Iemand bekent met de hardware softsynth module RECEPTOR?

2FLY

Stamgast
Kwam online dit tegen: Receptor

Is iemand bekent met dit apparaat - het is me nog niet helemaal compleet duidelijk hoe dit in een reguliere studio setup zou werken. Is het nou zo dat je softsynths van je programma (Logic, Cubase etc.) in het geheugen van dit ding kan opslaan en je ze er in kan editen etc - dan is het vet handig voor on the road keyboardists.. maar ik vraag me dan af wat het mega voordeel is voor ons studiomensen.

Of is het juist zo dat het een hadware module is met alle bekende gerenommeerde softsynths?

Is er iets over de prijs bekend?

Re: Iemand bekent met de hardware softsynth module RECEPTOR?

Origineel geplaatst door 2FLY
Kwam online dit tegen: Receptor
Ik zocht even en kwam dit tegen ;)
https://www.synthforum.nl/forums/se...=1812837&sortby=lastpost&sortorder=descending

het is me nog niet helemaal compleet duidelijk hoe dit in een reguliere studio setup zou werken.
Als je weet wat V-Stack is weet je wat Receptor doet. Een PC in een compact formaat die een lichtgewicht host draait zodat zoveel mogelijk power beschikbaar is voor de plugins.

Is het nou zo dat je softsynths van je programma (Logic, Cubase etc.) in het geheugen van dit ding kan opslaan en je ze er in kan editen etc - dan is het vet handig voor on the road keyboardists.. maar ik vraag me dan af wat het mega voordeel is voor ons studiomensen.
Dat is er niet; het is juist voor live-gebruik meer geschikt, omdat het kleiner is en (hoogstwaarschijnlijk) stabieler; geen spyware of antivirus rommel op dit ding, alleen plugins.

Of is het juist zo dat het een hadware module is met alle bekende gerenommeerde softsynths?
Als je de Receptor koopt mag je al je softsynths er nog gewoon bij kopen; en ze werken niet allemaal met het apparaat.

Is er iets over de prijs bekend?
Begon bij de 1800 euro of zo als ik 't me goed herinner.
*edit* : ah, kijk.

http://www.thomann.de/thoiw7_artikel-189323.html
http://www.thomann.de/thoiw7_muse_research_receptor_prodinfo.html

256 mb is overigens verdacht weinig, dat duw je zelfs niet meer in een normale consumenten-PC.

Re: Re: Iemand bekent met de hardware softsynth module RECEPTOR?

Re: Re: Iemand bekent met de hardware softsynth module RECEPTOR?

Yoozer whattup - thanx voor de snelle reply!!

Origineel geplaatst door Yoozer
Ik zocht even en kwam dit tegen ;)
https://www.synthforum.nl/forums/se...=1812837&sortby=lastpost&sortorder=descending

Als je weet wat V-Stack is weet je wat Receptor doet. Een PC in een compact formaat die een lichtgewicht host draait zodat zoveel mogelijk power beschikbaar is voor de plugins.

Geen idee wat het is, maar duidelijk is het dus zo dat je PC niet alles hoeft te doen. Hoe het hele softsynth in een hardware rack ding nou werkt.. I don't get it. Er is toch ook een 2u unit van SSL die 32 kanalen plug-ins runt??

Dat is er niet; het is juist voor live-gebruik meer geschikt.

OK op zo'n manier. Get it.

Als je de Receptor koopt mag je al je softsynths er nog gewoon bij kopen; en ze werken niet allemaal met het apparaat.

Wat een deal dan haha.

Begon bij de 1800 euro of zo als ik 't me goed herinner.

Hmm.. dan zou ik waarschijnlijk toch iets verder kijken.

Re: Re: Re: Iemand bekent met de hardware softsynth module RECEPTOR?

Re: Re: Re: Iemand bekent met de hardware softsynth module RECEPTOR?

Geen idee wat het is, maar duidelijk is het dus zo dat je PC niet alles hoeft te doen. Hoe het hele softsynth in een hardware rack ding nou werkt.. I don't get it. Er is toch ook een 2u unit van SSL die 32 kanalen plug-ins runt??
het is gewoon een soort computer die al je VSTs voor je berekend
vergelijk het maar met een extra pc met steinberg v-stack erop

en ja er is ook zo iets van SSL
en van focusrite
maar die runnen alleen eigen programmatuur

Re: Re: Re: Re: Iemand bekent met de hardware softsynth module RECEPTOR?

Re: Re: Re: Re: Iemand bekent met de hardware softsynth module RECEPTOR?

Origineel geplaatst door Ramoonus
het is gewoon een soort computer die al je VSTs voor je berekend
vergelijk het maar met een extra pc met steinberg v-stack erop

en ja er is ook zo iets van SSL
en van focusrite
maar die runnen alleen eigen programmatuur

Hmm.. die van SSL lijkt me interessant. Dat zijn dan Plug-Ins EQ etc.?

Origineel geplaatst door Ramoonus
ik zou zeggen
koop een magazine
in elk blad van de laatste maand of 2 staat wel een review
(Bv SOS: http://www.soundonsound.com/sos/aug06/articles/sslduende.htm - moet je een abbonement voor hebben)

I quit buying magazine's a long time ago eigenlijk. Kocht standaard de sound on sound.
Maar vaak haalde ik er zo weinig uit dat ik dacht 100 pagina's.. 5 interessante artikelen VOOR MIJ (voor vele anderen is de ratio veel hoger vast)
Heb jij er al ervaring mee met de Duende?

nee
heb er toch geen geld voor (ben maar een "arme" student), en dus totaal niet geintereseerd

maare als jij een DSP zoekt
kijk dan ook eens naar de tc electronic powercore, of de universal audio UAD
of naar waves SSL - als het je om SSL gaat

beetje outdated dit ding, werd gelanceerd in 2004 geloof ik. Van de 13 :duivels: redenen om er een te kopen (op de site) zijn er in iedergeval een hoop achterhaald, zoals de feature 10. Receptor syncs to MIDI Beat Clock.

het lijkt wel of ze niet in de gaten hebben dat computertechnologie vrij snel gaat.

Origineel geplaatst door brmzz
beetje outdated dit ding, werd gelanceerd in 2004 geloof ik. Van de 13 :duivels: redenen om er een te kopen (op de site) zijn er in iedergeval een hoop achterhaald, zoals de feature 10. Receptor syncs to MIDI Beat Clock.

het lijkt wel of ze niet in de gaten hebben dat computertechnologie vrij snel gaat.

1e keer dat ik er van hoor iedereen op hun site is helemaal in awe van dat ding, maar ja ze worden betaald. Check ook die filmpjes btw als je niets te doen hebt. Die gozer kan spelen maar is licht apart. Cool om te zien hoe die opgaat in het spelen :)

Maar dit was geen succes dus.

(voor vele anderen is de ratio veel hoger vast)
Ik heb een eSub. Stukken goedkoper :P.

eigenijk op zich een leuk ding. maar vreselijk outdated. koop liever een powercore of uad, of met mac misschien een focusrite liquid mix. ssl is ook cool maar is eigenlijk al bij al wel de duurste van de hoop.

Origineel geplaatst door trancemo6
eigenijk op zich een leuk ding. maar vreselijk outdated. koop liever een powercore of uad, of met mac misschien een focusrite liquid mix. ssl is ook cool maar is eigenlijk al bij al wel de duurste van de hoop.

Maar liquid mix en SSL = Plug-Ins // die andere is toch muziek // softsynths?

Back