Macbeth nieuwtjes

Zou je kunnen stellen dat als je een witte hebt de zwarte overbodig is, qua klankspectrum dan ?

Origineel geplaatst door fuse
Wel grappig dat je nu ook de VCO's kan ontstemmen.

Ik neem aan dat Ken hier gewoon de tracking van de oscillators bedoelt?

Eigenlijk ben ik van mening dat dit met de oude M5 ook geen enkel probleem is. Oscillator 3 heeft sowieso al een “stability” potmeter om oude bakken na te bootsen. Daarnaast kun je de tracking van alle osc.’s al helemaal vrij instellen en daarbovenop kan je met een snufje random CV ook nog eens een andere vorm van onzuiverheid creëren, mocht je dat willen.

Als ik het zo zie dan zijn de grootste wijzigingen, naast natuurlijk de kleur, het gedrag van de envelopes en de filterkarakteristiek. Maar dat neemt niet weg dat ik best nieuwsgierig ben.

@ Wiseguy: dat denk ik bijna van wel ja. Tenzij de filters echt heel anders klinken.....je zou ze naast elkaar moeten uitproberen eigenlijk :) Ben je van plan om hem om te ruilen misschien?

Origineel geplaatst door Wiseguy
Zou je kunnen stellen dat als je een witte hebt de zwarte overbodig is, qua klankspectrum dan ?

kan dat, een overbodige synth? of nee, kan dat, een niet-overbodige synth?

Synths zijn toch nooit overbodig?

Tenzij je van alles 3 hebt of zo. (alhoewel)

Origineel geplaatst door Hooihuis

@ Wiseguy: dat denk ik bijna van wel ja. Tenzij de filters echt heel anders klinken.....je zou ze naast elkaar moeten uitproberen eigenlijk :) Ben je van plan om hem om te ruilen misschien?

Nee dat gaat me echt te ver, ik bedoel wat er dan aan geld bij zou moeten, die wij hebben is voor mij perfect :)

Slik, een witte Macbeth is wel even wennen zeg!!
Zou Ken Jules Deelder gesproken hebben?
Hier moet een wasmiddelenfabrikant achter zitten ;)

Vandaag gekiekt in Frankfurt op de stand van Schneiders Buro :

Frankfurt_2007_Macbeth_M5N.jpg

ik vind dat wit echt gruwelijk mooi bij dat ding moet ik zeggen

imposant apparaat zoiezo!

Ja, dat wit is even wennen maar het is zeker mooi. Ook al moet ik erbij zeggen dat ik de zwarte ook nog steeds erg mooi vind.

Ken hoeft nu in ieder geval niet meer bang te zijn dat deze M5 steeds vergeleken wordt met de ARP 2600 :D

Ken hoeft nu in ieder geval niet meer bang te zijn dat deze M5 steeds vergeleken wordt met de ARP 2600 :D

Dat zou voor mij juist een criterium zijn om er 1 te kopen.

Origineel geplaatst door Lt_picard
Vandaag gekiekt in Frankfurt op de stand van Schneiders Buro :

Frankfurt_2007_Macbeth_M5N.jpg
moooooooi maar ister eg een dedicated verschil in de twee
en idd asje je vco,s kan ontstemmen ,..de tunnen / en cv controllen dan ister toch niks nieuws ....onder kens zon :confused:

hoop centen manne 3000+ eu

Wouw dat ding ziet er echt heel mooi uit :)
Ik begrijp alleen niet echt waarom MacBeth geen losse modules bouwd.

Maar verder wel echt heel mooi, zeker int wit, vindt dat altijd wat frisser als al dat zwart 8o)

whiteface odyssey doet ie me nu aan denken, stap terug dus ;)

Origineel geplaatst door Leo
whiteface odyssey doet ie me nu aan denken, stap terug dus ;)

Ja dat dacht ik ook al, maar wel mooi hoor zo.n witte al vind ik de Oddy MK3 versie look ook al heel mooi

Maar waarom moet -ie 500 Pond meer gaan kosten? Da's nogal een pittige prijsverhoging? .

Eerder deze week stond op de site van Macbeth dealer RL Music dat er nog drie exemplaren van de zwarte versie gebouwd konden worden voor 2000 Pond (ex. btw) per stuk. Dat bericht is nu inmiddels weg.

Origineel geplaatst door Patat Met
Op de site van Macbeth staat dat je de M5 voor 2000 pond ex vat en verzendkosten kan bestellen.

Das toch 750-1000 euro minder.

In dat geval doe ik mijn bestellingen in het gevolg graag via jou tegen een paar procent commissie. Als ik op de Macbeth site kijk zie ik dit:

M5N is currently being produced in a short run- the unit is available from Analogue Haven (USA), RL Music (UK),
Schneiders Buero (Germany) and MESI (France)...buying the M5N from MacBeth Studio Systems is £2500.00 GBP
excluding VAT if in the EU, excluding shipping.

EDIT: Ik zie nu dat je mijn vorige post, boven die van jou, helemaal niet gelezen heb en hetzelfde constateert.

Back