• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

RME Hammerfall LE 9636 en M-Audio Audiophile

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

4-Tek

Overjarig lid
Wegens aanschaf laptop te koop:
RME DIGI9636 Hammerfall LE PCI-Card voor 300 euro

Ik heb de doos er nog bij en er zit nog garantie op

Ff de specs op een rijtje

- 2 x ADAT DigitalIn/Out
- 1 x SPDIF Digital In/Out
- 1 x Breakout Kabel forcoaxial SPDIF
- 1 x ADAT Sync In (9-pin Sub-D) forsampleaccurateTransfers,
- no Dropout Problems when PCI-Busis used very heavily
- ASIO asHardware!!! Uncredible result: 0 (Null!)% CPU load
- S/MUX direct in Hardware

Ik heb ook nog een M-Audio Audiophile voor 100 euro

De audiophile is weg.

De koper van de Hammerfall twijfelt nog, dus als je snel bent... :)

Jammer dat de audiophile vekocht is!

Ik denk dat de Hammerfall niet echt is wat ik zoek!

Zoek er een met analoge in/uit-gangen

Nee hoor, nieuw is ie ongeveer 425 euro.

Maar als jij hem voor 312 kan kopen moet je dat zeker doen.

Hey 4-tek heb ff een vraagje... hoe gevoelig is de RME voor een overgeclockte P4? Met andere woorden, gaat 'ie het leuk vinden als de FSB ergens tussen de 400 en 533 loopt, aangezien de PCI bus dan natuurlijk ook niet meer zuiver op 33 MHz loopt.Alvast bedankt..:)

Origineel geplaatst door Beepr
Hey 4-tek heb ff een vraagje... hoe gevoelig is de RME voor een overgeclockte P4? Met andere woorden, gaat 'ie het leuk vinden als de FSB ergens tussen de 400 en 533 loopt, aangezien de PCI bus dan natuurlijk ook niet meer zuiver op 33 MHz loopt.Alvast bedankt..:)

het ligt er aan welk mobo je gebruikt ik zelf heb een oc'te pv (p4b533-e) met een fsb van 640 maar de pc bus blijft gelijk en mijn rme draait er prima op

Hoi EDP, ik heb een PT4-E gescoord voor 50 eurootjes op de beurs omdat ze op de RME site dat mobo opgaven als referentieklasse. Maar...als je de FSB gaat opvoeren, gaat de pci bus vrolijk mee...ik vraag me af wat die RME gaat doen in dat geval, aangezien ik de P4 nog moet scoren. Koop het liefst een 2,4 op 400 maar heb uiteraard geen idee oftie de 533 haalt...vandaar...dus, als iemand ervaringen hiermee heeft?
Tips zijn errug welkom!

Hoi EDP, ik heb een PT4-E gescoord voor 50 eurootjes op de beurs omdat ze op de RME site dat mobo opgaven als referentieklasse. Maar...als je de FSB gaat opvoeren, gaat de pci bus vrolijk mee...ik vraag me af wat die RME gaat doen in dat geval, aangezien ik de P4 nog moet scoren. Koop het liefst een 2,4 op 400 maar heb uiteraard geen idee oftie de 533 haalt...vandaar...dus, als iemand ervaringen hiermee heeft?
Tips zijn errug welkom!

[/tweakers mode]
hmm vreemd p4te en p4b zijn redelijk gelijk qua architectuur dacht ik. ik zelf heb dus een p4b533 met een p4 1,6 draaiend op 2,56 met een fsb van 640. maar de pci bus blijft lekker waar hij hoort te staan. weet je echt zeker dat de pci bus mee gaat?
[/tweakers mode]

Ik heb het net ff gechecked in de manual van het mobo, maar er staat heel duidelijk dat de cpu en pci clock een vaste relatie hebben. :(
Misschien dat toch nog iemand die weet op welke pci clockfreq. de RME nog stabiel draait? Alvast bedankt voor je reakties trouwens EDP!

