom zou je voor een TR kiezen?

Nog meer verschillen

- de prijs
- de effecten (Triton heeft er meer - de TR kan maar 1 insert gebruiken en heeft 2 global effecten als ik 't goed heb)
- powersupply is extern
- geen ribboncontroller
- geen mogelijkheid voor expansionboards of het MOSS-board (sampler kan er wel in)
- toetsenbord op de Triton classic is van betere kwaliteit

De TR lijkt erg op de Le - misschien kun je daar eerder een leuk overzicht van vinden wat betreft verschillen met de Triton Classic :).

Ik zou overigens als je toch de Triton-sounds wil maar niet de verpakking een Karma zoeken. Als je perse een Triton zelf wil, pak dan het laatste model, de Extreme (grootste wave ROM).

ah.
Ik heb nu net een korg triton classic namelijk, maar kan voor weinig geld meer een TR kopen.
Voordelen: die is veeeel mooier want hij is zwart ;)
Nu zit ik dus met het dilemma; wat moet ik doen.
De TR is erg jong, de classic al vrij oud.

Laat u horen! :)

Je triton houden natuurlijk !! :stupid

- Ten eerste je Triton is veel minder waard.
- TR heeft minder opties en legt indirect geld bij voor minder...
- Triton is qua uiterlijk betreft een van de meest; logisch, overzichtelijk en zeker een van de mooiste synth ooit qua uitsraling betreft. Achteraf gezien vind ik de kwaliteit iet wat minder maar goed...

Als jij de keuze krijgt Beyonce of Beyonce's zusje kies je toch ook niet voor dat zussie :D

Origineel geplaatst door jaccis

- Triton is qua uiterlijk betreft een van de meest; logisch, overzichtelijk en zeker een van de mooiste synth ooit qua uitsraling betreft. Achteraf gezien vind ik de kwaliteit iet wat minder maar goed...

Als jij de keuze krijgt Beyonce of Beyonce's zusje kies je toch ook niet voor dat zussie :D

Een TR heeft een grotere ROM library (64Mb tegen 32Mb op de classic). De TR heeft ook een dubbel zo grote opslag voor eigen patches. Je kunt SD kaartjes stoppen in een TR, wat wellicht wat makkelijker is dan die good-'ol-diskettes.

Dus wat noem je minder opties. :)

En verder, wat Yoozer zegt: ik zou zeker even kijken naar de Korg Karma (als je dat nog niet gedaan had).

En verder is beyonce's zusje waarschijnlijk veel aardiger ook nog.

Origineel geplaatst door jaccis

De triton is niet veel minder waard hoor. Ik kan voor minder dan 100 euro extra een TR kopen.
Dus als je zegt; daar kan je evenveel mee en even makkelijk, dan zal ik dat doen.
Maar als het zo is dat het sequencen, editten etc, veel rottiger is dan op de grote touchscreen van de triton, en het geluid beter is bijvoorbeeld, dan houd ik die natuurlijk.
Samplen ga ik waarschijnlijk niet gebruiken, dus het komt voornamelijk neer op tsja; wat is de meerwaarde van een TR boven een Triton Classic...

Oja, ik zou wel voor Beyonce's zusje gaan als ze jonger en gewilliger zou zijn }:|
De vraag; geldt dat ook voor deze TR? ;)

Back