[Emu] E-synth probleempjes (Sampler ...)

Beatbrother

Stamgast
Hey ...

I.v.m. mijne sampler ...
Ik heb een EMU E-Synth Ultra ...

Ik ben er heeeel content van, maar ik heb er wel al een paar probleempjes mee gehad ...

Toen ik m pas had gekocht (nieuw), toen is mijn harde schijf erin gecrashed ... =(

Gelukkig had ik m nog maar een week ofzo ....
Dus stonden er nog niet te veel samples op ofzo ...

Eergisteren had ik iets anders aan de hand ....=(
Ik zet mijne sampler s'morgens op ...
Bij het opstarten gaf m constant een fout (invalid Flash ... Checksum failed ofzoiets ...) en dan ging m niet verder ...
Ik in volle paniek, want ik was juist met een paar belangrijke dingen bezig ...

Ik heb als een zot zitten rondbellen en toen had iemand me gezegd dat hij dat ook al heeft gehad en dat het te maken kan hebben met koude ....
Dus heb ik m ff laten draaien en daarna nog eens geprobeerd en toen werkte het .... *D

Is er nog iemand die dit al aan de hand heeft gehad ... ?

Greetz Bart !

het is wel aan te raden om je gear niet te koud te laten worden. Ik heb daar al nare ervaringen mee gehad.. nooit blijvende schade hoor, maar zo ben ik eens al mijn settings verloren op een Korg M1 en een Roland R8 .. ze hadden in de koffer van de auto gezeten (en 't was koud buiten) en toen ik ze daarna aanzette kreeg ik enkel random tekens op't scherm en 't geheugen was weg. Ik moest alles herinitialiseren eer ik er terug geluid uit kreeg.. 't rotte was, ik was op weg naar een optreden, en als je dan op't podium aan't opzetten bent en je komt erachter dat er zoiets gebeurd.. da's wel effe slikken..

dus.. goude raad.. pas op met koude, en als je weet dat je gear 't kou kan krijgen.. backuppen die handel.

Of een warm sjaaltje aandoen ...

Is er hier nergens geen thread : Hoe een warm sjaaltje breien voor uw materiaal ? :okdan:

Greetz Bart !

toch niet laten vallen ?
Al eens een nieuwe harde schijf geprobeerd? (kost niet zo veel)
Misschien is er iets mis met je moederbord??
Een kennis van me heeft ook zitten sukkelen met z'n emu, (niet willen opstarten...) en zelf heb ik tijdens deze zomer op festivals ook verschillende fatal errors gehad. Maar dat had waarschijnlijk te maken met een slecht werkende generator!
(of met een defect in mijn masterkeyboard, waarbij het constant midi doorstuurde)
Of een CD-rom drive die niet goed functioneert...

Back