[Het Swingt] Sunny Side Up

Mooi!
Je hebt tegenwoordig wel iets voor gitaartjes, niet? :D
Persoonlijk zou ik de clap iets minder hevig willen horen.

mooi! sound staat als een huis, mooie Rhodes hoor, wat gebruik je daar? Ik wil ook graag weten wat die strings zijn in het begin, die zijn super, nemen niet teveel plek in, fraai! De akkoorden herinneren me een beetje aan Bill Withers' 'just the two of us'..ergens...?

goed werk, mooie solos!

hier volgt de schaamteloze plug naar mijn soul-funk-track:close your eyes - thread

Origineel geplaatst door Stage73
mooi! sound staat als een huis, mooie Rhodes hoor, wat gebruik je daar? Ik wil ook graag weten wat die strings zijn in het begin

Bedankt voor je commentaar!

De Rhodes komt van de Roland SRX-12 expansion board (Classic EP's). De strings komen uit de Fantom-X.

... ik zal ook ff naar jouw track luisteren.

Mooi, goed gespeeld, maar ook wel een tikkie saai, of te braaf zeg maar.

Wel afwisselend genoeg maar.....mmm ik weet niet.
Klinkt erg Roland.

Verder vindt ik de rhodes alles een beetje teveel dichtsmeren.

Ik hoor hier toch ook leiver iets van zang in.

heel erg lekker dit.

die rhodes sound op zich kan die complete track dragen. Erg goed gedaan, mooie akkoorden, leuke bijpassende solo's. Het doet mij erg denken aan shakatak, en dat is een groot compliment vind ik.

wat dingen die ikzelf anders zou doen:
timing van de solo's mag van mij wel iets strakker nog , daarnaast zou ik de solo's afwisselen door 1/16en noten bij je overgangen die je nu ook in 8'en speelt. door die 16en er tussen door te gooien wisselt het nog meer af en is de impact van je rustnoot vele malen groter. daarnaast is het misschien een idee om na de pitchbend iets van vibrato in je lead (gitaar) te gooien, zodat die iets meer gaat leven.

Einde mag er wat mij betreft wel af.

maar al met al,
Impressive :halleluja

p.s.
de clap staat inderdaad veel te hard ;)

Ik vind de clap niet te hard staan maar de sound is het niet helemaal. Ik zou er meer een snare van maken en wat droger in de mix zetten.
Ik zou de rhodes akkoordjes wat minder quantizen, alle noten van het akkoord komen nu precies tegelijk.
De kick en de bas mogen van mij wel wat harder in de mix, zet die twee gewoon solo en zorg dat die met zn tweeen al een stevige fundering zijn, dan zal de track wat meer ballen krijgen.
De timing van de solo mag idd ook iets strakker af en toe, op zich vind ik ze wel mooi.
Verder nog wat meer variatie in de drums af en toe een fill om het wat minder eentonig te maken.
Ik heb zoveel tips omdat ik hem op zich vet vind, maar er zit meer in naar mijn mening! Het einde zou ik er inderdaad ook af halen, of meteen dat laatste akkoord...
Succes!

Origineel geplaatst door Jena_mu6
Klinkt erg Roland.

:D Hoe zou dat toch kunnen?

Er zitten overigens nogal wat Yamaha-elementen in, hoor :yamaha:

Bedankt voor je commentaar, trouwens! :biertje:

hoi bart

ik vind de rhodes mooi.. strak gespeeld en een lekkere melodie..

Origineel geplaatst door Sioux
Hoi Bart,

Lekker hoor :D Vooral die gitaar aan het einde is lekker :D

:okdan:

Groeten Sioux
en daar sluit ik me volledig bij aan
o ja, en wel geinig om mn naam in de titel te zien staan:D

Origineel geplaatst door sunny
en daar sluit ik me volledig bij aan
o ja, en wel geinig om mn naam in de titel te zien staan:D

Ja, hij is voor jou, Sunny :D

mooi
't mist een bewegende baslijn (dieper). die bas is 'r wel maar zou eigenlijk net zo soepel moeten bewegen als je muisje.8D :walker: :okdan:

Origineel geplaatst door Bartology
Ja, hij is voor jou, Sunny :D
dacht ik al:D
waar komt dat gitaar-sampletje weg trouwens? laat me direct aan een gitaar-geluid van de Korg Pa-1x :{ denken. maar als het goed is heb je die niet(omdat het een keyboad is en geen synthesizer:D ).

bartology downloaden = muzikale kwaliteit downloaden :P

anyways, ben het wel met naton eens en als 2e punt vind ik de gitaar slecht ingeleid, in principe 10 seconde drumstilte en de background rhodes sound "solo", en opeens een knallende gitaar, dat kan een stuk beter, alhoewel dat natuurllijk de muzikale kwaliteit niet verslechtert :D

:walker::okdan:

Heerlijke track, ik hou wel van deze stijl :okdan:

Opbouwend commentaar; ik vind de klap ook niet helemaal passen, zou wat mij betreft een zachtere snare in mogen.
Gitaarsolo is super, mooi geluid en niet te druk.
Einde van het nummer vind ik niet passen, de accoorden komen ook niet eerder in het nummer voor, waardoor je eigenlijk iets nieuws verwacht (overgang o.i.d.).

Verder, niets anders dan hulde ! :) :) :)

Origineel geplaatst door sunny
dacht ik al:D
waar komt dat gitaar-sampletje weg trouwens? laat me direct aan een gitaar-geluid van de Korg Pa-1x :{ denken. maar als het goed is heb je die niet(omdat het een keyboad is en geen synthesizer:D ).

Uit de Motif ES (S90ES in dit geval) :{

Origineel geplaatst door Bartology
Uit de Motif ES (S90ES in dit geval) :{

Aha, dacht hem al te herkennen.. ;)

Back