Sp-404

Rm1x fanaat

Ingeburgerd
Misschien klink ik een beetje dom, maarja, ik heb ook nog geen rooie cent verdiend aan m'n muziek

Er wordt wel 'ns gevraagd wat een goeie sampler is, en laat me je aanraden: De SP 404 ik heb hem nu goed iets meer dan een maand en hij bevalt me prima

ik heb gewoon m'n RM1x op line in en de line out van de SP-404 naar m'n mengpaneel vandaar door naar de pc en het speelt lekker weg met BPM sync aan via de midikabel

Het bedieningsgemak zit helemaal goed en de pad-toetsen voelen lekker aan
je kan gewoon ff op remain, ext source en daarna een fx knop in drukken en presto,

hij klinkt lekker hard nog ook
het maken van loops is echt een droom, zo lekker
en er kunnen compactflash in tot aan 1 Gig capaciteit

Dik tevreden, vanaf de start elke dag lekkere apparaat

Zeker de Sp404 is een super handig en snel werkend apparaat, en met 120 samples onder je pads kan je leuke dingen doen.
De efx vind ik ook lekker klinken eruit.

Ik ben eigenlijk wel geïnteresseerd in de toepasbaarheid voor (simpel) live-gebruik. Iemand ervaringen?

Native, dat kan de SP-404 heel goed, je kan er patterns mee maken om song(parts) te construeren en dat lukt ook vrij aardig, maar hij is live heel lekker. Ik maak ook graag zo m'n muziek, en dat doet ie heel braaf.

lekker op de pad drukken waar je de loop wil en hij kan ook gate/one shot

Hij is live echt lekker

:)

SP-404

SP-404

Laatst een kennis weer een setje zien draaien, OB1Ramoni. Hij draait reggae en dub met dit apparaatje, een Watkins Copycat en een paar CD spelers. Lekker hands-on zonder veel poespas, en toffe resultaten! Ik zou er inderdaad best wel eentje bij willen hebben, leuk speledingejte lijkt het mij (dat is niet denigrerend bedoeld maar met de nadruk op SPELEN in plaats van eerst een hoge learning curve om een nieuw apparaat onder de knie te krijgen...)

hij heeft een lekkere filter+drive 3 draaiknoppen echt tof
:biertje:

heel goed klinked

in totaal: 29 digitale effecten

jajaja zeeeeeeker

heeel hard en lekker schreeuwt ie

Back