Filter

Hallucinator

[Hardwarekind]
hoe maak ik zo'n filter?

komtie dan he!:

Je hebt een synth geluid met een ADSR op je filter toegepast dus elke noot die je intekent krijgt die ADSR mee.
Dus elke aanslag krijgt die envelope mee.

Maar ik wil juist dat hij door blijft zweven zonder dat je die aanzet van die ADSR hoord... rara hoe doe ik dit?

Bedankt Paul

Re: Filter

Origineel geplaatst door Hallucinator
hoe maak ik zo'n filter?

komtie dan he!:

Je hebt een synth geluid met een ADSR op je filter toegepast dus elke noot die je intekent krijgt die ADSR mee.
Dus elke aanslag krijgt die envelope mee.

Maar ik wil juist dat hij door blijft zweven zonder dat je die aanzet van die ADSR hoord... rara hoe doe ik dit?

Bedankt Paul

Legato spelen/inteken (overlappende noten) en de synth op monofoon (1 noot tegelijk) zetten. Bij overlappende noten wordt het filter dan niet opnieuw geopend.
Een beetje prutsen met de portamenta et voila. Zorg dat de sustain van de adsr niet op 0 staat.

owja... en dan gewoon met de filter pielen.

Dom dom dom van mezelf eigenlijk haha... maargoed dat ik jullie niet openbaar zie want dan had ik een rood hoofd8o)

bij veel apparaten kun je het filter ook moduleren met een LFO. Bij de K-/Vstation kun je ook een lfo delay instellen, waarmee je bijv. eerst een geluid met de adsr kunt "sweepen", waarna de LFO er langzaam aan wordt toegevoegd en het geluid blijft "natrillen".

Back