ESI32 en SCSI (en ZIP drive problemen)

miketv

Stamgast
hoi,

ik krijg nu echt behoorlijk de bagger van ZIP drives. na 2 clickende drives heb ik nu een drive die compleet overleden is. Ik heb het beestje hangen via SCSI aan mn Emu ESI32, ok al iets verouderde sampler misschien, maar met 32mb en fx board doet ie het nog meer dan prima.

Ik zit dus te denken aan een andere oplossing om mn data op te slaan. Harde schijf wellicht ? heeft iemand daar goede of slechte ervaringen mee ?
Ik neem mn spullen vaak live mee, dus het moet wel allemaal tegen een stootje kunnen enzo (niet dat ik slecht om spring met mn gear overigens).

enne... klopt het dat scsi zipdrives niet meer worden gemaakt?

in ieder geval alvast bedankt voor de feedback

mike.tv

Ik wil zelf nog een zipdrive voor m'n A4000 aanschaffen. Hoewel daar ook een harddisk in kan lijkt me dat niks qua backuppen. (Computer kan er volgens mij niks mee)
Want wat als een je een HD hebt met enkele gigs aan smaples en deze geeft opeens de geest???
Ook houden harde schijven er niet echt van om vervoerd te worden; schokken, trillen, etc.

Nee, zo'n zip disk lijkt me veel makkelijker. Er kan alleen minder op.

Scsi zips zie je veel tweedehands voor weinag.

enne... klopt het dat scsi zipdrives niet meer worden gemaakt?

Music House in Utrecht (030-6065009) heeft nog een partijtje externe 100Mb drives voor een mooi prijsje (180 of 190 E ???)
Vlgns. mij zijn dat de laatste want je ziet ze nergens meer

maar zijn er bvb geen andere removable media devices die met SCSI werken en betrouwbaarder zijn?

mike.tv

Een Mo drive werkt ook prima.

Attachments

• maxoptix%20mo%20drive.jpg
    maxoptix%20mo%20drive.jpg
    5,6 KB · Bekeken: 118
Heb ooit een tweedehands interne zip tweedehands gekocht, maar dat ding kwam in brokstukken het pakketje uit. Maar wil ooit nog wel eentje erbij als backup om 'deathclicks' te ontwijken. Maar dan haal ik hem wel bij de persoon in kwestie op. Ik heb geen zin in een Ikea zip pakketje. ;)

Maar als je een HD in je sampler kunt bouwen is het misschien ook wel makkelijk. Eventueel een 2,5" drive met speciale bekabeling.

een interne zip doe ik niet, da's vragen om problemen als de click of death (die door statische electriciteit kan worden veroorzaakt).
ik wil gewoon een degelijke scsi oplossing, zonder ZIPs aangezien die dingen gewoon niet meer bijgemaakt worden (dus onhandig) en ze naar mijn mening veel te snel sneuvelen.

hoe doen de andere live-samplelaars onders ons dit?

mike.tv

Back