Ik snap niks van fsb, mobo, ...

Kan iemand hier iets duidelijker over zijn, want ik ga me zaterdag ook een RME Hammefall kopen.

Ik heb een Pentium 4, 1,4 GHz

Goed genoeg ?

Greetz Bart !

Ik heb het net ff gechecked in de manual van het mobo, maar er staat heel duidelijk dat de cpu en pci clock een vaste relatie hebben.
Misschien dat toch nog iemand die weet op welke pci clockfreq. de RME nog stabiel draait? Alvast bedankt voor je reakties trouwens EDP!
Lekker belangrijk, alsof RME daarover informatie gaat vrijgeven.
Dan kunnen ze meteen support gaan geven op overgeklokte spullen, ik dacht het niet!
Waarom zou je overklokken als je met je normale FSB snelheid 0% processor belasting hebt?
Ik zou dat risico absoluut niet nemen.

Precies, en wordt het systeem alleen maar onstabiel van.

Hoi Synic, niets persoonlijks hoor, maar dit heeft toch 0,0 met mijn vraag te maken?:confused:

1: Voor mij is het kennelijk belangrijk, anders vraag ik het niet.
2: Ik heb niet om info van RME gevraagd maar om gebruikerservaringen.
3: Waarom zou ik niet overclocken? Alle machines waar ik tot nu toe mee heb gewerkt, zowel Apples als PC's hebben altijd 100% stabiel gewerkt boven de opgegeven grens van de fabrikant. Meer power voor minder geld lijkt me een prima reden!
4: De processorbelasting van de RME ligt aan de manier van verwerken van de data, niet aan de FSB clockspeed, als de clock van 400 naar 533 gaat is dat een factor1,3325 x0% belasting, is volgens mij nog steeds 0%?
5: Als iemand er ervaring mee heeft is het toch al geen risico meer, of althans in ieder geval een gecalculeerd risico!

Dus nogmaals, als iemand ervaring heeft opgedaan?
Alvast bedankt! :halleluja

Hoi Synic, niets persoonlijks hoor, maar dit heeft toch 0,0 met mijn vraag te maken?:confused:
Tuurlijk wel, ik zeg simpelweg dat ik het zinloos vind om een systeem met goede hardware te overklokken omdat je teveel risico loopt dat alles instabiel wordt.
Overklokken is zinvol voor GoTters die 10 fps extra uit Unreal Tournament 2003 willen halen.

Maar voor een serieuze audio PC is het nuttiger om goede hardware te gebruiken die al een goede performance levert zonder te tweaken.
Overklokken zorgt alleen maar voor problemen, die je helemaal niet wilt op je audio PC.
Dat ding moet gewoon altijd blijven werken.

Je hebt al een mooi mobo en de RME is een dijk van een geluidskaart, een goede basis dus voor een fantastische studio PC.
Zonde om daarvan een knutseldoos van te maken.

hmm overclocken tja er zijn veel verschillende manieren van overclocken. bij mij was het een kleine modificatie en een zooi bios instellingen veranderingen. ten eerste maakt intel een processor die ze dan beperken tot een bepaalde snelheid. die snelheid verleggen ze steeds. (is niets anders dan marketing) de meeste mobo zijn gemaakt om overteclocken. al met al is er dus 0% kans op instabieliteit. (iig niet onstabieler als een normaal geconfigureerd systeem).

het enigste waar je eigenlijk rekening mee moet houden is de koeling van de componenten

Ik denk niet dat dit een goeie plek is voor een voor/tegen discussie over overklokken.

Ik heb er geen ervaring mee omdat ik graag een stabiele pc wil hebben om mn muziekspullen op te draaien. Die ga ik dus niet overklokken.

Misschien moet je er even een wat algemenere vraag over stellen op het forum als je hier antwoord wilt hebben. Er zijn hier geloof ik wel meer mensen die RME hardware gebruiken.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back