AES/EBU routing

OJS

..............
Hallo,

Ik heb diverse apparaten in gebruik met AES/EBU in en out. Ik ben eigenlijk op zoek naar een soort router/patchbay/schakelkastje waarmee ik AES/EBU-signaal kan ontvangen en doorsturen.

BV. een signaal dat normaal naar een outboard mastering limiter gaat wil ik nu rechtstreeks naar een ingang van de CD-writer sturen. Of een signaal vanuit de CD-writer wil ik mijn soundkaart insturen.

Kortom, ik wil het signaal kunnen routen zonder iedere keer een kabel te moeten verwisselen.

KENNEN JULLIE ZO'N DING?

OJ, misschien moet je iets meer vertellen over je concrete wens; dwz hoeveel bronnen, hoeveel bestemmingen, evt. wat voor soort formaatconversie (AES / SPDIF / ADAT).
AES en SPDIF uitwisselen is -afhankelijk van het apparaat- namelijk soms erg simpel, mocht je dat willen.
Wens je echt een digitale patchbay / router dan gaat het al snel fors in de papieren lopen.

Mooi spul waarmee je alles tot en met vrij compexe situaties kan routen:
http://www.friend-chip.com/products.htm

Niet goedkoop, helaas. Digitaal routing-spul kom je niet vaak tegen en meestal tegen forse prijzen...

Omvormers ken ik wel, maar AES/EBU-patchbays heb ik zelf nog nooit gezien. Lijkt me wel dat zoiets moet bestaan; professionele (TV) studio's e.d. zullen dat wel gebruiken.

Een bedrijf als bijvoorbeeld Helios in Haarlem zou je vraag zo kunnen beantwoorden denk ik.

Linkje

Hanz,

Ik heb een 4-tal apparaten met AES-EBU. Wellicht in de toekomst zelfs nog meer.
Ik wil flexibel kunnen routen tussen deze apparaten. Dus soms van de geluidskaart naar de limiter, of zelfs van de limiter daarna doorrouten naar de cd-writer, soms van de cd-writer naar de geluidskaart. Soms van mijn K2600 naar de limiter, soms van de K2600 naar de geluidskaart, soms een mastertrack door de limiter weer terug naar de geluidskaart.
En dat dan het liefst zonder kabeltjes te hoeven verwisselen.

Ik hoop dat ik het duidelijk genoeg omschrijf.

GR.

OJ

Back