M-audio Axiom ervaringen

Origin X

8 Bit
Ik heb het er al over gehad in een andere thread over softsynth controllers, alleen was het daar een beetje misplaatst omdat het daar over controllers ging zonder klavier.

Ik wil graag een complete controller aanschaffen mét klavier.

Nu is mijn oog al voor een langere tijd gevallen op de m-audio axiom (61).

M-audio Axiom

Waarom?

- Schuiven, rotaries, drumpads, alles zit er op.
- Ziet er mooi/stevig uit.
- In live bijv. (vanaf 5 ofzo) zitten al templates voor deze bak

In principe wil ik gewoon voor deze bak gaan.
Toch zou ik nog graag wat meer ervaringen over dit apparaat horen (waaronder eventueel belangrijke nadelen), ik kan namelijk ontzettend weinig vinden hierover op het forum.
Wat ik me bijvoorbeeld afvraag is of je de parameters van de endless rotaries zo kan instellen, dat je niet een eeuwigheid hoeft te draaien om de uiterste waarden te bereiken.

Nou, over die endless rotary's, die voelen een beetje vaag. Als je er aan draait voel je zeg maar fysiek de waardeverspringing. Een soort ribbelgevoel, ik weet niet goed hoe ik het uit moet leggen. Het voelt in elk geval anders dan je zou verwachten, en misschien wel willen. Daarom twijfel ik persoonlijk nog erg aan deze bak.

Groete, mau

wel, ik plan er me 1 aan te schaffen. de 49, of 61

ik was eerst van plan een apparte triggerfinger te kopen met een los keyboards (wrs kystation 61), omdat apart handiger was oor mobiel gebruik (triggerfinger voor dj-set bvb) maar ik ga toch voor de axiom gaan. de triggerfinger achtige padjes op de axiom zijn pakken beter, ik heb alle nodige controllers in 1 bak (hoe minder bakken hoe beter hier :) ), prijsgewijs voordelig voor beter, en ZO groot is hij nu ook weer niet, laat staan zwaar (slechts 5kilo voor de 61) en toch voelt alles schappelijk aan, zeker voor die prijs. enge nadeel voo mij zijn de rotaries, die ik liever als 'normale' knoppen had gezien. maar er zijn ook genoeg sliders voor mijn gebruik, dus dat is niet zo erg allemaal...

k zit me ook te overleggen om de M-audio Axiom 61 te kopen.
Zo te zien in dat filmpje werkt hij gewoon fijn.

Ik heb de Axiom 61. Fijn keyboard, enkel ben ik niet helemaal weg van die rotaries, er zitten van die 'klikjes' in. De eerste die ik had had problemen met opstarten en er was een knop afgebroken. Gelukkig gewoon kunnen omruilen en nu heb ik een exemplaar waar ik heel tevreden over ben.

Back