Origineel geplaatst door Hanz
Ga je nou serieus iemand een stokoude USB 1.1 soundcard aanbevelen?
De wens was 24/96, en dat gaat echt niet lukken. Zelfs op lagere resolutie zou ik het niet aanbevelen.
Zijdelings: ik vind buspower echt een totaal onbelangrijk argument, maargoed, da's persoonlijk.
Nou ja, ieder z'n ding.
Ik vind Buspower persoonlijk een zeeeer belangrijk aspect. Ik heb een hekel aan (kapotgaande) adapters en het gezeul ermee............maar, zoals ik al zei, persoonlijk
En nee, deze specifieke geluidskaart wil ik zeker NIET aanbevelen. Alleen het gemak waarmee je usb 1.1 opzij schuift vind ik wel erg makkelijk. Als je goed naar de specificaties kijkt zal je zien dat bijna ALLE usb interfaces nog steeds USB 1.1 zijn. Zo heeft bijvorbeeld M-Audio welgeteld 0 USB 2.0 kaarten. Naast die genoemde edirol weet ik er eigenlijk maar één met 2.0 (ben de naam kwijt, sorry)
De reden hiervoor is volgens mij buspower, firewire en concurrentie logica. USB poorten geven niet voldoende stroom om de extra mogelijkheden/kanalen van een 2.0 kaart aan de praat te houden. Dus bouwen ze er een firewire aansluiting op. Dan kunnen mac gebruikers (leuk of niet, een belangrijke en (relatief) grote groep in AUDIOland) er iig wel via buspower mee werken. Voor pc gebruikers maakt het dan toch niet uit: 99 op de 100 pc's hebben beide aansluitingen, en een adapter moet je dan toch gebruiken. En het scheelt dus ook zwaar in R&D voor bedrijven. Anders gaan ze nl. tegen zichzelf concurren (usb 2.0 vs FW)
Mijn eigen M-audio Fast Track Pro (laptop-protools-compositie-editing-setje
) Werkt iig prima op 1.1. Zonder adapter
@TS:
Ik bedenk me trouwens net: Als je een firewire pcmcia kaartje in je laptop steekt, dan heb je ineens veeeeeeel meer mogelijkheden. Ik denk dat de kans dat je vind wat je zoekt daar een stuk groter door wordt.
gr,
Marc

Ik heb echter geen vrije pcmcia plaats daar mn wireless die plaats al inneemt. Tijdens audioprojecten kan die eruit uiteraard maar dan moet ik steeds switchen, en daar heb ik geen zin an. Die dingen die jullie noemen van Motu etc. zijn echt verschrikkelijk vet en gaan de job echt wel doen.. maar wat een geld... damn.. het enige wat ik wil is een paar kanalen uitsturen en misschien eens een kanaaltje erin prikken om wat op te nemen. en dat met GOEIE (de beste) kwaliteit. Ik ga echt serieus kijken of ik zelf niet eens wat kan laten klussen, ook een leuke uitdaging. Ik zit op de HU, misschien kan ik en student nieuwe Media zoiets als afstudeeropdracht laten doen ofzo
. Je wilt niet msn ernaast draaien....................toch???
) vragen wat voor een laptop je hebt. Geen firewire én geen Wireless doet mij vermoeden dat we hier niet te maken hebben met de nieuwste core 2 duo processor