Emu E5000ultra vs. E6400ultra

Nightly Build

Go for what you know
Ik voel mij toch wel heel gehandicapt zonder sampler en ik ben me weer aan het oriënteren.
Mijn oog is gevalen op de Emu Ultra modellen. de E5000 lijkt mij prima geschikt.

Hier kan je alle Ultramodellen van Emu vergelijken:
http://www.emu.com/products/e4xtUltra/ultracomparison.html

Belangrijkste verschil volgens mij tussen de 5000 en 6400:
- aantal outputs
max 12 (5000) lijkt me genoeg
- geen voices uitbreiding naar 128 bij de 5000
volgens mij heb je aan 64 meer dan genoeg voor het maken van dancemuziek
- 2 cd-roms
wat moet ik met 9 CD-Roms?

OK, zo te zien is de E5000 prima geschikt

Alleen hoorde ik een gerucht dat de 5000 geen echte Ultra sampler zou zijn en gewoon een ESI-board zou hebben waardoor je in geluidskwaliteit ed. wel degelijk verschil zou merken met de 6400 (en andere ultra modellen)

IS DAT ZO????

Of zijn er nog andere redenen waarom ik beter een 6400 zou kunnen kiezen?

Of mischien helemaal geen ultra???

E5000 kopen?? Mail maar

Re: Emu E5000ultra vs. E6400ultra

Origineel geplaatst door bounce
Alleen hoorde ik een gerucht dat de 5000 geen echte Ultra sampler zou zijn en gewoon een ESI-board zou hebben waardoor je in geluidskwaliteit ed. wel degelijk verschil zou merken met de 6400 (en andere ultra modellen)

IS DAT ZO????

Flauwekul en nonsens.
De E5000 is wel degelijk een rasechte Ultra (dus met de snelle Coldfire processor, beatmunging en EOS 4.x).

Origineel geplaatst door Digimod
Van een 6400 kun je 4XT maken via upgrade.
En de Prijs Emu 6400 tweedehands ca 700 Euro.

Die upgrade naar E4XT is wel zeer duur.
700 euro voor een 6400? Voor een niet-Ultra 6400 dan, bedoel je?

Origineel geplaatst door miketv
wat gebruik je als sample-opslag voor dat ding ? ZIP ? USB ? Harddisk ?

mike.tv

Enkel SCSI ZIP, JAZ of hard disk is mogelijk.
Bij de Ultra kan wel een interne IDE HD geïnstalleerd worden, bij de niet-Ultra's enkel SCSI drives.

Emu zou wel een optionele USB insteekkaart aan het ontwikkelen zijn voor de Ultra's.

kan je de samples en programs niet via SCSI op je (Mac) harrdisk bewaren?
En is dat nog een beetje snel?

En de Prijs Emu 6400 tweedehands ca 700 Euro.

Waar ???

Origineel geplaatst door bounce
kan je de samples en programs niet via SCSI op je (Mac) harrdisk bewaren?
En is dat nog een beetje snel?

Helaas onmogelijk op een Mac HD. Emu gebruikt (net zoals Akai S1000/2000/3000 en Yamaha A-series) een eigen bestandsformaat, niet compatibel met PC (dos/fat32) of Mac.

Je kan wel vanuit je PC of Mac wavs dumpen of ontvangen naar de Emu via SMDI. Snel? Ik haal ongeveer 1MB/s met een Ultra en Adaptec 2904.

De Emu heeft dus een aparte hard disk of removable disk nodig, die volledig is geformatteerd in Emu-4 format.

Helaas onmogelijk op een Mac HD. Emu gebruikt (net zoals Akai S1000/2000/3000 en Yamaha A-series) een eigen bestandsformaat, niet compatibel met PC (dos/fat32) of Mac.

Met de S2000 kon ik via MESA programs en samples gewoon op de mac HD bewaren (gewoon heen en weer slepen zelfs). samples waren gewoon AIFF formaat maar WAVs kon ik ook gewoon met de S2000 vanaf mijn mac-harddisk importeren.

minpuntje voor emu?

( 700 euro voor een 6400? Voor een niet-Ultra 6400 dan, bedoel je?)

Eind van de maand heb ik een E6400 Ultra voor 650 euro in huis.

Attachments

• e6400ultra.gif
    e6400ultra.gif
    23,2 KB · Bekeken: 156
Origineel geplaatst door David

Je kan wel vanuit je PC of Mac wavs dumpen of ontvangen naar de Emu via SMDI. Snel? Ik haal ongeveer 1MB/s met een Ultra en Adaptec 2904.

Huh? Gaat het nou via SMDI of via SCSI? 1mb/s is volgens mij sneller dan wat ik haal met Aksys en USB. Werk het gewoon sleur-en-pleur en kun je de wavjes gelijk gebruiken of is het ingewikkelder? En AIFFjes pikt ie dus niet?

Origineel geplaatst door Digimod
( 700 euro voor een 6400? Voor een niet-Ultra 6400 dan, bedoel je?)

Eind van de maand heb ik een E6400 Ultra voor 650 euro in huis.

Waw, te gek man !! Da's pas een koopje! :halleluja
Veel plezier ermee.

Origineel geplaatst door lo-fi
Huh? Gaat het nou via SMDI of via SCSI? 1mb/s is volgens mij sneller dan wat ik haal met Aksys en USB. Werk het gewoon sleur-en-pleur en kun je de wavjes gelijk gebruiken of is het ingewikkelder? En AIFFjes pikt ie dus niet?

SMDI = SCSI musical data interchange.
SMDI dumps verlopen dus altijd via SCSI.

In Sound Forge kan je zelf een knopje 'SMDI send' aanmaken in de werkbalk(en); dus gewoon een wavje openen in SF, en dan op die knop drukken om te verzenden naar je Emu. De Emu geeft aan de ontvangen sample(s) identiek dezelfde filename(s) die jij in je PC aan je wav(s) had gegeven.

De wavs kan je dus inderdaad gelijk gebruiken na het dumpen, het is zeker niet ingewikkelder dan dat.

Ah. SMDI gaat via SCSI. Dat klinkt goed. Je hebt dus ook geen programma zoals AkSys nodig, maar je gebruikt gewoon je sample editor. Handig, weer 'n programma minder dat je open moet hebben.

Maar het kan dus neem ik aan ook in Peak? Ik deed met m'n S2000 namelijk ook altijd SCSI transfers vanuit Peak. En het crasht niet? (Aksys nokt er nog wel eens mee).

Soundforge is toch alleen voor de pc?
Moet je het op een mac met Bias Peak™ doen?

Ik vind dat nou niet echt het beste stukje software ooit geschreven.

Zit vaak nog steeds in het antieke SoundEdit te klooien (software uit 1997 geloof ik).

Overigens vreemd dat er nog steeds geen goed soundedit programma is voor de Mac.

Back