Electronation @ ahknaton

Microwave D

correct lid
sorry jongens ff reclame maken:

-17oct elctronation in de ahknaton ( bij nieuwezijdskolk)

Dit is zeker de knusste electroparty van amsterdam en nu dat de MS Stubnitz weer doorgevaren is al helemaal.
Hou je van electro(clash), new wave, synthpop dan ben je daar op de juidste plek met dj tamara, dion, whiplash en ondergetekende

-24 nov Winston ( a'dam) is een nieuw feest genaamd electrorated and everybody is invited to "clash"

-en natuurlijk elke zondag en woensdagavond in cafe de BLITZ @ reguliers dwarsstraat , gewoon lekker chillen luisterend naar de nieuwste electrotunes met verschillende nieuwe talenten :

dj Terry Toner
dj Arter Elektrarter
dj paletti

"God created dj bobo"

Zo mogelijk het slechtste 80,s new wave en electrofeest van Nederland. Ben er een keer geweest, en heb me alleen maar geergerd. Werd toen erg slecht gedraaid, wat jammer is, want ik weet dat Dion stukken beter kan (hoorde overigens dat de editie na diegene waar ik was, zo mogelijk NOG slechter was). Ik ga er niet meer heen iig. Ik hou het wel op activiteiten van Bunker en aanverwanten. Maar goed, dat is mijn mening. Als je het leuk vindt om cliche 80's stuff te horen is dit wel je ding.

zoiets heb ik al vaker gelezen...maar ik ben er zelf nog nooit geweest dus kan niet zelf oordelen

tja..

tja..

Hier hebben jullie wel gelijk in, het is niet echt vernieuwend. Maar wel toegankelijk en daar is ook wat voor te zeggen. Electro krijgt een groter publiek en daar profiteren de die hards ook weer van ( ook al willen ze dat vast niet omdat ze "underground" willen blijven). Electro is een hype, je ontkomt er niet aan dus ipv een beetje te gaan zeuren dat het naar de vergalling gaat kun je je ook gewoon er niks van aantrekken en je eigen ding doen. Het is niet de muziek die veranderd maar de smaak van de menigte. Ik bedoel als huismoeders legoweltdeuntjes gaan meefluiten, moet je niet gaan zeuren dat het allemaal naar de vernieling gaat maar blij zijn dat goede muziek waardering krijgt.

ps. op electronation vliegen de bunkers, creme's en viewlexx je om de oren.

Die ene keer dat ik er was heb ik, afgezien van I-F niks gehoord van Bunker, Creme en Viewlexx, terwijl ik toch heel wat werk van die labels heb. Mischien dat dat nu gebeurt, na het manifest van de Haagse electro-scene, maar toendertijd was het heel, vooral heel veel jaren 80 spul, met hier en daar een Gigolo plaatje (Miss kittin, Dopplereffekt en zo). Of het nu wel goed is, weet ik niet. De mensen die ik ken die er ook eerst heen gingen gaan nu ook niet meer.
Verder heb ik het niet over het feit of electro wel of niet populair wordt. Dat boeit mij niet zo. Op electronation wordt gewoon slecht gedraaid. Dat is een heel ander verhaal. Ik vind een feest van Bunker ook toegankelijk qua muziek, maar daar wordt wel goed gedraaid.
Laat ik het anders formuleren: Electronation rekent zich een imago aan waar ze niet aan kan voldoen. Als feestje met veel cliche jaren 80 plaatjes gaat het wel, maar als hip en trendy party-gebeuren vallen ze genadeloos door de mand.
Als je van 80's houdt kan je beter naar 80's&more gaan in de Baroeg in Rotterdam (25 Oktober), of naar 80's heaven in de Bazart, Den Haag (1 November). :)

Laatst gewijzigd:
bedoel je met slecht draaien: slechte techniek? of slechte platenkeus?

Dan lijkt het me dat ze dan van concept zijn veranderd.
Ik moet toegeven dat ik er in het begin niet ben geweest, maar de afgelopen paar keer wel. En hebben de cliche 80s plaatjes plaats gemaakt voor kwaliteit uit den haag, detroit en soms wat elektoclash ( maar het hele geheel komt wel soms erg vrolijk over wat het cheesy doet lijken). ik denk dat hier een vergelijking noch met een cliche 80s party noch met een serieus electrofeest van toepassing is. Het pretendeert geen van beiden te zijn.
Het is gewoon een leuk feest met een organisator die echt passie heeft voor de muziek. ( ik ken hem persoonlijk vndaar dat ik het ook zo voor electronation opkom, zijn concept heeft geen slechte bedoelingen)

Inderdaad, niet miepen en komen, zodat je zelf een review kan schrijven... Niet goed, geld terug. :P

Back